Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Stedahult

Mvh. Steef

Herwig

#3781
 
    Worden toffe bakjes, uw Peugeots.

    SAMBA SAMBA   .
    Spijtig, maar die Talbot-variant had o. a. een volledig verschillende, minder strakke achter-zijruit.
    (  > ten andere, had met dat autootje niks pers. connectie, noch nostalgie )
   

Floris

Ja de samba heeft helemaal ander plaatwerk, tis duidelijk familie maar t betekent toch wel dat ik helemaal van nul af aan opnieuw aan de slag kan. Wie weet doe ik dat nog wel, maar nu niet.  :P

Tothebeach

Erg fraai Floris. Ook leuk dat je dit model zo uitvoerig tekent in bijna al zijn uitvoeringen. Ik heb altijd wel zo'n dingetje op mijn baan willen hebben, vanuit nostalgie, het was bij ons thuis de eerste auto, na een aantal jaren zonder. Ooit wel eens gedacht om zo'n resinklomp te gaan kopen, maar toen ik het dingetje weer zag, leek het me beter dat ik zonder zo'n model beter af was.

Maar zoals ik al schreef, ik mis 1 uitvoering, ook verkrijgbaar na de facelift in 1976 (vijfdeurs) en dat is de GL6 en SL uitvoering:

die GL uitvoering wordt altijd wel gemaakt, maar deze ben ik op deze schaal, maar ook op andere schalen nooit tegengekomen.

Groet,
Michel

Floris

zelfs al maak je iets alleen voor de hobby weten ze je nog te vinden met "ja leuk maar waarom niet net die ene die je niet doet?", pruillipje erbij etc... :P
Kan m wel maken denk ik, maar tis n beetje de sjieke versie en ik kijk alleen hubnut en coldwarmotors op de jijbuis, want die worden tenminste blij van de "sweet sweet radio delete plate".
Maarre, mocht je tzt een kitje willen meld je maar.


Herwig

#3786
Citaat van: Floris op 20 december 2022, 12:59:17 PM
zelfs al maak je iets alleen voor de hobby

Als 'k goed lees en ook nog begrijp (en dat is niet zeker) zijn dit geen voorbereidingen voor nog een fransoos A'tec wagentje ( ? )

Floris

dat klopt, anders ging ik t hier niet openbaar op n forum zetten. :P

Driesel

Dit al gezien, Floris? Kwam ik tegen op wandel in het Duitse Essen:
Ikea Essen binnen by Dries Reubens, on Flickr
Ikea Essen parkeergarage by Dries Reubens, on Flickr
Deed me spontaan aan jou denken  ;D


Floris

nee kende ik niet! mooi spul, goed dat t bewaard is!

Driesel

De hal is bewaard en wordt nu gebruikt als parkeergarage van de plaatselijke Ikea.
De eerste foto doet me aan deze foto van jou denken:



Blijkt het jouwe zowaar kleurrijk te zijn! ;D ;D

Floris

ja tis eigenlijk best vrolijk wat ik doe, he!  8)

Had laatst een boek gekocht van iemand die denk ik zo'n beetje mn favoriete modelbouwert is, namelijk Volker Gerisch.
IMGP7833 by Floris Dilz, on Flickr

Hij bouwt lekker rustig door aan allerlei niet al te spectaculaire scenes in 1:22,5. Alles lekker leukvrij en vooral zonder figuurtjes, want die zouden de illusie maar om zeep helpen. Vervolgens zet ie t soms alledaags en soms licht onheilspellend op de foto (het gebrek aan figuurtjes helpt daar behoorlijk). Dat mij die sfeer wel aanspreekt zal duidelijk zijn.

dat dus:
IMGP7835 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP7836 by Floris Dilz, on Flickr

Gewoon wat wegdek over de hele breedte van t boek smeren, heerlijk.
IMGP7834 by Floris Dilz, on Flickr

De geëtste tekentafel van lang geleden moest er destijds ook komen omdat ik op Volker zn diorama zulke dingen gezien had in 1:22,5 (hij maakte ze echt bewegend!) en ik eens wilde zien hoe ver je kunt komen met dat soort narigheid in 1:87.

Meer van 's mans werken:
https://quiet-earth.net/

https://www.flickr.com/photos/127693441@N06


Goed. Nu had ik dus ook zin om weer es wat aan een gebouwtje te prutsen na eindeloos gedonderjaag met de leidingbrug die nog steeds lang niet af is... Een tijdje terug was ik al begonnen met het hoogovenkantoor uit te werken, dus die tekening maar weer es opgegraven en de onderdelen gefreesd. t komt min of meer als muur op de voorgrond te staan, vrij ondiep, dus je krijgt net wat mee van de kamer waar je "in staat" maar t raam zit vrij dichtbij dus naar buiten kijken over het hoogoventerrein moet goed lukken.
Zoals gebruikelijk heb ik bar weinig informatie over dit gebouw, dus de inrichting is puur fantasie... Qua sfeer baseer ik t een beetje op t interieur in het kantooruitbouwtje van de electriciteitscentrale er tegenover, die staat er nog dus daar heb ik weleens rondgekeken. De hoogovens gingen eind jaren 70 uit dienst, t zal vanaf toen wel erg stil geworden zijn....

IMGP7831 by Floris Dilz, on Flickr

zoals hier te zien (van schuin achter gefotografeerd) staat t gebouw op een moduleovergang. Omdat ik t een beetje wil gebruiken om de leidingbruggen te beschermen wil ik beide helften vast op de baan zetten, vandaar de naad in t midden. Vanaf de voorkant van de baan zie je t als t goed is nauwelijks, want t interieur van de kamers waar de naad doorheen loopt wordt een los inzetstukje.

Heb tot dusver wat zitten rommelen aan de onderverdieping. Linksvoor t losse inzetstukje, met toiletten. Dan t rechterdeel van t gebouw, met eerst een entreehalletje en daarnaast een ruimte met de kledingkastjes voor t personeel
IMGP7823 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP7824 by Floris Dilz, on Flickr

Het kledingkastjeshok was nog wel even een puntje, tis zo ondiep (rechts nog geen centimeter) dat ik me afvroeg of er uberhaupt wat leuks van te maken zou zijn... denk dat t wel goed gaat komen, gewoon de muur goed "breken" met wat leidingwerk en de artitec-kledingkastjes nemen niet al te veel ruimte in.
IMGP7822 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP7825 by Floris Dilz, on Flickr

Goed. Volker Gerisch dus. Vollendete Baukunst. Koop dat boek. 8)


DFS

Knap werk Floris  :o je hebt jezelf weer overtroffen, die chauffage leiding, die wc, ... echt top kwa sfeer

ACFI

Floris,

kan je aub eerst een grote waarschuwing boven dit soort van posts zetten? M'n kaak is op de grond gevallen en ik ben ze op handen en knieen aan het zoeken...

Alle gekheid op een sokje, dit is prachtig man.

En bedankt voor het bauhaus stukje. Waar iets voor bij de favorieten.

ACFI.

SuSke

Dat is dus een "view blocker", je wil zelfs niet meer zien naar de dingen die er achter staan.

Magnifieke details en knap uitgewerkt op een soms eenvoudige manier.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.