Modules in Z?

Gestart door Havoc, 23 december 2004, 20:41:27 PM

depovero

Dag de Muzketierz en andere Zetters,

Ik heb het wel rustig gehouden, de laatste weken. Deze waren druk, je weet wel, de nodige bezoeken, en zo. Perthans, was de vorige een verlofweek (soekd te voud [:o)]).

Wat heeft het zoeken zoal gegeven? Kunnen we een stapje verder gaan en eens rond een pot en een pint zien welke richting we nemen? Ik voel er echt voor! Ik heb zelfs de indruk niet de enige te zijn.
Ik heb zelve de uitleg van de ZMRR-modulklub afgeprint (Rein-Ruhr module club).

We kunnen misschien een MSM-TMM norm cre?ren, wie weet?

Tiens, we hebben hierover niets gesignaleerd aan ons franstalige mede-hobbyisten. Wordt ervoor gezorgd. Zoals hier, om eens te voelen.

All?, succes, en tot de volgende,

Denis.
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

Hapag Lloyd

Hoi ,

Ergens afspreken , tussen pot en pint ? Voor mij is dat goed.

Bij voorkeur ergens in Brussel aan ??n of ander station ?
Ik denk dat het zo het handigste is omdat de muzketierz van dit forum in de omgeving van Brussel wonen.

Dan kunnen we eventueel aftasten wat mogelijk is.

Groetjes ,

Tom.




depovero

Dag Tom,

Dat is een pracht idee, we zullen effe op de anderen wachten, h?!

Effe gezegd ook, ik heb een bericht bij de franstalige gelaten, deze morgen. Er zijn er al vijf die het gelezen hebben, reactie nog niets.
Afwachten en zien, dus.

Een stationneke in het brusselse, lijkt mij een goede oplossing, zekers voor te starten met ons zottekes reis  
Denis.
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

tonycabus

Mag ik ook komen?
Graag bevestiging per mail waar en wanneer...

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Hapag Lloyd

Beste Tony en Muzketierz ,

Tony , natuurlijk mag u komen.  Altijd welkom.
In de volgende dagen proberen we iets af te spreken via dit forum.
Liefst op een zaterdag.

Graag had ik geweten of er mensen zijn die in onregelmatige shiften werken.  Toch proberen rekening met houden.

Groetjes ,

Tom.

Hapag Lloyd

citaat:
Geplaatst door depovero

Dag Tom,

Dat is een pracht idee, we zullen effe op de anderen wachten, h?!

Effe gezegd ook, ik heb een bericht bij de franstalige gelaten, deze morgen. Er zijn er al vijf die het gelezen hebben, reactie nog niets.
Afwachten en zien, dus.

Een stationneke in het brusselse, lijkt mij een goede oplossing, zekers voor te starten met ons zottekes reis  
Denis.



Hoi Denis ,

Dat van het franstalig forum is een goed idee.  Helaas heb ik daar geen website van.  Wel ken ik een paar franstalige zetties via Ebay.  Ik zal eens vragen.

En , ik zal vragen of de grootste Z-verzamelaar van de wereld ook komt.  Hij is een Brusselaar.  En hij heeft ook een module.

Groetjes ,

Tom.

Onze Franstalige zustersite is
http://www.trainminiature.be/newforum
Je moet je wel opnieuw inschrijven, dat mag met je huidige gebruikersnaam en paswoord. Tony

depovero

Hoi de Muzketiers en andere Zetties,

Ja, Tom, ik heb ook nog iets anders gedaan, via yahoo.fr. Er is een site die over miniclub spreekt. Het zijn fransen, alhoewel er ook belgen aktief deelnemen. E?n weet ik dat hij in Parijs werkt, en, hij komt van Verviers.

Wie weet, krijgen wij al dan niet te volgen pistes van hen?

Ons onderonsje op een zaterdag, eerst zien met de shiftwerkers, en, hop, waarover gaan wij dan kunnen 'kletsen'?  It is in the question.

Tot de volgende,

Denis.
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

Hapag Lloyd

citaat:
Onze Franstalige zustersite is
http://www.trainminiature.be/newforum
Je moet je wel opnieuw inschrijven, dat mag met je huidige gebruikersnaam en paswoord. Tony



Dank u voor de tip.
Maar , helaas , er is geen verbinding.  Ik word altijd verwezen naar de site van Telenet.

Hapag Lloyd

citaat:
Ons onderonsje op een zaterdag, eerst zien met de shiftwerkers, en, hop, waarover gaan wij dan kunnen 'kletsen'?  It is in the question.



Kletsen ? Dat is een goede vraag.  Suggesties ?

- korte kennismaking.
- een bepaald idee over een module (realisatie , toekomst ,...).
- ervaringen met Z
- ...

Ik schrijf maar wat op.  Nog gedachtengangen ?

tonycabus

Had me die Kwiebus toch een slash in plaats van een punt gezet achter de "www" zeker....
SOOOORRRRYYYYYYYYYY!!!!!!!!!!!!!!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Hapag Lloyd

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Had me die Kwiebus toch een slash in plaats van een punt gezet achter de "www" zeker....
SOOOORRRRYYYYYYYYYY!!!!!!!!!!!!!!

Tony





Bizar ! Nu werkt dat wel ? [;)]

Dank u !

Troost u , missen is menselijk.  Dat maakt mij goedlachs.

Hapag Lloyd

Euh ??? Nu word ik gelinkt naar www.scaletrain.net ?

Ik zie niks van een forum.  Waar is mijn witte stok en mijne Duitse Scheper ?

Havoc

Mij goed. Geen onregelmatige uren, maar wel onregelmatige files... Als je ergens in brussel kiest, dan zou er ook moeten gekeken worden naar parkeermogelijkheden (het zuid/centraal lijkt me daarom minder geschikt).

We zouden toch een idee moeten krijgen hoeveel volk er gaat komen, kwestie van de plaats te kiezen.

Ik ben nog aan het wachten op een folder van Joerger over de modules. Die ging hij begin deze week opsturen. De belgische post kennende zal dat dus ergens volgende week toekomen.

Als hoofdonderwerp zal het wel over modules gaan zeker? Dat is tenslotte de aanleiding. Indien er aanwezigen zijn die reeds modules hebben (of ermee bezig zijn), dan kunnen die misschien eens uitleggen wat voor/nadelen zijn en waarom ze die gekozen hebben. Indien blijkt dat er veel interesse is, maar geen "ideale" module, dan kunnen we een nieuw type beginnen.

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

depovero

Hello de zetties,

Als jullie de franstalige site wilen bezoeken, moeten jullie dit zo doen: www.trainminiaturemagazine.be
Dat zal wel lukken.
Een kleine hint: probeer jouw juist geschreven link uit na het zenden van je bericht, dat belet sommige hun witte stok [:D] boven te halen [:p].


Denis




citaat:
Geplaatst door Hapag Lloyd

citaat:
Onze Franstalige zustersite is
http://www.trainminiature.be/newforum
Je moet je wel opnieuw inschrijven, dat mag met je huidige gebruikersnaam en paswoord. Tony



Dank u voor de tip.
Maar , helaas , er is geen verbinding.  Ik word altijd verwezen naar de site van Telenet.

Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

depovero

Dag Tom en de anderen minicluppers,

'T ja, om eens een ander betiteling te gebruiken [;)],

Als de samenkomst er is, is het zekers om kennismaking te maken.
Voornaamste doelstelling is te zien en te horen wie al eens Z modules doet, en met welke werkbasis (ZMRR, Z bend, Joerger). Moet niet pers? dan beslist worden, het moet pro-contra overweegd worden.

Ik heb persoonlijk geen ervaring ermee, en, trouwens, mijn baan is een beetje opzij gelaten, de constructie ervan. Plannen, die blijven warm in mijn kopje [}:)]. Om het anders te zeggen, ik wil ervoor gaan, zekers!

Het thema, ja nog zo'n zaak! Mijn droom is om een - al dan niet, fictief - belgische omgeving te cr?eren tegen de duitse grens. Dit om een zekere variatie in rollend materieel te hebben. Maar waar blijven de reizigerswagons van de NMBS? Misschien een beetje utopisch, maar wie niet probeert, zal het nooit te weten te komen dat het gedaan kan worden.

Deze modules kunnen ook in het begin een typische belgische sfeer uitstralen met af en toe 'vreemde' materiaal bewegingen (amerikaans, zwitsers)

Dit zijn maar bedenkingen, die bij het samenkomen bekeken moeten worden.

Nou, ja, jullie meningen zijn welkom.

Tot nog eenz,

Denis





citaat:
Geplaatst door Hapag Lloyd

citaat:
Ons onderonsje op een zaterdag, eerst zien met de shiftwerkers, en, hop, waarover gaan wij dan kunnen 'kletsen'?  It is in the question.



Kletsen ? Dat is een goede vraag.  Suggesties ?

- korte kennismaking.
- een bepaald idee over een module (realisatie , toekomst ,...).
- ervaringen met Z
- ...

Ik schrijf maar wat op.  Nog gedachtengangen ?

Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn