Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste (Belgische) N schaal aanwinst

Gestart door 59erke, 25 december 2018, 14:36:17 PM

Michiel

Dit lijkt me een kap van OL.D, het merk dat een kap van 6 Belgische schaal N modellen aanbiedt. Wat Dries verder heeft gebruikt om het model te vervolledigen, dat weet ik natuurlijk niet. Dries?

http://old-modeles.mozello.fr/store/category/echelle-n-1160eme/materiels-sncb---1160/
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Driesel

Neen, geen kap van OL.D, maar een eigen tekening/ontwerp die ik heb laten printen bij Shapeways. Dankzij een mede N-spoorder heb ik de kap van OL.D en die van mij eens naast elkaar kunnen zetten om te vergelijken: bij de kap van OL.D zitten alle details er op (wat het schilderwerk moeilijk maakt), is de dakopbouw iets anders (er waren bij de echte reeks 16 ook wat onderlinge verschillen) maar blijkt vooral dat de roosters op de zijwanden fout zijn. Op het voorbeeld zijn de zijroosters per zijwand verschillend: één zijde met een enkele rij van vier roosters, de andere zijde twee rijen met drie roosters. Op de link die Michiel geeft kan je foto's zien van de kap van OL.D: daar zie je dat de zijde met een enkele rij roosters er maar drie heeft ipv vier.

Op mijn model moet ik de dakleidingen nog aanbrengen. De panto's zijn Kato-exemplaren die verfijnerd zijn met setjes van HFR-160.

Michiel

Prachtige eigen productie dus! Heel knap!! Ik ben geen roosterteller, maar je hebt wel gelijk. Het aantal roosters van het OL.D model lijkt verkeerd. Maak ik persoonlijk geen punt van. Er is zoveel verkeerd op zo'n compromis-model dat die roostes voor mij niets uitmaken. Als het goed smoelt, dan ben ik gelukkig.

En jouw model smoelt uitermate goed, Dries!  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

BC911

Deze lag eerder deze week in de postbus.

Fleischmann 825811 - ketelwagen Ermewa  (IV):

Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Jappy

Recent heb ik enkele wagens voorzien van nieuwe nummers en logo's om mijn goederenwagenbestand wat uit te breiden. Hier te zien op mijn baantje. Misschien wat ouderwets en anachronistisch achter de rangeerloc, maar zeer mooi achter m'n stoomlocs wel. ;)




Ook nog eventjes een foto van mijn reeks 43 van Ol.D Modèles. Leuk model, maar ik ben nog aan het speuren naar een manier om deze van opschriften te voorzien. Mocht iemand een idee hebben voor geschikte decals, laat maar iets weten...!

Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Rangeerduivel

Knap, zo klein, ik heb nogmoeite met HO! ::)

;)