Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Charleroi - Route de Mons

Gestart door Marc_tramt, 14 augustus 2020, 12:47:48 PM

gardevil

Marc, ik zou proberen om de druipsporen nog wat meer te doezelen.
Nu valt het heel erg op dat het kunstmatig is.

Je ziet als het ware nog druppels. Misschien meer verdunnen?
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Marc_tramt

Voor wat betreft kleur mag het nog wel vuiler, donkerder en grauwer worden, zeker als ik naar het voorbeeld kijk.
Vandaar dat dit ook nog maar het eerste laag je is.

arnaud

Dag Marc,
Mooie topic! Ik zie wel de sfeer van de streek van Charleroi ;)
Proficiaat ;)
Kitbashing - NMBS tijdperk III - Studies van bouwmaterialen

Marc_tramt

Dit weekend verder gegaan met het schilderen van de achtergrond gebouwen. Het metselwerk krijgt een kleur van hoofdzakelijk Tamiya Hull Red met wat donkere en lichte accenten:

MBCH-101
by Marc de Bruin, on Flickr

Daarna voeg ik het metselwerk met de 'zilverpoets methode'. Zilverpoets op kleur brengen met een drupje zwarte verf en op het metselwerk aanbrengen, Na droging de muur afvegen waarna de zilverpoets in de voegen achterblijft.

MBCH-102
by Marc de Bruin, on Flickr

Althans, dat is het idee... Op een proefstukje van de muurplaat ging het perfect maar op een geschilderde muurplaat mengde de zilverpoets zich met de (gedroogde) verf op het gebouw. Het resultaat is wat vlekkeriger dan ik de bedoeling was. Met wat nabewerking kan ik de kleuren nog wel verder naar elkaar toe trekken,

MBCH-103
by Marc de Bruin, on Flickr

Nu nog even denken wat ik met het volgende bakstenen gebouw doe....

Floris

gewoon goeie wash erover. De voegen zijn daar toch vrij donker door al het stof.

Luc

Oufti!

Dreha

Heel knap idee ga ik zeker blijven volgen.

adrievans

Je kunt de muren bijwerken met een drybrush met de steenkleur.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Marc_tramt

#23
Goed het 'mislukte' voegwerk bleef knagen. Ik heb de zilverpoets methode al eerder toegepast maar met ouderwetse Silvo, en die was hier in de omgeving niet te krijgen. Van de Silvo kon ik mij niet herinneren dat die met de verf reageerde dus die andere zal wel een 'verbeterd' product zijn. Uiteindelijk via internet maar een busje besteld en die kwam vandaag aan. Vanavond gelijk geprobeerd en het resultaat is ouderwets!


MBCH-104
by Marc de Bruin, on Flickr
Muur na behandeling met Silvo met wat drupjes zwarte en grijs-groene verf.


MBCH-105
by Marc de Bruin, on Flickr
Links de échte zilverpoets, rechts de nepper.

Floris

ow kijkaan, das heul netjes (te netjes?  ??? :-X ;D )

Marc_tramt

Waarschijnlijk wel, maar de basis is nu wat gelijkmatiger en qua kleur wat het zou moeten zijn. Vervuilen, verweren en grafitti volgen nog.

Marc_tramt

Tweede gebouw ook gedaan. Iett donkererder steen en wat meer variatie in de roodbruin-tinten.

MBCH-108
by Marc de Bruin, on Flickr

sdz1976

Knappe dinges man!!


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Val-Rikard


mahtoska1