Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

SirGresley

Innige deelneming Dani en Raf, denk eraan dat het slechts de overgang is naar een ander "leven". Het is niet het einde.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Stieven76

Spoedig herstel Dani!!

dani

merci iedereen !    morgen de tweede ingreep.     benieuwd naar t resultaat !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

aléz veel succes en hopelijk veel beter !  ;)

just4fun


rgp

Verleden vrijdag een ferme dedju avond.

Even terug in de tijd (tot voor corona). In november 2019 ga ik mijn HLV29 in schaal 0 afhalen.  Ik ga er van uit dat een model dat 5000 euro kost er een kwaliteitscontrole is gebeurd.

Omdat ik thuis nog altijd niet verder stond (en nu nog altijd niet verder ben) dat een rollenbank, even het model getest: alles ok.

In februari 2020, op Quai Zero in Ghyvelde, de lok wat heen en terug laten rijden op de stand van 0-Forum.  En daarna kwam corona.

Verleden vrijdag, op de nieuwe baan van Sp0T de lok laten rijden: op iedere wissel ontspoort de voorloper.  Het probleem is snel gevonden: de binnenkant van de wielafstand klopt niet.  Lok ingepakt en zaterdag nagemeten.

Wat blijkt: wielen staan op 27.52mm, norm zegt minimum 28,4mm en maximaal 29.9mm. 0.8mm te smal !

Is het enige wat telt, geld ontvangen en de klant met de problemen opzadelen ?  Het lijstje met probleemmodellen bij Olaerts wordt wel lang, zeker als ik ook diegene meeneem die anderen gekocht hebben in de laatste 15 jaar.

Vraag: heeft iemand een puller om die wielen juist te zetten en wil hij het doen ?  Bij Olaerts zet ik geen voet meer binnen.

Roland

Metpetergaathetbeter

vreemd dat hij niet eerder naast de sporen ging, is niet de enigste die zichzelf in de voet schiet.

.....er komt een dag dat je dat gedrag niet meer tolereert, blijkbaar is enkel je geld goed genoeg......en overal is er kwaliteitscontrole(misschien een vroege maandagochtend na een verlengd zwaar weekend) tot dat je vaststelt dat stukken verkeerd gemonteerd zijn/ niet beantwoorden aan de verwachtte kwaliteit en steeds kunnen ze nog mensen vinden om......... maar opeens houdt het op !

En vreemd genoeg begrijpen ze dat schijnbaar niet ....

Havoc

Die kwaliteitscontrole zal er geweest zijn. Op een rollenbank...

En ja, dat blijft duren omdat er altijd anderen zijn die zich "laten vangen".
Met vakantie voor onbepaalde duur.

perk

mijne CS2 start niet meer op na de zomer recess.   
Boot scherm, je ziet de laad bar indicator en daarna zwart scherm met cursor linksboven.

Al een paar dingen van het internet geprobeerd maar het helpt niet, alle advies is welkom !

nmbssncb

Citaat van: rgp op 31 oktober 2022, 10:21:33 AM
Verleden vrijdag een ferme dedju avond.

Even terug in de tijd (tot voor corona). In november 2019 ga ik mijn HLV29 in schaal 0 afhalen.  Ik ga er van uit dat een model dat 5000 euro kost er een kwaliteitscontrole is gebeurd.

Omdat ik thuis nog altijd niet verder stond (en nu nog altijd niet verder ben) dat een rollenbank, even het model getest: alles ok.

In februari 2020, op Quai Zero in Ghyvelde, de lok wat heen en terug laten rijden op de stand van 0-Forum.  En daarna kwam corona.

Verleden vrijdag, op de nieuwe baan van Sp0T de lok laten rijden: op iedere wissel ontspoort de voorloper.  Het probleem is snel gevonden: de binnenkant van de wielafstand klopt niet.  Lok ingepakt en zaterdag nagemeten.

Wat blijkt: wielen staan op 27.52mm, norm zegt minimum 28,4mm en maximaal 29.9mm. 0.8mm te smal !

Is het enige wat telt, geld ontvangen en de klant met de problemen opzadelen ?  Het lijstje met probleemmodellen bij Olaerts wordt wel lang, zeker als ik ook diegene meeneem die anderen gekocht hebben in de laatste 15 jaar.

Vraag: heeft iemand een puller om die wielen juist te zetten en wil hij het doen ?  Bij Olaerts zet ik geen voet meer binnen.

Roland

Het beste is dat de locomotief getest wordt in de winkel tijdens de aankoop (en voor het betaald wordt) op een baan met tenminste één wissel (liever meer dan 2) terwijl de koper erbij staat.
Trouwens, ik zou teruggaan naar Olaerts.  Hij zal het ongetwijfeld rechtzetten.  Dat is ook mijn ervaring met minder dure spullen.
Maar het klopt wel dat er wel eens het een of het ander niet goed is aan get uitgeleverde "materieel", helaas.

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

Bundesbahnfreak

Tandpijn voor de eerste maal in mijn leven, tandarts vanaf dit jaar op pensioen.  Bij de andere geraak je niet binnen wegens patientstop.  Tof hoor, welke imbeciel heeft dit weeral uitfevonden?

dani

dedju... update na de tweede operatie aan elleboog en 't was niet super.

Het was dus een  T3  (terrible triad trauma), zowat het slechtste soort breukl/ontwrichting combi die je met een elleboog kan doen.
Er zit nu een mini-prothese in (radiuskop) en de ligamenten zijn gehecht en kraakbeen opgelapt (zover dat kan).

Volgende week de gips er af, de hechtingen er uit en dan een  scharnierbrace voor minstens 4 maanden.
eerste 2 weken nog "vast" gezet en dan beetje bij beetje terug strekken met een paar graden per dag over een periode van 6 a 8 weken.

Tegen dat ik de arm weer min of meer "normaal" kan en mag gebruiken zonder brace, mikken we naar februari-maart 2023  en dan nog met verlies op buigingshoek en kracht / belasting.
Misschien niet meer met de moto rijden, maar wat meer en vaker aan de treinbaan werken....    afwachten en vooral veeeel geduld.



en dat door een stomme val, 1 seconde en een "krak" geluid.  Maar het komt wel goed hopen we
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Murphy

Citaat van: Bundesbahnfreak op 02 november 2022, 19:05:28 PM
Tandpijn voor de eerste maal in mijn leven, tandarts vanaf dit jaar op pensioen.  Bij de andere geraak je niet binnen wegens patientstop.  Tof hoor, welke imbeciel heeft dit weeral uitfevonden?

Zelfde probleem voor gehad, pijn was niet te harden.
Ben gewoon naar spoed geweest, hebben telefoontje gepleegd naar dienst tandheelkunde
en ben direct geholpen. Ze hebben me tussen 2 patiënten in geholpen.
Pijn weg.  :) :) :)
MSM lidnummer 93911
ODB  lidnummer   2283

Bundesbahnfreak

Citaat van: Murphy op 03 november 2022, 12:51:06 PM
Citaat van: Bundesbahnfreak op 02 november 2022, 19:05:28 PM
Tandpijn voor de eerste maal in mijn leven, tandarts vanaf dit jaar op pensioen.  Bij de andere geraak je niet binnen wegens patientstop.  Tof hoor, welke imbeciel heeft dit weeral uitfevonden?

Zelfde probleem voor gehad, pijn was niet te harden.
Ben gewoon naar spoed geweest, hebben telefoontje gepleegd naar dienst tandheelkunde
en ben direct geholpen. Ze hebben me tussen 2 patiënten in geholpen.
Pijn weg.  :) :) :)


Bedankt voor de tip!