't Is niets

Gestart door Tothebeach, 27 september 2022, 16:19:26 PM

Tothebeach

Dank voor de complimenten.

Citaat van: Jappy op 02 december 2022, 07:46:51 AM
Ah dat artikel is van jou? Dan kan ik jou de schuld geven want na dat artikel heb ik direct enkele zakjes Woodland Scenics besteld.  ;)
Kom maar langs als je weet waar ik woon :)
Leuk dat je er mee aan de slag gaat.

Groet,
michel

Tothebeach

" 't Is niets" ben ik aan het bouwen om te kunnen rijden, maar ook om mij eens te kunnen buigen aan het bouwen van materieel. Zo kocht ik afgelopen zomer bij Hardy's Hobbies een resin kap van een Hudswell Clarke. Deze kap past op een Jouef 0-3-0 stoomlok uit de junior line.





en qua grootte past dit lokje beter, dan de onlangs aangeschafte Kerr Stuart van Planet Industrial


Meer toelichting over de bouw, kan je lezen in mijn blog

Groet,
Michel


Kautenbach

Gafe loc, zit er een decoder in? Ik zie dan wel iets leuks volgende week ;D

Tothebeach

die laatste bedoel je?
Er zit geen decoder in, dat kan wel. Maar het is wel schaal 1:76 ipv 1:87. En dat merk je met bij de fijne schaalwagons. Hier poseert de lok met twee Lima openbakwagens uit de jaren '70/'80. Daarom valt het niet zo op.
Maar ik kan um wel meenemen. Kan die gelijk de benen strekken. Bas zei, dat hij wel wat had liggen.

Groet,
michel

Kautenbach

Leuk, kun je Francois uitleggen hoe en wat. Je krijgt de groeten...geheel niet passend in dit draadje maar ach ;D

Ik ben erg benieuwd, zit toch behoorlijk verschil in de kap geschilder en ongeschilderd ;)

Tothebeach

Het zijn ook twee verschillende loks. De ongeschilderde is een Hudswell Clarke, de geschilderde is een kant en klaar product van Planet Industrials, een Kerr Stuart.

Die Hudswell Clarke is lastige te digitaliseren. De nieuwe kap heeft een bevestigingspunt direct tegen de insteek voor de decoder. Bij jouefkap is dat geen probleem, die wordt op een andere manier gemonteerd. Voor mij is het geen probleem dat er niet makkelijk geen decoder in kan, de treinen rijden bij mij toch analoog.

Hoe de Kerr Stuart gedigitaliseerd moet worden, weet ik niet. Daarvoor zal ik eerst de gebruiksaanwijzing moeten lezen :)

Groet,
Michel

sdz1976

Waar heb je die jouef nog gevonden, zoek hem al maanden betaalbaar


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

RUNE

Hier nog te koop Samuel : https://www.ebay.fr/itm/275365328919
Je kan ook deze kopen, is dezelfde : electrotren 030-0221 courant te vinden op het net  bvb https://www.modelbouwdekombuis.nl/Electrotren-E0043-Vapor-0221-L.-Aguirre-Locomotief-Modeltreinen.html

Tothebeach

Die van mij komt van de site van PierreDominique. Daar wil ie nog wel eens wat goedkoper langskomen.
Al is ie nu weer normaal geprijsd.

Groet,
michel

sdz1976

Hartelike dank voor de info jongeheer


Grtz,

samuel
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Jappy

Citaat van: Tothebeach op 02 december 2022, 10:52:48 AM

Kom maar langs als je weet waar ik woon :)
Leuk dat je er mee aan de slag gaat.


Dat weet ik niet, maar niet erg. Momenteel red ik me met de artikels.  ;)

Die Kerr Stuart van Planet Industrial zat ik zelf heel lang over te twijfelen, maar die kap van de Hudswell Clarke is wel meer passend op schaal H0. Is die ook 00?
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Tothebeach

De Hudswell Clarke is ook OO. Maar die lijkt net wat smaller en lager.
Ik zal vandaag wat foto's schieten met een h0 wagonnetje voor een vergelijking.

groet,
michel

Tothebeach

een wagonnetje is al niet eens nodig. De Hudswell Clarke is beduidend kleiner:


en daardoor past het beter bij schaal h0. De Kerr Stuart is best wel een groot ding, zeker in vergelijking:


Groet,
michel

DFS

Inderdaad, de  Hudswell Clarke komt veel mooier tot zijn recht in de schaal

Tothebeach

't Is even een tijdje geleden en eigenlijk is er maar weinig gebeurd. Een workshop voorbereid voor Rijswijk en nu bezig met een demo voor Ontraxs. En tussendoor maar toch eens geluisterd naar een advies van Steef. Want het was:



En het gaat deze kant op, met wat karton, schuurpapier en dat soort waardevolle zaken:



Maar goed, dat gaat ook wel even duren, want de hobbykamer wordt verplaatst naar zolder en in die tussentijd staat het allemaal op de werkkamer opgeslagen. M.a.w. ik kom er nu niet bij. Net als bij mijn andere projecten. Maar dat komt tzt wel weer.
Iets uitgebreider met wat extra plaatjes, zie mijn blog

Groet,
michel