Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

Hahaha wat wel vervelend is dat als je juist aan het frezen bent het donker wordt
Maar ok dan gewoon eventjes stoppen en als de zon opkomt terug verder

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

RoDY

Vorige week nog eens een echte modelbouw dag gehouden met Cédric. 10tal Classix's m6'en voorzien van een update:
  • Passagiers
  • Interieurs passend maken
  • Bogies ontdoen van stroomafname
  • Bogies herspuiten
  • Koppelingen soepel maken
  • voorbereiding treffen voor binnenverlichting

In Juni volgt fase 2.



En dan heb ik nog voor Cédric zijn type 1 van Trix van een rode band voorzien. Na het resultaat te zien, ga ik het voor mezelf ook doen.  :P



raf



Krijg je een loc binnen om een decoder in te bouwen
De persoon die deze gekocht had (tweede hands)zei dat de verkoper gezegd had dat deze digitaal was voorbereid
Echt niet dus en ja er zit een stekker maar overal zitten nog lampjes in en geen ledjes
Of de persoon die hem binnen bracht het nu nog de moeite gaat vinden om deze 102 tee loc om te laten bouwen ?????

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

stoomlokje

Raf,
De lampjes, als deze voor 16 volt zijn, vervangen door 19 volt lampjes, en dan is de aanpassing niet zo duur.

grtjs,
saskia

Thommy

Na wat tijd es verder aan het doen aan de 551 te lakken. Idem busje van ferrovan lakken.
Greetz

Thommy

RoDY

Bij een bezoek van mijn neefjes de Playmobil trein nog eens boven gehaald. jammer genoeg was de batterij uitgelopen. Als gevolg kon ik het niet laten een poging te ondernemen om deze te repareren. Uiteraard door de AA batterijen heen ,dus morgen eens testen.


dani

11de midlife crisis, prioriteiten aan het herzien en dingen aan het opruimen...

Overwegen om de treinen verzamelingen (H0 en G)  eens flink uit te dunnen  ....   
Teveel is trop en trop is teveel, zeker als er voorlopig nog steeds weinig rijdt op de baan  (banen) en er altijd wel iets tussen komt.

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

Tja Dani ik zit ook met het zelfde probleem wat rollend materiaal aan gaat
Maar dan denk ik zo van ze eten geen brood en ik heb een lijst die ik steeds door streep zodat ze toch allemaal eens aan de beurt komen
Als je ze verkoop is weg weg en of je ze ooit nog gaat terug kunnen kopen blijft dan de vraag
Eens ga je tijd hebben in je leven mijn gedacht
Nu ben ik aan een rc tractor bezig voor een buur jongen en ik ken wel wat van RC maar een traktor is weer een heel ander verhaal
Daar is nog minder plaats in dan in een HO loc
Gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Aan't proberen niet dood te gaan
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

Citaat van: raf op 10 augustus 2023, 15:33:49 PMMaar dan denk ik zo van ze eten geen brood en ik heb een lijst die ik steeds door streep zodat ze toch allemaal eens aan de beurt komen
Als je ze verkoop is weg weg en of je ze ooit nog gaat terug kunnen kopen blijft dan de vraag
Eens ga je tijd hebben in je leven mijn gedacht
Ja dat klopt, weg is weg en ze liggen in feite niet "in de weg"
Maar anderzijds liggen ze maar te liggen, terwijl er mooie dingen bij zijn die eigenlijk zouden moeten op een baan rond rijden zodat iemand er van geniet.  Een beetje zoals ik indertijd mijn VW busje heb verkocht omdat het maar in de garage stond en 2 of 3 keer per jaar een kort ritje deed.  Degene die hem gekocht heeft, was er heel blij mee en heeft er intussen duzenden kilometers mee gereden en van genoten.

Dus het is een beetje een dubbel gevoel.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

Zoals ik het reeds zei .Nu en dan eens een loc op de baan zetten
Er werd gelachen met mijn rondje rond de tabaks pot
Maar om eens te testen of de loc eens los te rijden is dit de ideale oplossing als je geen baan hebt
Ik ga na 20,00 uur niet meer naar boven want de hondjes worden dan onrustig als ik er rond loop
Dus dat rondje is ideaal om dat te doen .

gr raf die nu de garage aan het uitmesten is
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

henry

In de vakantie aardig wat tijd gehad om een rijtje loodsjes uit te bouwen.






Michael

Lekker bezig Henry, vrees dat je baksteen kleur toch te veel is verdwenen achter het voegsel, eerst je bakstenen kleuren goed laten drogen en dan met een enamel verf die heel sterk verdunt is met een lang fijn penseel een drupje laten vallen op de baksteen, je zal dan zien dat dat mooi in de voegen kruipt, enkel malen herhalen en mocht de zweem op je bakstenen te erg worden kan je altijd voorzichtig met een wat breder penseel met wat geurloze thinner de overtollige zwem verwijderen.

Succes
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154