Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

WAARSCHUWING Pay-pal

Gestart door Rangeerduivel, 29 oktober 2013, 08:57:30 AM

bollen neus

Enigste en vaste regel is bij 2dehands, betrouw je het niet, NOOIT verkopen aan die persoon dan. Zelf ben ik regelmatig verkoper op 2dehands, krijg laatste half jaar meer fraudeurs in den mailbox dan items die je kan verkopen (lig der ook nie van wakker hoor). Natuurlijk zijn er ook eerlijke mensen bij en ook mensen die graag 5 euro willen krijgen in plaats van te willen geven. Dus van alle soorten  gemixt dus.
Den Eric.

ronny-vdv

Mvg,

ronny-vdv

59erke

Ben dit jaren geleden ook al tegengekomen, gewoon niet op reageren.

De laatste tijd help het wel dat '2dehands' dergelijke praktijken ook opmerkt, tenzij het buiten de website om wordt geregeld natuurlijk
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Rangeerduivel

Citaat van: 59erke op 11 juni 2020, 21:07:06 PM
De laatste tijd help het wel dat '2dehands' dergelijke praktijken ook opmerkt, tenzij het buiten de website om wordt geregeld natuurlijk

Klopt, meestal wordt het account van zo'n sjacheraar door tweedehands verwijderd van zodra ze het opmerken of wanneer ze klachten erover krijgen, maar de sukkels die er zich toch laten aan vangen vooraleer tweedehands kan ingrijpen kunnen niet geholpen worden omdat er geen enkele link is met/naar de betaling.
Bij betaling met PayPal (Ebay) is dat dus wel het geval.

;)

SirGresley

Heel simpel: blijf van 2de hands of marktplaats weg!
Niemand kan geld van jouw PayPal afhalen.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Rangeerduivel

Citaat van: Rangeerduivel op 29 oktober 2013, 08:57:30 AM

Ik citeer de PayPal medeweker;

Mijnheer,
U hebt waarschijnlijk te maken met een fraudeur.
Hij zou zeker het geld op uw rekening storten,maar na ophalen van de motor zou het geld ook terug van uw rekening verdwenen zijn.
Helaas kunnen wij voor o.a. een motor géén garantie bieden,dus ik raad u aan om hier verder niet op in te gaan."
Einde citaat.
Citaat van: SirGresley op 12 juni 2020, 11:43:55 AM
Heel simpel: blijf van 2de hands of marktplaats weg!
Niemand kan geld van jouw PayPal afhalen.

Bert,
Ik weet maar wat men mij toen aan de telefoon heeft gezegd en vraag mij zelfs af of een medewerker van PayPal zelf zoiets uit zijn duim zou zuigen...

Ik wil nog eens herhalen dat op tweedehands.be of Marktplaats.NL geen enkele link naar PayPal bestaat!

;)

Ronald

Citaat van: SirGresley op 12 juni 2020, 11:43:55 AM
Heel simpel: blijf van 2de hands of marktplaats weg!


Onzin. Er zijn ook eerlijke mensen op Marktplaats en er zijn ook mogelijkheden de betaling op een veilige manier te doen.

Stieven76

Citaat van: Ronald op 13 juni 2020, 10:14:11 AM
Citaat van: SirGresley op 12 juni 2020, 11:43:55 AM
Heel simpel: blijf van 2de hands of marktplaats weg!


Onzin. Er zijn ook eerlijke mensen op Marktplaats en er zijn ook mogelijkheden de betaling op een veilige manier te doen.

Idd. Ik heb ook al talloze keren via 2dehands gekocht en verkocht en niet alleen treintjes. Eigenlijk nog nooit echt problemen gehad buiten de duidelijke oplichters, maar die laat ik gewoon direct links liggen. Ook als het om de één of andere reden niet goed voelt ga ik er niet mee door, dan wacht ik wel tot ik een nieuwe kans krijg.

Peter

Inderdaad Steven, Heb ook al redelijk wat dingen verkocht (niet enkel modelspoor) op 2dehands.be en nog nooit problemen gehad.
Het enige, soms zijn er de plezanterikken die blijven vragen en de zoals je zegt, de duidelijke oplichters.
Gewoon voorzichtig zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter

svvander

Ja en toch zitten er ook mannen tussen die het op een andere, slinksere manier aanpakken. Ze houden je aan de waggel, komen iets overéén en dan sturen ze maar een deel op. Maar je betaald wel de volle pot. Heb ik 1x meegemaakt met een set, waarin de beschrijving stond wat er allemaal bijzat en toen deze toekwam zat enkel een deeltje er in. (Dat was toen met een speciale set modelbouwwagens). Het heeft toen verschrikkelijk lang geduurd alvorens ik hem, mits zachte druk, kunnen overtuigen heb om het terug te betalen. Ik kan mij inbeelden dat er veel mensen het er dan bij laten.

Maar goed... zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar, spijtig genoeg. Het omgekeerde gebeurd ook... maar daar hoor je nooit van. Ik heb al regelmatig (ook via het forum hier), iets gekregen zonder meer. Dat vind ik pas heel knap.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be