Terminus

Gestart door RUNE, 24 juni 2021, 20:10:11 PM

Geert

Er wordt hier op het forum de laatste tijd op diverse topics op zeer hoog niveau modelbouw gepost, ik waardeer dit ten zeerste. ;)

Weeral knap werk Rudi,

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

erik de noorman

Geweldige modelbouw.

Erik.

hans63

mooie brakke kar.  ;)

evan

Knappe details en leuk om te volgen.  Het interieur van die Bar vind ik echt top.  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

RUNE

Vandaag nog wat elec. buizen aangepast/omgebouwd om het buizennetwerk op de baan te verlengen maar er moeten nog meters volgen.
Deze eerst nog even in de verf zetten en dan naar de bouwmarkt voor nog meer tubes  :) en nog wat Evergreen strips bestellen om extra steunpilaren te bouwen.
Nog enkele foto's van het vervolg :

IMG_20230106_141625 (002) by rudi nelissen, on Flickr

IMG_20230106_141650 (002) by rudi nelissen, on Flickr

IMG_20230106_141529 (002) by rudi nelissen, on Flickr

IMG_20230106_142939 (002) by rudi nelissen, on Flickr

SuSke

schoon, schoon, schoon, ...
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Klaas Zondervan

Ik heb niet het hele draadje gevolgd, dus ik kan het gemist hebben. Die dikke buis langs het spoor, is dat fantasie of is het nagemaakt van de werkelijkheid? En als het echt is, bestaat het dan nog?

Floris

In Charleroi waren wel zulke buizen langs t spoor, dr lag daar n netwerk om een elektriciteitscentrale te voeden met afvalgas van de diverse staalbedrijven

Thommy

Citaat van: Klaas Zondervan op 06 januari 2023, 23:14:03 PM
Ik heb niet het hele draadje gevolgd, dus ik kan het gemist hebben. Die dikke buis langs het spoor, is dat fantasie of is het nagemaakt van de werkelijkheid? En als het echt is, bestaat het dan nog?

Gent zeehaven zijn er nog, maar je ziet die dingen ook nog wel vaker in Wallonië.
Greetz

Thommy

efl045

Citaat van: Klaas Zondervan op 06 januari 2023, 23:14:03 PM
Ik heb niet het hele draadje gevolgd, dus ik kan het gemist hebben. Die dikke buis langs het spoor, is dat fantasie of is het nagemaakt van de werkelijkheid? En als het echt is, bestaat het dan nog?
Gent langs R4: https://maps.app.goo.gl/1M5K8RYdt6uUaQFx6?g_st=im

RUNE

#445
Citaat van: Klaas Zondervan op 06 januari 2023, 23:14:03 PM
Ik heb niet het hele draadje gevolgd, dus ik kan het gemist hebben. Die dikke buis langs het spoor, is dat fantasie of is het nagemaakt van de werkelijkheid? En als het echt is, bestaat het dan nog?

Hallo Klaas, alles op dit baantje is nagebouwd naar de werkelijkheid of heeft als inspiratie bestaande (sommige ondertussen reeds verdwenen) gebouwen. Op Google-Earth kan je de meeste nog allemaal zien. Hier even een index :
De vervallen loods waar de locs staan weg te roesten is de oude Remise van Monceau bij Charleroi (deze staat er nog) Hiervan zijn er vele foto's te vinden op internet
De witte loods stond  bij het rangeerstation van Monceau ter hoogte van Rue de roux maar is ondertussen verdwenen (op Google-Earth streetview is ze nog te zien)
Het buizenstelsel en de huizenrij met cafe bevindt zich ter hoogte van de Rue Max Lambert (Marchienne au pont bij Charleroi)
Het vervallen fabrieksgebouw is de oude site van Du Parc in Aalst (is verdwenen en deels verbouwd maar doet nu dienst voor spel/sport/cultuur) hiervoor heb ik gebruik gemaakt van foto's op het net.
Om het allemaal te laten samenvloeien in het baantje zijn er wel dingen aangepast, weggelaten of toegevoegd zodat alles een geheel vormt.
Best ga je eens op zoek naar deze locaties op Google-Earth (boeiend en leerrijk)
Hoop dat ik je hiermee geholpen heb.

mark7758

Ziet er erg goed uit.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Floris

tis ook allemaal in de omgeving van Het Huis Dat Ik Had Willen Hebben (maar dat nu gesloopt is) https://www.google.com/maps/@50.3951562,4.3824358,3a,75y,162.57h,106.29t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHJyMwoqFo_9rA9URKFHJ6w!2e0!7i13312!8i6656
Nouja wie weet ooit een felrealistisch en toch ongeloofwaardig diorama. :P

RUNE

Citaat van: Floris op 07 januari 2023, 10:55:45 AM
tis ook allemaal in de omgeving van Het Huis Dat Ik Had Willen Hebben (maar dat nu gesloopt is) https://www.google.com/maps/@50.3951562,4.3824358,3a,75y,162.57h,106.29t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHJyMwoqFo_9rA9URKFHJ6w!2e0!7i13312!8i6656
Nouja wie weet ooit een felrealistisch en toch ongeloofwaardig diorama. :P

Voila dat is vlak om de hoek  :)

Stedahult

Mvh. Steef