Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

SuSke

Citaat van: Decapod op 26 oktober 2020, 20:38:48 PM
Ja, Frans, jij denkt ook altijd aan ...  ;D
...

Een gezonde jongen zeker...  ;D ;D ;D

Aan de andere kant, als ik in de tuin naar die ondingen kijk, zijn die met niet veel anders bezig. Moet ook wel anders hebben de eksters en kraaien te weinig eten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

ja, kraaien en eksters, ook zoiets. Volgende etsvel  ;D

Ondertussen nog een keer bijna hetzelfde filmpje van laatst maar nu met verf! (en de telefoon iets minder scheef)
MOV_3590 by Floris Dilz, on Flickr

Dr zal nog wel een derde versie komen als alles vuil genoeg is, hopelijk heb ik tegen die tijd dan ook mn nieuwe lens en statief en kan ik een deftige camera gebruiken. :P

Decapod

Nice, Floris.

Om terug te komen op het beestjesthema. Ik mis wat ..., iets dat ik als kind veel gezien heb in die buurten: katten en her en der voederbakjes - meestal van die aluminiumschaaltjes - voor (straat)katten. Als je luchtratten wil, dan moeten er ook vlooienballen bij  ;) .
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Floris


Decapod

Dat bedoel ik dus  ;D. Heerlijk foto overigens: bijzonder kattig!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

DFS


Floris

Zo, tussenstandje bij de weathering van de eerste cokesbak:
IMGP3134 by Floris Dilz, on Flickr
even slordig een kwast bijna zwart (humbrol 33 en 29, puur zwart wordt te donker) langs de randen van elk paneel halen en als de boel nog nat is met een stugge kwast met wasbenzine de panelen schoonvegen. Meteen wat druipsporen trekken en door met t volgende paneel. Werkt wel lekker. Tot nu toe negeerde ik wasbenzine nogal maar eigenlijk werkt t wel heel lekker.

Nu wat vogelen met decals voor finse vliegtuigen om de opschriften in elkaar te puzzelen. Niet dat dat nou zoveel is maar geimproviseer met decals duurt lang.  ;D

SuSke

Quick and dirty, the way Floris likes it. ;D ;D

Bangelijk resultaat en eenvoudig te bereiken. Helemaal mijn ding. 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Fraai wagentje en de sfeer met spaakwielen vind ik geweldig geslaagd!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

GvbuuH

Decals erop plakken nà het verweren? O wacht, je bent ook Finse vliegtuigen aan het bouwen. Dat wist ik niet.  ??? Sorry voor de verwarring.  :-\

Floris

jazeker, decals plakken na het verweren. weatheren over matte vernis werkt niet lekker.

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Floris

morgen hier es mee verder... Vandaag de laatste details geschilderd en al het gehark gedaan dat altijd nodig is om een model dat in de verf is gezet weer aan het rijden te krijgen... En zowaar eindelijk eens de decoder geprogrammeerd dis de zwaailichten knipperen nu tenminste ook.
IMGP3156 by Floris Dilz, on Flickr
IMGP3157 by Floris Dilz, on Flickr
IMGP3159 by Floris Dilz, on Flickr
ik zou bijna overmoedig worden en denken dat t kreng nog es afkomt... 8)

mark7758

SUPER GAAF gedaan. Ik word hier stil van. Je blijft genieten van zoiets.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

evan

Ik ben sprakeloos!

Ontzettend knap gedaan Flo!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.