Cornfield Junction / Boulder Crossing

Gestart door RobVille, 18 april 2020, 23:56:19 PM

Stedahult

Dat zeg ik ook telkens tegen mijzelf: vind het
wel best zo, verander er niks meer aan... 24 uur
later @$#$.****... krak, breek, vloek, scheur
Pas het toch maar aan, staat veel beter.
Mvh. Steef

Metpetergaathetbeter

prachtig gemaakt dat overzicht van die baan, net als de rest ook trouwens .....

RobVille

De verlichting in de koven van Cornfield Junction zijn nu ook aangesloten. In tegenstelling tot de modelbaan Boulder Crossing heb ik hier nog LED's gebruikt.

Module met de haven -->







Groetjes,
Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

Metpetergaathetbeter

very nice......very very very nice indeed  8);)

Ronald

Mooi man, ben wel benieuwd naar de aankleding later :)

RobVille

#305
Gaat, hoop ik, dit jaar nog gebeuren. Ben nog aan het wachten op een voorstel voor de onderstellen van Cornfield Junction. Na montage kan ik de drie modules aan elkaar koppelen. Wordt nog even passen en meten. Ik heb namelijk de koven op de modules geplaatst zonder dat deze aan elkaar gemonteerd waren  ;D De andere kant van de modelbaan, Boulder Crossing, heb ik nog een kleine aanpassing gedaan aan het kiezelwerk. Een aantal pijpen hingen "los" en zijn nu verbonden met een onderstel.







Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

#306
Nou, de onderstellen zijn nu binnen. Daniƫl heeft prachtig werk verricht.


DAAR module systeem.


DAAR module systeem.

Alles past precies. Handige draaiknoppen om alles vast te zetten. Alle gekleurde elementen zijn geprint.

Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Momenteel ben ik nog steeds in de afwerkingsmode. Alleen schiet het niet erg op. De modelbaan door iemand anders laten afbouwen wordt moeilijk. De orderboeken zijn vaak de komende jaren al volgeboekt. Kortom, zelf aan de bak. Omdat ik weinig tot geen ervaring heb in deze tak van sport, besloten om maar eens op cursus te gaan. Helaas, diverse voor mij relevante cursussen zijn al tot het einde van het jaar vol. Daarom maar eens op zoek naar informatie op Internet. Ben al diverse video's tegen gekomen.

In de tussentijd zelf maar een video gemaakt -->


Rob

Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

Kautenbach

Als de video toonbeeld is voor wat je kan....moet je dit zeker lukken Rob.
;)


RobVille

#310
Wij zijn begonnen .... In eerste instantie heb ik van alle drie de modules de koven verwijderd. Vervolgens heb ik de modules op de schragen geplaatst. Nu was het zaak om alle drie de modules op een lijn te krijgen en de sporen goed te laten aansluiten.









Ondertussen eens geprobeerd om zelf kiezels te maken. Ik had nog wat gips over die ik gebruik voor de rotsmallen. Een techniek gezien op YouTube.







Totaal geen gevoel voor verhoudingen dus maar eens uit gestrooid in het havenbekken.









Lijkt me nog een beetje grof. Nog maar eens door de vijzel halen. Zoeken naar een goede mix tussen zand en stenen.

Oh ja, nog een video ....

Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

#311
Voordat ik de achtergronden van Jowi ga plakken, moet ik de koven ook goed uitlijnen.


Boven aanzicht.


Voorkant.


Achterkant.

Op de foto zie je nu mijn twee modelbanen met de rug naar elkaar toe. Voorlopig komt tussen de beide uiteinden een verbinding van ongeveer 90 cm aan elke kant. Op die manier kan ik rondrijden. Wanneer ik wat meer ruimte krijg, dan komt tussen beide modelbanen in, een schaduwstation met keerlussen.




Detail.

Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

mahtoska1

 Dit is toch wel een indrukwekkend geheel.

Kautenbach

Succes met de achtergronden plakken, Rob. Moet je lukken. En idd erg indrukwekkend ;)

RobVille

Helaas, helaas ....  >:(  Vandaag heb ik een aantal rotsdelen proberen te wheatheren. Het resultaat was niet denderend. Het kleurenpalet was totaal uit balans. De beoordeling van de jury in deze kwestie was unaniem ;D Voorlopig komt dit project in de ijskast.

Rob

Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!