LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Floris

zit je eigenlijk al met atf op t spoor te soppen?

Michiel

#3781
Nee, heb ik vroeger wel eens geprobeerd, maar dat bleek geen verbetering, behalve dat het een permanent negatief effect heeft op de trekkracht (nee, niet teveel gebruikt). Een railgom blijkt veel effectiever te zijn. Heb jij dan wel beter rijcontact met ATF?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Floris

heel veel beter. wel eerst schoonmaken met railgum, daarna atf erop, dan blijft t schoon en je hebt beter effect dan alleen railgum. Als t merkbaar scheelt in trekkracht was t toch wat teveel, niet zo gek want ik gebruik zelf ook standaard teveel.

Michiel

Mijn ATF is zoals de andere wel spek glad, maar doet elektrisch geen zier. Sommiges zweren bij ATF, anderen (zoals ik) zien geen barst verschil. Ik denk dat ik eens een ander merk ATF koop. Misschien zit 't in de chemische samenstelling, en dat elk merk weer iets anders doet met z'n ATF?

Koop dus geen Ravenol ATF, want daar rijden treinen geen meter beter mee:
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Floris

Zou kunnen, heb n flesje van de action van een paar euro... das vast geen bijzonder spul.

Peter

Michiel, ik zweer al vele jaren bij SR24 in mijn Liliput ketelwagens met rail cleaners onderaan
Nog nooit problemen mee gehad. Volgens mij bestaan zo'n tankwagens ook in spoor N  maar misschien niet van Liliput
Ik heb zo drie ketelwagens. In een doe ik vloeistof en beide andere rijden met droog vilt gewicht

DSCN3815 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Ik heb de lastigste loc (de kleine ex KPEV G3.6) op een zijspoor gezet, en een paar andere locs op de sporen gezet. Zes treinen reden een half uur zonder één probleem of hapering. Daarna heb ik dit Amerikaans monster (DDA40X) een paar rondjes laten rijden. Op 3 te lage doorgangen na, en een te smalle doorgang (bocht van de tunnel), liep ie feilloos. Ik weet het, dit ding hoort op deze baan niet thuis, maar als dit monster overal door komt, dan doet de rest dat ook.  ;D

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

"Waarschuwing: er is al ten minste 200 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic."

Is het al zo lang geleden? Terug van vakantie (14 dagen Portugal tot 42 graden in de schaduw) weer zin om eens iets met modelspoor te gaan doen. De baan lag vol opgestapeld puin, een laag stof en verzameld kattenhaar. De baan werd dan maar volledig ontdaan van alles wat los stond, en eens deftig gestofzuigd.

De baancomputer start met veel tegenzin op, terwijl ik begin met het poetsen van de sporen. Er komt weer leven in het project Brussel-Luxemburg anno 1920. Wie had dat nog gedacht?



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Alan On Track

Citaat van: Michiel op 15 augustus 2023, 14:58:42 PMEr komt weer leven in het project Brussel-Luxemburg anno 1920. Wie had dat nog gedacht?

Joepie! Ik kijk ernaar uit!  ;D
Modelbouw is een kunst

vanmiegroet

Citaat van: Michiel op 15 augustus 2023, 14:58:42 PMEr komt weer leven in het project Brussel-Luxemburg anno 1920. Wie had dat nog gedacht?
Wij allen  8)

Keep it going chief, we kijken der naar uit  ;D
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

just4fun

Citaat van: Michiel op 15 augustus 2023, 14:58:42 PMEr komt weer leven in het project Brussel-Luxemburg anno 1920. Wie had dat nog gedacht?
Joepie, iets om naar uit te kijken.
Paul


rgp

Ikke, want het is het enigste N-project dat ik meer dan de moeite vind :)
Roland

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Merci mannen, als opwarmertje heb ik een filmpje gemaakt van de poetstrein. Niet echt spannend of passionant, maar het kriebelde. Meer moet dat niet zijn.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Ik had jaren problemen met de communicatie tussen centrale (Lenz LZV100) en Koploper. Alles gaat goed tot plots, na een aantal kwartier rijden (2,3,4,...) de communicatie blokkeert, en het treinverkeer een totale puinhoop wordt.

Vandaag blijkt het probleem opgelost. Ik heb twee dingen veranderd. Geen idee welke van de twee het verschil maakt.
1) de FTDI driver geupgrade (https://ftdichip.com/drivers/)
2) de USB poort niet laten uitschakelen door Windows (7) om stroom te sparen.
De poetstrein rijdt nu 3 uur zonder dat de centrale plots hangt. Geen zekerheid, maar een goed teken. Ik kruis alvast de vingers.




groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)