Nieuws:

Nu in MSM 271 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof | Een dubbele rijwoning met Britse roots |    Een geschilderde rivier | Ombouwproject: VTG-drukgasketelwagen

Hoofdmenu

MSM ACTIE 2024

Gestart door the_gold, 19 november 2022, 14:16:42 PM

rgp

Luc,

En wie bepaalt, op objectieve manier, wat niet relevant is ?

Roland
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

erik de noorman

Citaat van: rgp op 22 maart 2024, 14:20:45 PMLuc,

Roland

Ik ga er van uit Luc.

Erik.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: SuSke op 22 maart 2024, 01:03:35 AM't  zal misschien aan je roepnaam liggen   ::)  ::)
toen was het Chrisrail .....

janieburton

Citaat van: Brossel op 22 maart 2024, 13:00:50 PMEn hier terug naar die fraaie 2244.  ;)

Heeft Märklin ooit niet een twee kleurige HLE 22 uitgebracht? maar dan met een andere nummer.

doomslu

Citaat van: rgp op 22 maart 2024, 14:20:45 PMLuc,

Roland
Als moderator is het best om zich te baseren op afspraken. Deze dus: https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,33161.0.html

De titel van dit topic is MSM actie 2244, dat is ook al een goede leidraad, is 't niet?  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

perk

Citaat van: janieburton op 23 maart 2024, 01:42:02 AMHeeft Märklin ooit niet een twee kleurige HLE 22 uitgebracht? maar dan met een andere nummer.

ik dacht nummers 37231 (type 122) en 37237 (type 123)
Beide Epoc III met de lange oude loknummer ook.
Er was ook een dondergroene 37245, idem epoc III

Ze staat hier in de vitrine, mooie loks eigenlijks

Ik ben niet zo mee met nummers van loks en types, we hebben ooit gekocht wat we mooi vonden

doomslu

Märklin heeft nooit een reeks 22 in twee tinten groen uitgebracht. Wel een type 122 in die kleuren.
Er is trouwens slechts één loc van de reeks 22 geweest in het 'tweetintengroen': de 2244. Uniek in model dus.  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janieburton

Is de 2244 niet een hernummerde 122028?

Brossel

Citaat van: janieburton op 23 maart 2024, 14:43:09 PMIs de 2244 niet een hernummerde 122028?

Niet dat ik weet...

Die 2244 kwam in dienst per 22 november 1954 als 122.024.
Werd na verbouwing voor diensten op NL met oa derde koplamp per mei 1957 hernummerd in 122.204.

Daarna kreeg ze jaar 4 cijferige nummer zoals MSM haar brengt
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn steengroeve in planning!

janieburton

Citaat van: Brossel op 23 maart 2024, 15:31:03 PM
Citaat van: janieburton op 23 maart 2024, 14:43:09 PMIs de 2244 niet een hernummerde 122028?

Niet dat ik weet...

Die 2244 kwam in dienst per 22 november 1954 als 122.024.
Werd na verbouwing voor diensten op NL met oa derde koplamp per mei 1957 hernummerd in 122.204.

Daarna kreeg ze jaar 4 cijferige nummer zoals MSM haar brengt

Dank voor de info

Ludwigdc

Eigenlijk zijn de type 122 dezelfde lok als type 22. Het is alleen een nieuwe nummering van dezelfde lok. Ik heb al de bi-color 122 van Trix. Maar de combinatie van het vier nummerstelsel met bi-color is wel een specialeke.
2rail digitaal, 3Dprint, Etsen, Eigen baansturing, nmbs, III & IV

https://www.instagram.com/zoldertreintjes/
http://www.loudfire.be

TimB

Bedankt voor het opzetten van deze actie, mijn reservatie is alvast gemaakt!  8) 

janieburton

Het is zeer fantastisch dat MSM al verschillende jaren een actie doet voor een speciaal model.

Ik had interesse in het vorige model maar heb het toen niet besteld  omdat er toen nogal wat commotie was ivm het breken van de tandwielen bij een andere loc uit het gamma van VBV.

Nu zou ik graag dit model 2024 willen bestellen maar heb nog steeds een zekere terughoudendheid om dit te bestellen gezien de problemen in het verleden(zie de heftige draadjes op dit forum ivm met dit probleem)

Nu is mijn vraag voor ik deze loc bestel: wat met de wettelijke garantie van 2 jaar?

Wie is verantwoordelijk voor het geven van deze wettelijke garantie?

Gezien dat het model niet in het normale gamma van VBV is opgenomen, weliswaar door VBV geproduceerd, maar in opdracht van MSM wordt geproduceerd zou ik denken dat MSM verantwoordelijk is voor het garanderen van de wettelijke garantie van 2 jaar.

Zal MSM de nodige onderdelen hebben in het geval dat er problemen zouden zijn om de loc's te repareren?

Moeten we dan de loc's terug aanbieden voor reparatie bij MSM of bij VBV?

Of kan MSM ons garanderen dat er bij dit model een betere soort kunststof is gebruikt zodat er geen tandwielen zullen breken.

Misschien kan Luc of iemand anders van MSM op deze vragen een antwoord geven.

Klaas Zondervan

Citaat van: janieburton op 24 maart 2024, 13:19:47 PMWie is verantwoordelijk voor het geven van deze wettelijke garantie?
Dat is heel simpel, degene aan wie je jouw geld hebt betaald is verantwoordelijk.

erik de noorman

Citaat van: Klaas Zondervan op 24 maart 2024, 14:01:53 PM
Citaat van: janieburton op 24 maart 2024, 13:19:47 PMWie is verantwoordelijk voor het geven van deze wettelijke garantie?
Dat is heel simpel, degene aan wie je jouw geld hebt betaald is verantwoordelijk.

Ben ik niet zo zeker van. Als je een nieuwe wagen koopt en je hebt 2 jaar garantie op de wagen. Dan is het niet de garage waar je de wagen koopt die de garantie geeft maar de producent van de wagen, De verkoper is de tussenpersoon die de garantie regelt tussen de koper en de producent.

Erik,