Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Sankou Ferry.

Gestart door Luc, 13 december 2020, 14:56:37 PM

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Pierre

Geweldig leuk onderwerp en natuurlijk perfect uitgevoerd. Petje af! ;)
Groet Pierre.


Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Luc

En dan nog iets.

Verleden week kreeg ik dit:

https://www.facebook.com/100911914729298/videos/754023688524699/



Dat is zeer inspirerend!

Ik had geen tractor groot genoeg, dus is het op een vrachtwagen gevallen. De banden eraf, en treinwielen erop.





Oufti!

Luc

Daarna heb ik een Kato- chassieke 11-109 besteld (die zijn echt fantastisch en veelzijdig). Er kan geen motor in de traktor, die is te klein; dus zal de wagon maar duwen!

Tenslotte komt het op dit uit:



De olifant moet naar de dokter, hij heeft een kou vast. De dokter heeft neusdruppels voorgeschreven. Zie hier:

https://www.youtube.com/watch?v=QgqlQYr-C58&t=



Oufti!

Luc

En weet ge wat er in het vat is?
Oufti!

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

#22
Je hebt daar weer een mooi ding in elkaar geknutseld Luc. Proficiat.
Vooral telkens weer de omgeving die je weer geeft, het gevolg van je vele reizen...  ;D

En van "Cryptonite" gesproken, waar hangt die kerel in z'n rode apenpakje te slingeren...  8) 8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Luc

Oufti!

Luc

Citaat van: SuSke op 13 december 2020, 17:12:19 PMwaar hangt die kerel in z'n rode apenpakje te slingeren

Dank je, Frans! Dat kan inderdaad nog komen  :)
Oufti!

Jappy

Waar in godsnaam ben ik naar het kijken? Luc, je hebt het weer gedaan, wat een meesterwerk!

Dit is het soort creativiteit waar ik dol op ben, en de setting in een tropisch land maakt het al unieke aspect van een treinferry voortgeduwd door....een trein nog meer uniek dat het is. Je bent er goed in geslaagd om het een ander karakter te geven dan je andere Palombiaans baantje!

Ik kijk uit naar meer, dit werkt zo aanstekelijk en inspirerend... Ik MOET ooit ook eens een tropisch minibaantje in N maken...

Trouwens, ben heel erg fan van je railbus in het begin van het eerste filmpje, waar komt die vandaan? :)
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Luc

Dank u allen  voor uw vriendelijkheid!  :) :) :)

En dank u ook, Jasper; hebben wij niet ergens (was dat in Rijsel?) met elkaar gesproken?

En die railbus is een carrosserie van een tram die ik in St-Ghislain in een kist vol rommel gevonden heb, en gevestigd op een châssis Kato 11-105. Die carrosserie is waarschijnlijk van deze reeks: https://www.model-space.com/fr/tram-collection-miniatures.html

De fiets komt van bij Artitec.

Dus is dat tenslotte geknutsel!  :)
Oufti!

doomslu

Citaat van: SuSke op 13 december 2020, 17:12:19 PM
Je hebt daar weer een mooi ding in elkaar geknutseld Luc. Proficiat.

Inderdaad, prachtig project!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Zó apart dat je denkt: dat verzint ie niet. Maar wel dus. Fascinerend geheel. Knap!  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jappy

Citaat van: Luc op 13 december 2020, 21:29:33 PM
En dank u ook, Jasper; hebben wij niet ergens (was dat in Rijsel?) met elkaar gesproken?

Helaas niet, daar ben ik nog niet geraakt. Al zou ik graag je creaties in levende lijve willen zien van zodra dat het expo-circuit terug opstart. :)
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn