Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

Charleroi - Route de Mons

Gestart door Marc_tramt, 14 augustus 2020, 12:47:48 PM

Floris

goede beslissing. En als je t straks beter liggend en werkend hebt wordt t vast mooier ook, want je hebt inmiddels meer ervaring dan toen je dit maakte.

Stedahult

Mvh. Steef

Marc_tramt

Nee, dat is pas na de volgende beurs.  8)

In Zutphen viel mij op dat de nu opgebroken sporen eigenlijk alleen maar vanaf de zijkant bekeken worden. De breedte van de groef tussen bestrating en rail valt dan wat minder op. Met andere woorden ik kan wat meer rommelen.  8)
En uiteindelijk wil ik het allemaal wel rijdend hebben, dat is het belangrijkste.

Floris

ja das en beetje t idee met spoor op een modelbaan, qua prioriteiten.

1. HET MOET WERKEN
2. HET MOET WERKEN
3. HET MOET WERKEN
[....]
99. andere dingen.

Marc_tramt

Vraagje tussendoor:
Is er zoiets als een typisch Belgisch stootjuk. Ik zoek nog één stootjuk voor op dit baantje maar heb geen idee wat passend zou zijn.

Metpetergaathetbeter

http://www.feijenoordsemeesters.nl/Stootjukken/Stootjukken.htm scrol eens .......of je zoekt op Google Afbeeldingen nmbs stootjuk/blok

hans63

ik zocht voor "Scheldekaai" destijds ook zo iets en kwam op onderstaande.
document van Erik Verleysen. Het is een PFD bestand (2 pagina's) maar hier niet compleet te plaatsen.

Floris

geloof dat er wel een soortgelijk stootjuk bij de baas te koop is als t stomtoevallig op voorraad mocht wezen. (Oh en opdat t geen reclame is: t zal me jeuken of je t koopt.  :P)

Metpetergaathetbeter

dat is inderdaad zo......want ik zag hem al onder dezelfde noemer passeren tijdens het zoeken .......

Marc_tramt

Leuk ding inderdaad.
Staat alleen "niet op voorraad" bij A. en "in bestelling" bij mijn regionale treinenboer.

evan

Die van Artitec is wat anders en vraagt aanpassing als je hem wilt "verbelgischen".  De Belgische variant (Type Anzin) is zoals het artikel dat Hans deelde en dus breder dan die van Artitec.  Het stootjuk is dus breder en is naast de rails van het spoor op de dwarsliggers gemonteerd en het Artitec model is als het ware aan de rails van het bewuste spoor gekoppeld.  ;)

Linkje ter illustratie: https://www.artitecshop.com/nl/stootjuk-b-zonder-buffers-39833372.html
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Marc_tramt

Yep ik zie de verschillen nu.
Op zich is die Artitec wel te VerBelgischen, als die leverbaar zou zijn.  8)

Metpetergaathetbeter

Misschien eens hier en daar gaan kijken als er nog ergens staan....

Floris

zou gewoon een oud stukkie rail pakken en dat artikel dat Hans liet zien, heb je nu al resultaat. Maar waarom vandaag doen wat je tot morgen kunt uitstellen, natuurlijk.  8)

hans63

idd, gewoon zelf in elkaar prutsen.  ;)