Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Scheldeland

Gestart door Fred, 07 december 2019, 22:36:52 PM

Fred

Beste forumleden,

Van kinds af ben ik geboeid geweest door treinen en modelspoor.

Tijdens mijn jeugd en studentenjaren is onze mooie hobby volledig op de achtergrond verzeild geraakt en kwamen andere interesses in de plaats die geresulteerd zijn in de maritale status "married with child(ren)". 

Een vijftal jaren geleden is het terug beginnen kriebelen en heb ik plannen gemaakt voor een modelbaan.

Daarbij wenste ik een  modelbaan te bouwen met zinvol treinverkeer.  De sfeer en het mogelijke verhaal waren daarbij essentiële elementen.
 
Ik botste echte al snel op mijn beperkingen, namelijk een gebrek aan tijd (ik ben vrij beroeper, heb een gezin en andere hobby's), een gebrek aan technische kennis en vaardigheden, een gebrek aan geduld, en twee linkerhanden.    Het zou dus een compromis worden waarbij ik niet naar de perfectie streef, wel een resultaat op best effort- basis  (om te vermijden dat ik zou opgeven).

Gezien mijn roots in Klein-Brabant liggen, meer bepaald Mariekerke en Sint-Amands, wou ik als thema een fictief deel van spoorlijn 52 uitbeelden waarbij de Schelde een prominente plaats zou krijgen.

Mijn baan bestaat uit twee segmenten (Scheldesegment en stationsegment).

Deze segmenten zijn bijna klaar en zou ik graag in dit draadje aan jullie voorstellen.

Foto's volgen.

Groeten,

Frederic
Frederic

Fred

Frederic

ERVIN

WOW dat is al direct een mooie binnenkomer Fred , welkom hier en blijf vooral van deze mooie plaatjes posten. ;)

doomslu

Daar willen we wel eens wat meer van zien!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

Welkom!  De eerste foto toont toch geen werk dat komt van 2 linkerhanden ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Klaas Zondervan

2 linkerhanden hoeft geen probleem te zijn als je linkshandig bent. :D

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Gerolf

Dat ziet er ferm uit, Frederic  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modelbaanHO

Mooi, ik ben benieuwd naar het vervolg.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Kautenbach

.....zo....welkom   ;D ;D als dit de binnenkomer is.... ;)

Valt er nog een hoop te leren...

Voor ons dan ;D

Geert

Knap werk zeg.

De voorbije zomer nog gefietst in deze streek, prachtige natuur rond de oude schelde die je kan nabouwen.

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Pierre

Toe maar zeg ... dat is nog eens binnenkomen Frederic . Kom maar op met de volgende foto's. ;)
Groet Pierre.


Val-Rikard

Tof, mooi werk en meer dan welkom!!!

mahtoska1

Ja wade. Dat is een goeie binnenkomer. meer Foto's...

GDE

De sfeer zit alvast heel goed . Mooi zicht over de weide naar het station . Echt prachtig .