Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Olaerts Type 29 H0

Gestart door nmbssncb, 20 september 2021, 15:24:34 PM

Metpetergaathetbeter

11.500.000 Belgen aléz inwoners en een 100tal (nieuwe ?)Ferrari's??????????in Belgie) je moet wat verschalen hé Floris om aan een "eerlijk" vergelijking te komen. Trouwens is hier een forumlid(ik niet) aan het sparen voor Duitse gründlichkeit ne Porsche je kunt hem steunen met te storten op rekening.....

Belgaboy

Citaat van: Floris op 14 april 2022, 11:30:29 AM
Citaat van: Belgaboy op 13 april 2022, 23:34:44 PM
Ik heb dit hele discour met veel belangstelling gevolgd en hetgeen ik niet begrijp is waarom fabrikanten een model op de markt brengen dat niet eerst uitvoerig getest is op mankementen. We spreken hier niet over een standaard model maar toch over een State of the art model met dito prijs?
Als je dan toch een Lada als voorbeeld wil nemen dan weet je dat je voor die prijs geen kwaliteit kan hebben, kwaliteit die je van de Ferrari uit het voor beeld van Floris wel mag verwachten.
Je gaat nogal aan mn punt voorbij. Heb je al eens iemand horen zeggen dat ie een ferrari kocht omdat ze zo lekker betrouwbaar zijn? exclusiviteit heeft zn prijs en das niet alleen de aanschaf...

Ik denk dat jij mijn insteek ook niet begrijpt. Ooit al eens iemand zelf zijn Ferrari zien "verbeteren" omdat die niet doet wat ervan verwacht wordt? Mocht het de mijne zijn die gaat onverwijld terug naar de dealer!
Datzelfde mag je dan toch ook verwachten van een, voor de modeltreinwereld, relatief duur model? Daar heeft exclusiviteit niks mee te maken.
ESU ECoS 2.1, iTrain.

Floris

ik begrijp jullie insteek best. Model is duur, dus moet ook wel enorm betrouwbaar zijn, beter dan een of ander marklin startsetding dat een vijfde kost. Maar zo werkt t vaak niet bij exclusieve spullen. Ja bij zwitserse horloges denk ik wel, maar die zijn dan weer nog veel duurder.

Belgaboy

ESU ECoS 2.1, iTrain.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Floris op 14 april 2022, 12:11:13 PM
Ja bij zwitserse horloges denk ik wel, maar die zijn dan weer nog veel duurder.
maar die zijn hier weer gevaarlijk om die te dragen zoals al een paar keer gebleken is vooral als je er loopt mee te pronken......

Floris

Citaat van: Belgaboy op 14 april 2022, 12:16:22 PM
Exactly my point...
...maar t gaat hier niet om betrouwbaar. t gaat erom hoe goed t locje op een reeks 29 lijkt, want daar zitten de kosten m in bij die olaerts... Beetje of je hier gaat lopen klagen dat je ferrari maar onhandig is voor de boodschappen en heeft ook al geen trekhaak voor de caravan....

Belgaboy

Ik klaag helemaal niet, sterker nog ik heb zelfs het model niet eens. Gezien de commentaren erover komt dat zeker niet eens in huis.
Tot hiertoe hebben de "exclusieve" spullen hier in huis al altijd een betere betrouwbaarheid gehad dan de stukken van mindere kwaliteit...
Ik ga me onthouden van verder commentaar, als jij gelukkig bent met een exclusief model voor op de kast te zetten dan heb ik daar geen probleem mee.
ESU ECoS 2.1, iTrain.

Floris

ben zelfs nog gelukkiger met een exclusief model dat rijdt, maar vind t dan ook geen probleem om daar dan soms wat voor te moeten knutselen. En laten we wel wezen, tis vooral zeuren om t zeuren hier, wat de indruk geeft dat t allemaal heel vreselijk erg is met die locs, maar ze doen t gewoon, zoals je als t goed is hier zelf al hebt gelezen.

erik de noorman

Zonder afbreuk te doen aan andere hun ervaring.
Die van mij rijdt ( trouwens zoals mijn andere Olaerts modellen) tot nu voortreffelijk enkel wat weinig trekkracht. Goede ervaringen mogen  ook vermeld worden vind ik.

Erik. ;)

Rangeerduivel

Citaat van: erik de noorman op 14 april 2022, 19:41:22 PM
Zonder afbreuk te doen aan andere hun ervaring.
Die van mij rijdt ( trouwens zoals mijn andere Olaerts modellen) tot nu voortreffelijk enkel wat weinig trekkracht. Goede ervaringen mogen  ook vermeld worden vind ik.

Erik. ;)

Ik wist niet dat jij een Ferrari had Erik!  ;D ;D

Nee, alle gekheid op een stokje, die 29 van mij rijdt ook, alleen draaien de helft van de tijd de tenderwielen niet mee, laat ons hopen dat na verloop van tijd, (maw als de aspotten wat uitgesleten zijn) dat euvel ook weer van de baan is.
Verder hoor je mij niet klagen hoor... ::)

;)

erik de noorman

Wie zegt dat ik geen Ferrari heb?  :P

Erik.  ;)

eve

Citaat van: Belgaboy op 14 april 2022, 12:08:30 PM

Ooit al eens iemand zelf zijn Ferrari zien "verbeteren" omdat die niet doet wat ervan verwacht wordt?

Er is er toch zeker 1 geweest. De versnellingsbak van zijn Ferrari ging stuk. Hij zegde tegen zijn "vriend" Enzo dat die " geen verstand had van versnellingsbakken maken...". Waarop Enzo Ferrari in zijn Italiaanse wiek geschoten repliceerde : " Als ge het beter kunt, doe het dan zelf."
Die man heeft dat dan ook gedaan. Hij was tractorenfabrikant Lamborghini...

Mvg, Erik.

Boemeltrein

Ik heb zelf de type 12 van Olaerts en ben er supertevreden van. Maar inderdaad bij veel fabrikanten is quality-control ver te zoeken, zo komen we ook weer bij de troubles van VBV en de tandwielen? Maar dit is ook weer de invloed van een bepaald management. Mijn echtgenote haar familie had vroeger een lingeriewinkel met befaamde merken in het assortiment. Tot de fabrikanten besloten om niet elk exemplaar na te zien maar pas om de 10 stuks, zo bespaarde zij kosten en vooral personeelskost. Als de klant een fout vaststelde werd het gewoon terugbetaald of vervangen en dat kwam goedkoper uit maar op langere tijd verloor het merk zijn naam van kwaliteit en verdween het van de markt maar geen nood de fabrikanten lanceerden met veel poeha en publiciteit een nieuw merk en zo draaide de boel verder.
We hebben ook de saga meegemaakt van VW en hun sjoemelsoftware wat bij velen een ferme knauw gaf in het merk maar liggen de CEO's er wakker van? Dan toch maar Royse Rolls maar ik vrees dat daar veel portomonneekes te klein voor zijn maar naar schijnt is het een betrouwbaar en kwalitatief merk. ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Boemeltrein op 14 april 2022, 21:13:20 PM
Dan toch maar Royse Rolls maar ik vrees dat daar veel portomonneekes te klein voor zijn maar naar schijnt is het een betrouwbaar en kwalitatief merk. ;D

Zal wel, de schakelaars/knopjes in het daschboard zijn die van VW, evenals héél de auto trouwens!  ;D
VW kocht RR op in de 90tiger jaren...

;)

Havoc

Citaat van: Rangeerduivel op 15 april 2022, 11:31:55 AM
Zal wel, de schakelaars/knopjes in het daschboard zijn die van VW, evenals héél de auto trouwens!  ;D
VW kocht RR op in de 90tiger jaren...

BMW bedoel je zeker? VW heeft Bugatti opgekocht.
Met vakantie voor onbepaalde duur.