Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Modules in Z?

Gestart door Havoc, 23 december 2004, 20:41:27 PM

Havoc

Waar is er ergens iets te vinden over module bouw in Z? Ik voel er veel voor om die richting uit te gaan maar vind bitter weinig info.

Is er soms ergens iemand mee bezig of is er misschien een club die met modules werkt en waar ik eens kan gaan kijken?

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Hapag Lloyd

Ik kan u een paar links geven :

www.system-joerger.de
www.zettzeit.ch

Havoc

Joerger heeft in zijn titel wel iets van modules staan, maar je kan die er alleen kopen, er is nergens een schets van waar het om gaat. Dat ontkoppelsysteem is de moeite! Die ontkoppelrail van marklin is een onding, dit lijkt veel effectiever (en mooier). Nu ja, een filmpje is een ding, het zelf doen/zien werken iets anders...

De site van zettzeit is zeker de moeite, maar ik kan er niets over modules vinden... Hier staat anders wel genoeg om een winter knutselen door te komen.

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Hapag Lloyd

Probeer eens www.zmrr.de

Ik weet het , qua modulebouw zit Z serieus achterop.

Maar ik denk dat we beter af zijn met zelf iets uit te werken voor dit thema.  Althans voor thuis.

Is het de bedoeling dat u buitenkomt met uw Z-modules om eventueel met andere Zetties een soort van module-superbaan te bouwen voor een tentoonstelling ?

Hapag Lloyd

citaat:
Geplaatst door Havoc

Joerger heeft in zijn titel wel iets van modules staan, maar je kan die er alleen kopen, er is nergens een schets van waar het om gaat. Dat ontkoppelsysteem is de moeite! Die ontkoppelrail van marklin is een onding, dit lijkt veel effectiever (en mooier). Nu ja, een filmpje is een ding, het zelf doen/zien werken iets anders...

De site van zettzeit is zeker de moeite, maar ik kan er niets over modules vinden... Hier staat anders wel genoeg om een winter knutselen door te komen.

Expert in non-working solutions.



Joerger heeft wel standaardmaten voor module-aansluitingen.  Vraag misschien aan hem voor schetsen , plans ,... U kan hem schrijven in het Engels.  Maar hij zal u antwoorden in het Duits.

Hapag Lloyd

Voil? : zie wat ik voor u gevonden heb.

www.zmrr.de

Klik op : Bauanleitungen und Berichte (het blauwe bolletje).
Klik dan op : Bauanleitung f?r eine Modulanlage nach Vorbild des Z-Modul-Team Rhein-Ruhr (onderaan de pagina).
Op de nieuwe pagina kan u naar beneden scrollen voor schetsen.
Daar zal u wel uw gading vinden.

Wedden voor ne bak Duvel ? [xx(]

Hapag Lloyd

citaat:
Geplaatst door Havoc

Joerger heeft in zijn titel wel iets van modules staan, maar je kan die er alleen kopen, er is nergens een schets van waar het om gaat. Dat ontkoppelsysteem is de moeite! Die ontkoppelrail van marklin is een onding, dit lijkt veel effectiever (en mooier). Nu ja, een filmpje is een ding, het zelf doen/zien werken iets anders...

De site van zettzeit is zeker de moeite, maar ik kan er niets over modules vinden... Hier staat anders wel genoeg om een winter knutselen door te komen.

Expert in non-working solutions.



Wat Joerger nog in huis heeft :

- 'Unterflurantrieb' van wissels.  Met Roco-aandrijving.  Gedaan met die ellendige wisselaandrijvingen in het zicht op uw spoorbaan !!!
- 'Haftreifen' (rubbertjes) voor de wieltjes van lokomotieven.
Met die rubbertjes kan uw Z-lokomotief gemakkelijk 40 wagons trekken.  Wel dient u uw lokomotief naar Joerger op te sturen.  Hij verwerkt die rubbertjes in de wieltjes.  Wachttijd is ongeveer 2 ? 3 weken.  Bijkomend reinigt hij compleet uw lokomotief.

Havoc

citaat:
Voil? : zie wat ik voor u gevonden heb.

www.zmrr.de


Dat trekt er al wat beter op. Nu nog effe wachten tot ik dat in gelezen en begrepen krijg. Mijn duits is niet van een defitg niveau.

Is geuze ook goed?

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Hapag Lloyd

citaat:
Geplaatst door Havoc

citaat:
Voil? : zie wat ik voor u gevonden heb.

www.zmrr.de


Dat trekt er al wat beter op. Nu nog effe wachten tot ik dat in gelezen en begrepen krijg. Mijn duits is niet van een defitg niveau.

Is geuze ook goed?

Expert in non-working solutions.



V????????l Geuze drinken , dan zal dat wel beter gaan met dat Duits.

Schade , ich habe viele Kopfschmerzen.  Zuviel Geuze getrunken.

depovero

Dag Zetties,

Aber ja de Rein-Rurh modul uitleg, da ge gene bier drinkt, om te snappen, tenzij je ne houten kop kregt. [:o)]

Beter: het ziet er technisch uit, doenbaar, effe biertjes [:D] drinken!

Sant?,

Denis.
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

Hapag Lloyd

citaat:
Geplaatst door depovero

Dag Zetties,

Aber ja de Rein-Rurh modul uitleg, da ge gene bier drinkt, om te snappen, tenzij je ne houten kop kregt. [:o)]

Beter: het ziet er technisch uit, doenbaar, effe biertjes [:D] drinken!

Sant?,

Denis.



Ik zeg altijd : 'De beste plaats om een taal te leren , is de slaapkamer.'.

depovero

Hoi,

Zekers als de slaapkamer een hoekske heeft om zijnen modulebaan [:p] op te bouwen!

Arr?, lap, slaap lekkers,

Denis
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

Hapag Lloyd

citaat:
Geplaatst door depovero

Hoi,

Zekers als de slaapkamer een hoekske heeft om zijnen modulebaan [:p] op te bouwen!

Arr?, lap, slaap lekkers,

Denis



Tja , dat is ook spelend leren. [:D]

Hapag Lloyd


Havoc

Waar blijft ge ze toch halen??? (doe maar hoor, geen bezwaar)

Die laatste link was de moeite. Echt wat ik zocht, bedankt. Enkel een beetje mijn twijfels bij het nut van een dubbel (dubbel spoor).

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.