Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSN N Module : Project X

Gestart door 59erke, 10 september 2017, 19:19:38 PM

59erke

Bedankt Gerolf, 

Nu stilaan beginnen nadenken over een manier om grote hoeveelheden golfplaten te maken. Meestal gebruik ik oude computer flatcables maar mijn voorraad is niet groot genoeg. Bovendien zijn deze redelijk zwaar voor de constructie.

Als iemand tips heeft hoor ik het graag
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

mahtoska1

Goe bezig.

Golfplaaten kan je zelf maken uit aluminium folie die je als afsluiting vindt op allerlei potjes van boter, plattekaas,...

Voor schaal Z, had ik kopspelden naast elkaar geplakt. Hierop leg je de aluminium folie en kras je met een tanderstoker de golfplaten. In schaal N moet dit ook wel lukken.


59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Dirkh

#78
ik heb die van redutex gebruikt op de msm module. tin roof dacht ik. Even bij dirky vragen dacht dat die redutex invoerde


59erke

#79
update :





(snelle foto met de gsm)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Stedahult

Dat is een aardig hok geworden!
Mvh. Steef

mahtoska1


59erke

#82
Al een paar maanden geleden dat er hier nog voortgang is gepost, eerlijk gezegd ook niet veel tijd gehad om aan modelbouw te doen. Toch is de module bijna klaar, juist de nieuwe lichtere fries nog afwerken en wat kleine details op de module zelf.

Hieronder een kleine impressie





Ohja, de module zal trouwens met een deel van de andere modules van de MSM N Modulebaan te zien zijn op de MTD Expo op 14/15 oktober 2023. Dus allen daarheen zou ik zeggen.

Dan nog een beetje minder goed nieuws... Na lang beraad heb ik besloten dat dit mijn laatste wapenfeit op modelbouwgebied zal zijn. De 2 geplande MSM N modules zijn klaar en ook de thuisbaan La Gleize 2 is afgewerkt. Nieuwe banen en/of modules zullen er niet meer komen.  Dit omwille tijdsgebrek, geen ruimte meer om nieuwe banen/modules te plaatsen en ik krijg het niet over mijn hart om ook maar iets te verkopen of te demonteren (Mag trouwens ook niet van mijn vrouw  ;) ). Tijd dus om wat meer te rijden op de thuisbaan (hoewel ik liever bouw dan rij) en af en toe een kleine herstelling uit te voeren en misschien nog is buiten te komen met de MSM N Modulebaan als dit gevraagd wordt. 

Bedankt iedereen voor de reacties, tips en helpende handen tijdens de bouw van zowel de Modules Project X, Le Truc en La Gleize I en II.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Klaas Zondervan

Citaat van: 59erke op 17 september 2023, 18:15:15 PMNieuwe banen en/of modules zullen er niet meer komen.  Dit omwille tijdsgebrek, geen ruimte meer om nieuwe banen/modules te plaatsen en ik krijg het niet over mijn hart om ook maar iets te verkopen
Bij tijdgebrek kan ik me iets voorstellen. Maar ruimtegebrek, daar heb ik een simpele oplossing voor. Ik strip een baan en op de oude basis bouw ik iets nieuws. Alles wat niet meer bruikbaar is gaat in de vuilbak.
verkopen doe ik niet. Veel te bang dat ik nog lang wordt achtervolgd door de koper als die tegen problemen oploopt en mij vraagt om die op te lossen. Daar heb ik geen zin in.

beertje

Koen,
Prachtig,maar het is op 14/15 oktober

59erke

Citaat van: Klaas Zondervan op 17 september 2023, 20:33:16 PM
Citaat van: 59erke op 17 september 2023, 18:15:15 PMNieuwe banen en/of modules zullen er niet meer komen.  Dit omwille tijdsgebrek, geen ruimte meer om nieuwe banen/modules te plaatsen en ik krijg het niet over mijn hart om ook maar iets te verkopen
Bij tijdgebrek kan ik me iets voorstellen. Maar ruimtegebrek, daar heb ik een simpele oplossing voor. Ik strip een baan en op de oude basis bouw ik iets nieuws. Alles wat niet meer bruikbaar is gaat in de vuilbak.
verkopen doe ik niet. Veel te bang dat ik nog lang wordt achtervolgd door de koper als die tegen problemen oploopt en mij vraagt om die op te lossen. Daar heb ik geen zin in.

Strippen of verkopen blijft voor mij hetzelfde Klaas.

Citaat van: beertje op 17 september 2023, 20:55:51 PMKoen,
Prachtig,maar het is op 14/15 oktober

Merci Willy voor dit op te merken, heb het aangepast
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan