Seebrugg

Gestart door railrunner, 07 november 2018, 10:21:11 AM

Gerolf

Toffe herstart, Jim. Hopelijk heb je véél meer vrije tijd nu.

Ik hou wel van die vloeiende lijnen en slanke wissels.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railrunner

Dat vind ik ook.  De 6 segmenten gaan in een S-vorm staan.  Gezien vanaf de binnenkant van de S heb je een zeer mooi zicht op de sporen, en dan komen die vloeiende lijnen en slanke wissels nog meer tot hun uiting.

Momenteel ben ik de perrons aan het voorbereiden.  De bovenleidingspylonen zijn met de Anycubic reeds geprint.  Die heb ik nodig om in te werken in het perron.  ineens voldoende gemaakt voor het gehele station.



Het hele stationscomplex lijkt wel tijdloos, maar als je de perrons bekijkt zie je wel een evolutie doorheen de jaren.  Van zand naar klinkers naar stenen.  De moderen stenen slit ik uit, deze is van na 2020 met de heraanleg voor de S-bahn.  De periode die ik ga rijden is voor 2020, daar heb ik allerhande materieel voor, gaande van stoomloks tot de BR143 en BR146 met Dostos.  Goederenverkeer was er de laatste decennia niet zo veel, enkel een trein van de firma Schmidt in St-Blasien om een transport wintermachines te vervoeren.  Goederen is eerder iets van voor de jaren 60 à 70.  Het laatste decennia is Seebrugg een museumbahnhof geworden, waarbij er een verzamel aan goederenwagons aangelegd wordt.  Die wagons heb ik nu ook in model, dus ik kan een hele periode aan rollend materiaal dekken.

Nu komt mijn vraag.  Ik weet niet goed hoe ik de perrons moet afwerken.  Met zand of met klinkers.  Optie ligt nog zeker open, daar ik de perrons nog aan het voorbereiden ben.


Floris

mooi project! Hoop wel dat die geprinte masten sterk genoeg zijn en niet straks kromtrekken of afbreken, veel 3d-prints worden toch wel behoorlijk broos na een tijdje.
Wat betreft t perron, als zand een optie is lijkt me dat niet verkeerd als je de perrons in een boog legt zoals op de foto's, bestrating mooi in de boog laten meelopen kon weleens een puntje zijn.

railrunner

Brose 3D-prints, tja, dat zal de toekomst wel uitwijzen.  Ze goed beschermen van licht?  Ondertussen hebben de masten al een roest-kleur gekregen als basis.  Ze moeten nog bespoten worden met een eindkleur (waar de roest hier en daar door komt).

De klinkers in een bocht leggen is zo gepiept.  Een tekenprogramma en een laserprinter is voldoende...

Floris

Oh, ja als je laserprinterklinkers mooi krijgt (waarom ook niet, reliefklinkers in N zijn al gauw grof) is dat best te doen inderdaad.

Je kunt eventueel een van de mastjes een tijdje voor t raam leggen, want licht heeft er inderdaad wel invloed op, om nu alvast een indruk te hebben waar je op de baan over een jaar mee te maken hebt. Ga je ook draden aan de masten hangen? want vroeg of laat blijf je daar wel achter hangen en dan is t wel lekker als niet meteen al je masten aan gruzelementen liggen. Die mastjes lijken me redelijk vergelijkbaar met de printsupport-paaltjes die je normaal redelijk moeiteloos onder je prints vandaan kraakt....