Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Vuile sporen

Gestart door loco, 22 december 2004, 14:34:30 PM

Gerolf

Nog even voortborduren op de Amerikaanse Centerline wagen: Aztec heeft ook iets dergelijks. Heeft iemand daar ervaring mee?

Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loco

Ik heb wel even moeten zoeken naar Aztek omdat ik het niet ken.(http://www.aztectrains.com) Hun systeem is vrijwel identiek aan het gepatendeerde Centerline systeem (wat heet nog gepatenteerd)
De kostprijs is ook vergelijkbaar maar je hebt ook meer mogelijkheden. Lijkt mij zeker interessant. En wanneer je het besteld via Chalumano bespaar je waarschijnlijk nog op de kosten. ten minste als hij het mee in zijn maandelijkse bestelling bij Walthers kan en wenst op te nemen.

loco

_______________________
www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

loco

Ik lees hier dat SR24 van Seuthe en gelijkaardige producten als kuisproduct worden gebruikt. Dit zou een positief effect hebben op de rijeigenschappen van analoge locs, maar digitale locs zouden echter minder goed rijden wanneer je enkele druppels Seuthe op het spoor aanbrengt.  Persoonlijk heb ik dit nog niet ondervonden bij digitale locomotieven, maar zijn er anderen die hiermee wel ervaring hebben en een merkbaar verschil waarnemen bij digitaal rijden?

loco

Gerolf

Na een tip van Loco (waarvoor dank), heb ik mezelf een stofzuigende railreinigingswagen gebouwd. Ik moet hem nog wat bijwerken, testen op de baan, en als hij het doet, verder afwerken.
Voorlopige foto's (nog zonder begeleidende tekst) te bekijken op mijn website...

Gerolf vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loco

Ziet er alvast fantastisch uit.
groeten
Loco

_______________________
www.de-pijl.be : met recent nieuws en tips

tonycabus

Ja, Gerolf, die ziet er goed uit! Nooit aan gedacht dat die kleine koelventilatortjes daarvoor konden dienen...

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Gerolf

Bedankt alvast voor de complimentjes, maar ik weet nog niet of hij het echt zal doen! Ik weet niet of 'die kleine koelventilatortjes' voldoende vacuum kunnen ontwikkelen. Rook zuigt de wagen al op, maar stof [?][?]
Ik moet er trouwens nog borsteltjes (ik denk aan goedkope penseeltjes) onder plaatsen en de wagen nog verzwaren, voor de testritten kunnen beginnen. Ik heb hem intussen al deels ge-airbrushed (kwestie van m'n nieuwe Badger te 'roderen'). Wordt zeker vervolgd...

Gerolf vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

svvander

Ja heel knap gemaakt! Een goed voorbeeld van al wat je zelf doet, doe je beter! hehe

Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

dikken

Prachtig project G.

Misschien iets voor MSM?

Hopelijk zijn de tests succesvol!!!!

greeeetz, Bart
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

marimon

Gerolf heeft van die lumineuse idee?n die inderdaad wel eens MSM moeten kunnen bekoren voor publicatie. Tenminste als Gerolf dat zelf wilt natuurlijk. Nietemin is dit project voor opvolging vatbaar.
Prachtig, Gerolf.

Marc
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

tonycabus

Hee Bart! Da's lang geleden!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

"G" stoomt al iets klaar voor MSM hoor! En we denken zelfs iets leuk ?n nuttigs!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

dikken

Hi T.

Ik volg alles op de voet hoor. Commentaar komt er enkel als het nodig is ![;)][;)][;)]

greeeetz, Bart
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

Gerolf

Jongens, jongens, ik ga blozen ... wat een reacties voor een proefprojectje (waarvan ik OOK hoop op een goede afloop - de goedkope penseeltjes heb ik trouwens gevonden bij Blokker)
Stofzuigerwagon een origineel idee? Nee, natuurlijk niet: eerder 'op z'n Japans' een idee horen en het zelf eenvoudiger/goedkoper/beter proberen namaken...
Een artikel voor MSM? Er zit er inderdaad eentje in de wachtrij - over een ander onderwerp...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dikken

misshien kan je gebruik maken van de reserveborstels die LUX voor zijn stofzuigwagens levert. bestelnummer 8840. zie //www.lux-modellbau.de. Kostprijs weet ik echter niet.


greeeetz, Bart
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be