Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM


Floris

voor de echte enthousiastelingen staan dr nog een paar extra bij:
https://www.thingiverse.com/lebassin/designs

junkerath 7cbm schlackenpfanne by Floris Dilz, on Flickr

junkerath arbed by Floris Dilz, on Flickr

wurth by Floris Dilz, on Flickr

wurth arbed by Floris Dilz, on Flickr

hopelijk over niet al te lang printjes en echte foto's.  :P

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Floris

Nou, de eerste is geprint en gebouwd!
Meteen natuurlijk een paar dingen aangepast, dus wie al aan t printen geslagen was: ik zou de wielen en eventueel de draaistellen nog eens overdoen want hij stond nogal krap in t spoor met de geprinte wieltjes. Niet zo'n punt voor een statisch model, maar ik wil natuurlijk gewoon eigenwijs met geprinte wielen rijden en volgens mij gaat dat in principe best als je geen al te woeste dingen wilt, maar dan moet t wielprofiel nog wel een beetje verbeterd. Als alles dan uiteindelijk werkt zet ik de wagen uiteraard gewoon ergens in de bosjes als statisch ding.  8)

IMGP6979 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6976 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6974 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6970 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6980 by Floris Dilz, on Flickr

Tis een verrekte klein ding in t echt, trouwens :P

Stedahult

Mvh. Steef

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

RoDY

#3651
Hij gaat vandaag de printer in se, dan strx nog even de printfile aanpassen. :D

just4fun

Citaat van: Floris op 10 augustus 2022, 01:50:12 AM

IMGP6979 by Floris Dilz, on Flickr
Die man op het gangpad van de lok kijkt maar bedenkelijk.
Maar ik vind het een knap ding.
Wat er allemaal mogelijk is met een 3D-printer ...
Paul

Floris

hahaha ja dat was wel vanwege redenen dat ik dat mannetje daar neerzette, ik kijk nog steeds nogal bedenkelijk naar die geprinte wielen. Maar uh ja, als t werkt klaag ik verder niet ofzo. 8)

GvbuuH

Complimentjes aan de 3D printer en het tekenprogramma! En aan wie er mee om weet te gaan ook wat eer, knap hoor!

RoDY

Citaat van: Floris op 09 augustus 2022, 02:05:14 AM
voor de echte enthousiastelingen staan dr nog een paar extra bij:
https://www.thingiverse.com/lebassin/designs

De versie met het verstevigde chassis is aan het printen. Om 19u heb je een resultaat  ;)

Floris

oei. SPANNOND!  8)
Hoop dat je eea een beetje in elkaar krijgt.

RoDY

Citaat van: Floris op 10 augustus 2022, 15:52:14 PM
oei. SPANNOND!  8)
Hoop dat je eea een beetje in elkaar krijgt.

Beetje pech gehad, één van de eerste lagen is een beetje gelost. Komt wss door mij. Sommige stukken zijn hierdoor maar half geprint of met een schuine zijde. Desondanks zijn een aantal stukken toch gelukt.

Dit weekend nog eens proberen.


Floris

Oh een Würth deluxe, leuk, zo kun je m al bijna helemaal bouwen toch? Hutjes zet je dr achteraf wel op.

Floris

De junkerath heeft nieuwe wielen en dat lijkt beter te werken nu, dus de oude wielen heb ik maar onder de wurth gezet, die heeft de koppelingen niet aan de draaistellen dus das allemaal wat minder kritisch.
IMGP6982 by Floris Dilz, on Flickr

een beetje krabbelen en ja hoor, de pan kan bewegen. Nog even zin maken om t ontwerp nog wat te finetunen dat t ook zonder krabbelen kan.
IMGP6988 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6993 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6997 by Floris Dilz, on Flickr