Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Finescale @ msc-hetspoor..

Gestart door renstimpie, 30 april 2012, 08:23:36 AM

Klaas Zondervan

Even een vraag over het rechtse sein op de foto. Zit het "oortje" daar niet aan de verkeerde kant? Of staat het rechts van het spoor omdat links geen plaats is? En moet er dan geen pijl aan om naar het juiste spoor te wijzen?

renstimpie

Ikzelf heb er geen flauw idee van.. Maar ik stel de vraag aan de bouwers.. ;)

Tim

Doornroosje

De 'neus' van het sein kan hier evengoed juist staan. De twee sporen naast elkaar kunnen beide normaalspoor uitgerust zijn. In het andere geval had de 'neus' naar de andere kant moeten staan en bovenop het sein intermitterend oplichten (wel niet zichtbaar op foto's).

Michiel

Gezien het spoorverloop (opstel- of zijspoor op enkelsporig lijn) lijkt het hier niet te gaan om een tegenspoorsituatie (dubbelspoor in tegenrichting). Deze seinen zijn naar mijn idee correct. Seinen met een neus naar links en met knipperende lichten zou volgend mij verkeerd zijn. De blauwe pijl ontbreekt nog op de paal, als ander klein prul.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

yannickvw

Die blauwe peil moet er inderdaad op. Zo'n situatie is wel enkel toegelaten indien de gesignaliseerde snelheid max. 40 km/u bedraagt, wat in deze sitautie wel het geval lijkt.

renstimpie

Citaat van: Michiel op 23 augustus 2018, 13:34:48 PM
Gezien het spoorverloop (opstel- of zijspoor op enkelsporig lijn) lijkt het hier niet te gaan om een tegenspoorsituatie (dubbelspoor in tegenrichting). Deze seinen zijn naar mijn idee correct. Seinen met een neus naar links en met knipperende lichten zou volgend mij verkeerd zijn. De blauwe pijl ontbreekt nog op de paal, als ander klein prul.

Het andere kleine prul moet er inderdaad nog op...  Maar er moet nog veel gebeuren aan deze baan.

Tim

erwin9

Heren,Dit zijn seinen die aan het station staan. Al deze sporen zijn sporen van een kopstation, dus het zicht op de foto is het zicht vanuit het station, waar de treinen toekomen en vertrekken.  De seinen zijn pas geplaatst en aangesloten.  Uiteraard moeten er nog heel wat details worden aangebracht!  Dus de situatie op de foto is verre van "af"  ;)
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

Klaas Zondervan


renstimpie


renstimpie


Peter

Hallo Tim,
Het is wel al een paar jaar geleden maar is er nog verder gedaan aan dit projekt, want de laatste foto van 2019 is ook niet meer eichtbaar;
de voorbije foto's waren in elk geval heel indrukwekkend  in afwerkingen.

Met vriendelijke groeten
Peter

erwin9

Hey Peter,
Er wordt absoluut nog verder gewerkt aan dit project. Maar aangezien alles, maar dan ook alles, zelfbouw is, dus sporen, wissels, locs, wagons, gebouwen enzomeer, en de enkele mensen die eraan werken nogal "puristen" en perfectionisten zijn, vraagt dit de nodige tijd.
Momenteel werken ze aan de gebouwen (het station) en aan de seinen.
De zelfbouw is hier prioriteit, en aangezien bij ons "het bouwen" voorop staat, en niet de snelheid van het bouwen, hebben de mensen van de fine-scale groep het grootste plezier bij het bouwen van de modelbaan met alle bijhorigheden.
dus het vordert, langzaam maar zeker.
Peter, je kan het zelf komen bekijken op onze komende Club-tentoonstellings weekend, naar goede gewoonte elk tweede weekend van de maand september, voor dit jaar dus op zaterdag 10 en zondag 11 september, van 10.00 tot 18.00 uur.
de bouwers zullen u met veel plezier te woord staan ;-)

Vriendelijke groetjes,

Erwin
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas