't Is niets

Gestart door Tothebeach, 27 september 2022, 16:19:26 PM

Kautenbach

 ;D zeker Klaas.....dat Michel er is (althans, dat hopen we, en daar gaan we vanuit, misschien beland ik dan bij m in bed/kamer, maar daar gaan we het verder hier maar niet over hebben ;D  :-X ) weet ik, maar ik bedoelde eigenlijk of Michel dit kunststukje ook meeneemt ;D

Tothebeach

Citaat van: Kautenbach op 15 maart 2023, 16:42:01 PM((...)misschien beland ik dan bij m in bed/kamer, maar daar gaan we het verder hier maar niet over hebben ;D  :-X ))
mm, ik denk dat ik maar thuis blijf. Zeker gezien alle aspirantieperikelen van mitropa op het andere forum....

Dan maar een plaatje :)

zie ook hier

Groet,
michel

Tothebeach

De beurs is voorbij en het diorama is af. Voor de volledigheid nog even een paar foto's van de laatste dingen. Want in feite moest er nog een gebouwtje gebouwd worden. dus dat betekende nog snel wat ramen opmeten:



De maten opschrijven en uittekenen op dik papier (200gr). Vervolgens deze uitsnijden en schilderen.



Het 'glas' is weer met een waasje van matte lak bespoten en gemonteerd in de vensters. De lateien zijn gemaakt van glad 200gr. papier. Alles is vastgeplakt met Bison contactlijm, de gel versie.

Uiteindelijk is het allemaal wel gelukt, (op de regenafvoervoorzieningen na) en met zo'n buitenopname ziet het er allemaal net iets fijner uit:



Meer plaatjes zijn er op mijn blog

Groet,
michel


Alan On Track

Heel Fraai Michiel  :)
Modelbouw is een kunst

Jappy

Bouwen met een simpel mesje, en huishoudmaterialen zoals papier en karton. Helemaal m'n ding, gewoonweg prachtig.

Het diorama intrigeert mij. Het ziet er zeer realistisch uit, maar kan er precies geen regio opplakken. Wat is de inspiratiebron?
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Tothebeach

Dank voor jullie complimenten. De inspiratiebron is de Bourgogne, afgelopen december was ik daar in gezelschap van Wim Wijnhouds modelbaan. ik heb er veel foto's gemaakt en me daardoor laten inspireren.

groet,
michel

Tothebeach

Afgelopen week weinig gedaan, ik heb het druk met andere zaken, het modelspoorbouwgebeuren staat even op een laag pitje. Maar wel even tijd gehad voor een nieuwe inrichting van mijn kleine baantje:

Dit gaat het niet worden.
Het zal wel iets serieuzer moeten zijn als dit:


Ofzo....
andere plaatjes en nog wat tekst is te zien op mijn blog

Groet,
michel

Jappy

Als ik je blog zo lees is wat oorspronkelijk een klein side-projectje was ("'t is niets"), toch weer wat aan het groeien. ;)
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Tothebeach

Je houdt het niet in de hand hè? Je geeft ze wat aandacht, je voedt ze wat en ze gaan groeien. :)  Al zit die groei ergens in een tweede stadium, en ik weet niet of ik daar tijd genoeg voor heb. Volgend jaar moet het wel klaar zijn voor een beurs.

Groet,
Michel

Tothebeach

Gefröbel met wat aluminium uit een margarinebakje. Even lekker met de fijne motoriek aan de slag om eens regengoten te maken. Dat had ik nog niet eerder gedaan, en het was een gepuzzel. Het gevolg is wel dat ik er een artikeltje over kon schrijven, dus die stuur ik binnenkort eens naar het blaadje.

Wat plaatjes van de gebouwde gootjes:




Iets meer plaatjes en tekst is te lezen op mijn blog

Groet,
michel


Jappy

Leuk idee met die mal zo! Hoe stevig zijn die goten als ik vragen mag? Want voor de goten op mijn bouwsels werk ik nog veel met restjes goten van bouwdozen uit mijn rommeldoos. Ik zoek een alternatief als die op zijn, maar ben bang dat aluminiumfolie wat te zacht is.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Tothebeach

Hoi Jasper,

Ze zijn niet stevig. Je kan ze zo platdrukken. Er staat nu een gebouwtje bij ons los in de kast, en die heb ik al van hot naar her gesleept, en heeft geen schade. Terwijl er vanaf het begin af aan al een deel van de goot loshangt. Die had ik niet goed vastgeplakt. En dat is een 'open' gootje, dus een goot zonder eindstukken.

Ik gebruik hiervoor dus ook het aluminium van de margarinebakjes. Dit is dikker folie dan van de rol uit de keukenla en daardoor steviger. Maar het is dunner dan het aluminium van de keukenschalen, maar daardoor wel weer makkelijker bewerkbaar.

Mocht je het in het echt willen zien, ik geef een demo huizenbouwen op de Smalspoordagen, eind augustus in Valkenburg (zuid Holland, nabij Leiden). En deze demo kan ik natuurlijk ook ergens anders in Nederland/België kunnen doen (bij modelclubs e.d.). Of kom langs als je bij mij in de buurt bent.

Groet,
Michel

Tothebeach

#72
Op een frans forum kreeg (via mijn draadje aldaar) ik wat foto's te zien van een naamgenoot.





Ik vond dat de centstukken daar erg groot zijn. Zeer inspirerend, laat ik het maar zo stellen :)

Groet,
Michel


Herwig

Ook  "Erik de Noorman"  ( MSM-forum, MSM-tijdschrift, Mobexpo ) plooit al jàren alu in allerlei (complexe) vormen. 

Tothebeach

Erik ken ik (van naam dan). We delen soms het Modelspoormagazine met onze artikelen. Ik volg zijn draadje ook, vanwege, inderdaad, zijn prachtige bouwwerken.

Groet,
Michel