Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

svvander

Gisterenavond om 22u en iets, telefoon. Mijn vrouw pakt op: "Mevrouw, het is hier de leiding van Chiro Hamburgers Steenokkerzeel. Uw dochter is ziek. Kunt ge ze komen ophalen?"
Ik had er juist een rit op zitten vanuit Heerlen (NL) naar Steenokkerzeel, ik was eigenlijk doodmoe en ik mocht terug 180km (enkel), gaan rijden richting Poperingen. Dus het was 2u 's nachts door dat ik thuis was.

Logisch gevolg van dit voorval: straks naar het triagecentrum om een coronatest voor onze oudste te laten doen. Bijkomend betekent dit dat wij al zeker 3 dagen in quarantaine moeten, tot we de uitslag hebben. Het zou mij heel hard verbazen dat ze besmet is: onze bubbel bestaat uit maximaal 5 man (doordat mijn stiefvader kanker heeft en mijn vrouw in een grootwarenhuis werkt, hebben we besloten om onze bubbel kleiner en iets vaster te houden) en zij heeft de voorbije 14 dagen geen contact meer gehad met andere mensen buiten onze vaste bubbel. Maar vervelend is het toch wel. Dus nu hopen dat het alleen een beetje keelpijn is. (Koorts heeft ze alvast niet).

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

doomslu

We hopen dat het niks is, Sven en duimen mee.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Inderdaad, laat ons hopen dat het enkel een verkoudheid is. We duimen in elk geval voor je (en je dochter natuurlijk)
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Goed dat men voorzichtig is ... en ik hoop mee op een goed resultaat ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

59erke

en hoe is de situatie nu bij Ford, nog steeds waterlekken in de huidige modellen ?


@Sven, we hopen ook mee op een resultaat maar als er geen koorts of kortademigheid is is er meestal weinig kans op besmetting
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

raf

Koen geen idee mijn auto is dicht en voor de rest kan foerd de pot op

juist bericht dat de vaardag op de camping niet kan door gaan morgen
een pak kinderen die dus niet kunnen gaan varen en rijden maar ja beter dit dan ziek

gr raf en ik duim mee dat je dochter niets ernstig heeft
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

just4fun

Sven, ik duim mee voor een goede afloop.
Ik ken het jeugdbewegingsleven ook goed met 3 zonen in KSA en zelf voorzitter van het oudercomité.
Het is nu veel meer dan andere jaren kamp met een beetje bang hart.
Paul

svvander

Ze is terug van het testen. Nu moeten we weeral wachten tot maandag en ondertussen is het quarantaine. Niet dat het voor mij veel uitmaakte, zoals reeds gezegd, ik heb geen of heel weinig contact met anderen (tenzij via Skype of mail of tel). Voor mijn vrouw is het een ander verhaal, die moest maandag terug beginnen.
Maar onze dochter had geen koorts, geen kortademigheid. Ze sturen iedereen preventief naar de triage. En op het kamp was er voor de rest ook maar 1 meisje met keelpijn... ze hadden wel 2 nachten niet geslapen en veel gezongen en geroepen. Ach ja. Nog ff afwachten. Het is al de 2de bij ons; Zoonlief is ook al moeten gaan, was ook negatief.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

steamdriven

Het is eigenlijk een schandaal. Het resultaat van de tests zou je binnen de 4u moeten hebben. In andere landen kan dat, waarom hier bij ons niet?

Ondertussen veel beterschap voor de dochter en hopelijk valt het allemaal mee.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

svvander

Eigenlijk denk ik dat de dochter er minder last van heeft dan wij nu... misschien maar heel goed ook. Wij maken ons verschrikkelijk druk: zij heeft nu alleen last van een droge keel!  ::) ???
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

SuSke

Citaat van: steamdriven op 25 juli 2020, 20:55:05 PM
Het is eigenlijk een schandaal. Het resultaat van de tests zou je binnen de 4u moeten hebben. In andere landen kan dat, waarom hier bij ons niet?

Ondertussen veel beterschap voor de dochter en hopelijk valt het allemaal mee.

Omdat er een paar tussen zitten die facturen moeten kunnen schrijven zodat de belastingbetaler ze kan betalen.  >:( >:(

Citaat van: svvander op 25 juli 2020, 21:22:40 PM
Eigenlijk denk ik dat de dochter er minder last van heeft dan wij nu... misschien maar heel goed ook. Wij maken ons verschrikkelijk druk: zij heeft nu alleen last van een droge keel!  ::) ???

Hoop voor haar en jullie en voor de leden van de jeugdbeweging op een "positieve" uitslag met een negatief resultaat.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michael

Citaat van: steamdriven op 25 juli 2020, 20:55:05 PM
Het is eigenlijk een schandaal. Het resultaat van de tests zou je binnen de 4u moeten hebben. In andere landen kan dat, waarom hier bij ons niet?


In Nederland geven ze aan dat je het resultaat mag verwachten binnen 48 uur, helaas redden ze dat niet ik heb zelf 52 uren gewacht op mijn test resultaat (negatief) in NL is de test gratis.

Beterschap voor je dochter gewenst.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

bollen neus

Hier in B land hebben we zelfs "GRATIS" mondmaskers gekregen alé tis te zeggen "koffiezakskes".
Den Eric

Johnnytrein

Volgens het formaat wat ik kreeg hier in Mortsel was dat een mondmasker voor kinderen .
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Chrisrail

#4124
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }