Station

Gestart door Alberke, 29 december 2022, 11:01:53 AM

Alberke

Zoek eens op: Moka station   ???
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Stieven76

Ik vind het wel cool gedaan. Origineler dan al die hyper moderne stations die ze bij ons hier uit de grond stampen.


Jurgen

Die ontwerper verdient een standbeeld!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

Kan alleen daar natuurlijk.

Doet me een beetje denken aan "Residence CC" in Sotteville-lès-Rouen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rgp

Functionaliteit ? Duurzaamheid ? Onderhoudsvriendelijkheid (die ramen bovenaan) ?

Roland

Havoc

Citaat van: rgp op 29 december 2022, 11:49:46 AM
Onderhoudsvriendelijkheid (die ramen bovenaan) ?

Roland
Zal hetzelfde zijn als Antwerpen Centraal zeker? Of Luik...

Citaat van: De Tijd 06/10/2022Het werk zal vanaf 15 oktober 2022 een jaar lang te zien zijn in Luik-Guillemins, zodat wie dat wil het lichtspel doorheen de seizoenen kan zien evolueren. Opmerkelijk: het kunstwerk is bevestigd door dezelfde 'alpinistenteams' die doorgaans de ramen van het station reinigen.

Daar is dan toch ook niet goed nagedacht over de onderhoudsvriendelijkheid... En waarschijnlijk zijn de nieuwe stations van Leuven en Mechelen in hetzelfde bedje ziek.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alberke

De Japanners kennende zullen die daar wel een robot voor hebben; vooruit plannen heet dat, iets dat ze hier niet kennen.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

vanmiegroet

Zo'n station is iets redelijk typisch voor Japan  ;D
De "railfan community" in Japan is echt gigantisch, dus het station is wel een leuke reflectie.
Trouwens voor wie vakantieplannen heeft: de Mooka Railways organiseert ook stoomtreinritten op hun net. Dus je kan vanaf dit station ook de stoomtrein nemen  ;D
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

janieburton

Citaat van: Alberke op 29 december 2022, 13:11:33 PM
De Japanners kennende zullen die daar wel een robot voor hebben; vooruit plannen heet dat, iets dat ze hier niet kennen.

Zeer zeker dat ze daar een oplossing hebben voor dat probleem.
 

SuSke

Citaat van: rgp op 29 december 2022, 11:49:46 AM
Functionaliteit ? Duurzaamheid ? Onderhoudsvriendelijkheid (die ramen bovenaan) ?

Roland

Zullen we dan Antwerpen Centraal en Brussel Noord ook maar afbreken en al die andere minder functionele, duurzame en onderhoudsonvriendelijke gebouwen.
Stop toch eens met die negativiteit.
We zouden blij moeten zijn dat er nog leuke en mooie dingen gebouwd worden in plaats van strakke, steriele eenheidsworst.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

tja je houdt ervan of niet..... niet direct mijn ding. Ik hou wel van monumentale gevels ....stations

Gerolf

Citaat van: SuSke op 29 december 2022, 17:12:01 PM
Citaat van: rgp op 29 december 2022, 11:49:46 AM
Functionaliteit ? Duurzaamheid ? Onderhoudsvriendelijkheid (die ramen bovenaan) ?

Roland

Zullen we dan Antwerpen Centraal en Brussel Noord ook maar afbreken en al die andere minder functionele, duurzame en onderhoudsonvriendelijke gebouwen.
Stop toch eens met die negativiteit.
We zouden blij moeten zijn dat er nog leuke en mooie dingen gebouwd worden in plaats van strakke, steriele eenheidsworst.

Helemaal mee eens !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dani

Positief denken in 2023 ....     met in het achterhoofd onze gemeenschappelijke hobby en passie ...  :)

Als alle stations gebouwd zouden worden als eenheidsworst, als vierkante blokkendozen, waar zou dan de uitdaging voor de modelbouwer liggen om zo eentje in miniatuur na te bouwen voor op de modelspoorbaan ?   Ik vind dit een geweldig idee.   En  je weet eigenlijk ook al dat dit een treinstation is, dus stop met zoeken ...  :) :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.