Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

De grote kleine treinencompetitie krijgt een vervolg

Gestart door dieselfreak, 29 januari 2022, 21:47:53 PM

GvbuuH

Citaat van: Jurgen op 19 november 2022, 16:42:59 PM
ondertiteling
Even los van de vele diverse meningen over het programma, waarvan ik er ook wel een heb; dit vind ik een goed onderwerp. Ik zit ook zo vaak te tobben met de ondertiteling en zie, ik ben niet de enige. Laten we pleiten voor dit aspect van de show. Volgend seizoen goeie ondertiteling erbij, ook bij terugkijken? Kleine moeite, groot plezier.  8)

Floris

Citaat van: rgp op 19 november 2022, 13:58:32 PM
Allen,

Ik heb geleerd dat je reactie op dit forum in een bepaalde lijn moet liggen, of je wordt verstikt onder de bagger.  Daarom hebben er ook al een deel dit forum verlaten.

rende je op t schoolplein ook al steeds huilend naar de juf voordat je n klap gekregen had? Ik begrijp niet echt wat je hiermee wilt bereiken. sfeerverhogend is t in elk geval niet, zegmaar.

GvbuuH


Martin Welberg

Citaat van: Klaas Zondervan op 19 november 2022, 21:03:46 PM
Jouw tutorials op youtube zijn toch ook niet ondertiteld? :D

Heb ook het alleen Nederlandssprekende gedeelte niet als doelgroep.

Martin Welberg

Citaat van: GvbuuH op 19 november 2022, 21:26:49 PM
Citaat van: Jurgen op 19 november 2022, 16:42:59 PM
ondertiteling
Even los van de vele diverse meningen over het programma, waarvan ik er ook wel een heb; dit vind ik een goed onderwerp. Ik zit ook zo vaak te tobben met de ondertiteling en zie, ik ben niet de enige. Laten we pleiten voor dit aspect van de show. Volgend seizoen goeie ondertiteling erbij, ook bij terugkijken? Kleine moeite, groot plezier.  8)

Pagina 888 werkt bij ons nog prima.

GvbuuH

Citaat van: Martin Welberg op 20 november 2022, 22:29:32 PM
Pagina 888 werkt bij ons nog prima.

Ja, maar...

Citaat van: Jurgen op 19 november 2022, 16:42:59 PM
er is ondertiteling via teletekst, maar wanneer je uitgesteld kijkt dan heb je die mogelijkheid niet meer. Bijkomend nadeel met die ondertiteling is dat het in een zwarte balk op je scherm komt waardoor je een deel van de bouwsels niet meer ziet.
Dat dus. We leven in tijden dat alles mogelijk is, dus dit zou ook een stuk beter kunnen, een stuk gebruiksvriendelijker. Gewoon een moeite willen doen om het de kijker nóg meer naar de zin te maken.

Floris

bij mijn baan krijgt de kijker geen zwarte balk maar n grijze buis buis dwars door t beeld.
En daar kan de kijker t maar mee doen, als t de kijker niet aanstaat bouwt ie zelf maar een modelbaan.  :P

Klaas Zondervan


Stieven76

Ondertiteling bij nederlandstalige programma's vind ik wel handig.
Dan moet ik het volume niet te luid zetten om de kwetterende vrouw, roepende kinderen en blaffende hond te overtreffen zodat ik er toch iets van versta  ;D ;D
Dus als het kan graag en anders het volume wat omhoog  8)

GvbuuH

Citaat van: Floris op 21 november 2022, 14:38:33 PM
bij mijn baan krijgt de kijker geen zwarte balk maar n grijze buis buis dwars door t beeld.
En daar kan de kijker t maar mee doen, als t de kijker niet aanstaat bouwt ie zelf maar een modelbaan:P
Nou das pas gezellige forumpraat.
Saaie cliché's en agressie alom.
Ik ga bouwen en
Citaat van: rgp op 19 november 2022, 13:58:32 PMDaarom hebben er ook al een deel dit forum verlaten.
dat doe ik ook
Plus één (+1)

Stedahult

Mvh. Steef

Floris

zoals mijn wiskundeleraar altijd zei: hoe minder zielen hoe meer vreugd! 8)
Maarre, huub, ik snap je reactie verder niet helemaal, of zit je hier op hete kolen nadat je mij een heel verhaal over humbrol hebt laten typen om dan op een ander forum te melden dat je alle humbrol uit t raam geflikkerd hebt?

GvbuuH

Floris, ik las misschien iets dat er niet stond, dat je een echte H-balk door je de tv stootte en dan is de tv stuk, dat zou dan agressief zijn. Na herlezen gaat het gewoon over een balk op het scherm. Mijn leesfout, sorry.

De opmerking 'ga zelf een baan bouwen' van jou en dan standaard die van Stedahult er achteraan 'ja joh, ga huisjes plakken' dat vind ik cliché's. Maak ik zelf wel uit, ik doe waar ik zin in heb.

En die hete kolen m.b.t. de Humbrol verf: nee, ik stel je moeite en uitleg nog steeds heel erg op prijs en heb je daar ook volgens mij serieus voor bedankt. Dat ik even baalde van Humbrol vooral en een beetje van Revell ook, was dat mijn voorraadje potjes verf gedeeltelijk onbruikbaar raken na een tijdje.

Mijn besluit om deze niet meer te gebruiken en over te stappen op Tamiya was uit frustratie omtrent Humbrol no 1, nota bene de primer, die klonterig, half uitgehard/gestold in een nieuw potje zat.

Inmiddels ben ik niet boos meer op Humbrol en Revell, en ga er gewoon mee door. De Tamiya verf gaf weer andere probleempjes, zoals het aankoeken op het puntje van de naald.

Nou, jouw bericht nodigde me uit toch maar even opnieuw in te loggen. Waarmee wat kleine misverstandjes hopelijk wat opgelost zijn. Nu weer op naar de minder zielen met meer vreugd, veel plezier!  :)

stoomlokje

#58
Citaat van: Martin Welberg op 20 november 2022, 22:28:59 PM
Citaat van: Klaas Zondervan op 19 november 2022, 21:03:46 PM
Jouw tutorials op youtube zijn toch ook niet ondertiteld? :D

Heb ook het alleen Nederlandssprekende gedeelte niet als doelgroep.

M.a.w. , wij tellen niet meer mee : :o :( >:( :'(
Ik moet nog aan de scennery starten , maar als ik Uw uitleg op YT niet begrijp ga ik helaas waarschijnlijk ook niet met die mooie produkten van U  werken  :'(,   want wat ik niet begrijp, gebruik ik ook niet.

Stedahult

Mijn opmerking moedigt juist aan, er moeten
meer 'van Nieuwkerkjes' zijn in deze wereld.
Wat je voor de rest met jouw vrije tijd doet vul
je zelf maar in. Daar ga ik niet over...
Mvh. Steef