Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Reeks 84 shapeways

Gestart door GDE, 31 augustus 2014, 00:46:23 AM

bollen neus

Veeeeeeeeeeeeeel denken is nergens goed voor daar krijgt ge enkel een punthoofd van.
Den Eric.

erik de noorman

De kap kan lichtjes opgeschuurd worden. De uitvoering die ik heb aan gekocht valt best mee en is zijn prijs zeker waard. Veel hangt natuurlijk af hoe jezelf de kap afwerkt. ;)

Erik

N!CK

Ben ook nog opzoek naar de decals van de z schildering voor mijn koe en t kalf,
Ik heb hier een mooie afgewerkte reeks 84 staan

Alberke

Prachtig model, als ze dat nu met zo'n andere printer moesten maken zou het perfect zijn.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Citaat van: N!CK op 07 november 2020, 17:59:20 PM
Ben ook nog opzoek naar de decals van de z schildering voor mijn koe en t kalf,
Ik heb hier een mooie afgewerkte reeks 84 staan
Die bestonden ooit van Jocadis als ik me niet vergis.
Ik heb het opgelost door wit decalpapier geel te spuiten. Stripjes op de juiste maat snijden en schuiven maar.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 08 november 2020, 11:04:44 AM
Citaat van: N!CK op 07 november 2020, 17:59:20 PM
Ben ook nog opzoek naar de decals van de z schildering voor mijn koe en t kalf,
Die bestonden ooit van Jocadis als ik me niet vergis.

Ja en bij het faillissement zijn ze overgenomen door VBv.
Ik heb er daar toen een paar zakjes gekocht maar heb ze allen in de kliko mogen deponeren.
Ze waren zo oud dat, wanneer je ze nat maakte, ze gewoon "craqueleerden" en onherstelbaar/onbruikbaar beschadigd raakten.

;)

N!CK

Heb een mail naar vbv gestuurd voor nog te horen,
Ik zou ze al enkel willen voor de maten te weten kan ik er nieuwe van laten maken,

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 08 november 2020, 12:16:29 PM
Citaat van: Alberke op 08 november 2020, 11:04:44 AM
Citaat van: N!CK op 07 november 2020, 17:59:20 PM
Ben ook nog opzoek naar de decals van de z schildering voor mijn koe en t kalf,
Die bestonden ooit van Jocadis als ik me niet vergis.

Ja en bij het faillissement zijn ze overgenomen door VBv.
Ik heb er daar toen een paar zakjes gekocht maar heb ze allen in de kliko mogen deponeren.
Ze waren zo oud dat, wanneer je ze nat maakte, ze gewoon "craqueleerden" en onherstelbaar/onbruikbaar beschadigd raakten.

;)
Overspuiten met uiteraard doorzichtige lak kan helpen. Maar dan heb je meer snijwerk.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: N!CK op 08 november 2020, 12:41:35 PM
Heb een mail naar vbv gestuurd voor nog te horen,
Ik zou ze al enkel willen voor de maten te weten kan ik er nieuwe van laten maken,

Er zijn er al jaaaaren geen meer... :(!
Misschien van een bestaande loc opmeten en zelf printen...

;)

N!CK

Dan zal het meten en tekenen worden😂

Thommy

Citaat van: Alberke op 07 november 2020, 18:53:06 PM
Prachtig model, als ze dat nu met zo'n andere printer moesten maken zou het perfect zijn.

We zijn 3-4j verder nu toen ze 1st uit kwamen. Dus nu kun je al veel meer keuzes maken, technologie van printen is veel veranderd. Resin is nu in opmars voor modelbouw. Maar het printproces verharden van poeder (naam ontglipt me ff) is ook stukken beter. En zelfs het pla/abs systeem is al veel verbetert.

Nuja, mijne 84 is bijna af na 4j. Moet nog ne decoder en wat hekwerk maken
Greetz

Thommy

Alberke

Ik kan je foto's sturen van het model, dan kan je ze zo opmeten.
Of je kiest voor de groene uitvoering met geel kader vooraan  ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D


Peter

CiteerJa en bij het faillissement zijn ze overgenomen door VBv.
Ik heb er daar toen een paar zakjes gekocht maar heb ze allen in de kliko mogen deponeren.
Ze waren zo oud dat, wanneer je ze nat maakte, ze gewoon "craqueleerden" en onherstelbaar/onbruikbaar beschadigd raakten.

Dat is eigenlijk raar en hoogstwaarschijnlijk te wijten aan de kwaliteit van het gebruikte papier en en decal materiaal.
Ik heb nog altijd Belgische decals, ooit gemaakt door (ik dacht) een klub in Turnhout in de jaren 70.
Enkele heb heb ik toen doorgegeven aan Gerolf, die toen trouwens die Belgische buffers kopierde voor een artikel in MSM.
Bij die decals waren (zijn) trouwens gele lijnen van verschillende diktes, rijtuignummers voor rijtuigen, veel verschillende beschriftingen voor stoomloks (alles in H0 natuurlijk)
Als ze het zoveel jaar geleden konden maken, dan moet dat nu zeker mogelijk zijn, zelfs voor leden die over een goede printer beschikken
Met vriendelijke groeten
Peter