Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Wat maakt morgen onze dag?

Gestart door Peter, 22 mei 2019, 14:13:38 PM

Metpetergaathetbeter


svvander

Waarom zou Peter dit niet mogen doen? Maar goed: wat heeft vandaag mijn dag gemaakt (maar wist ik gisteren nog niet): 2 zaken, 2 keer een reeks 59! Het eerste: ik heb via Arnaud hier vermoedelijke de kap van mijn Roco 59 gevonden. (Waarvoor dank!). Ten 2de: ik had online een Märklin 59 besteld en deze is vandaag toegekomen (terwijl ik hem pas ten vroegste volgende week verwachtte). Zo blij als een kind maar kan zijn.
En als ik al een beetje verder mag kijken: zaterdag gaat mijne zoon voor het eerst deelnemen aan het Provinciaal kampioenschap rope-skipping (touwtje springen). Hij heeft er heel jaar lang 3x per week, heel hard voor getraind. Het feit dat 'm al mag meedoen is straf, want hij doet dit nog maar zijn 2de jaar. We gaan voor de Olympische gedachte, maar ik hoop toch stiekem dat 'm in de prijzen valt (al is dat maar bijzaak: hij moet 'm eerst en vooral amuseren).

Wat die Desiro-stellen betreft Peter: je wordt ze gewoon  ::) Ik zit er wekelijks minimaal 3x in... Meestal 's morgens. Maar 's avonds heb ik soms de kans/keus om met de minion (MS86) terug te komen. Ziet er niet uit en is ook verouderd, maar qua comfort, wat mij betreft, juist iets beter.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Peter

Gisteren vertrokken met de zeer comfortabele M6 geduwd door een 18. Helaas de terugreis met de Desiro 08100, waar je in de 2e klasse zelfs comfortabeler zit dan in 1e. Die eerste klasse is trouwens zo'n kleine ruimte dat ze direkt vol zit waardoor je met een eerste klasse ticket toch in 2e moet gaan zitten (waar helaas ook 2 schoolklassen met kinderen zaten- geen probleem met kinderen wel met de beschikbare plaatsten)). (65 plusser reizen toch veel goedkoper.)

PS: op de negatieve antwoorden hier geef ik geen kommentaar-
Met vriendelijke groeten
Peter

dani

Citaat van: Peter op 24 mei 2019, 11:21:24 AM
PS: op de negatieve antwoorden hier geef ik geen kommentaar-

Heel verstandig, anders is het hek van de dam.

Maar het ongemak van de trein  (en daar bij horende klaagzang) even terzijd, hebben jullie dan wel een aangename dag gehad ????
Want daar ging het eigenlijk om en ik heb nog niets positiefs gelezen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

Dani, we hebben een prachtige en zonnige dag gehad want het was nog heerlijk rustig op het strand. Buiten het hoogseizoen (en bij zonnig en warm van ong. 22° en bijna geen wind) is het gewoonweg zalig om daar te ontspannen
Met vriendelijke groeten
Peter

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

dani

Citaat van: Peter op 24 mei 2019, 12:47:17 PM
Dani, we hebben een prachtige en zonnige dag gehad want het was nog heerlijk rustig op het strand. Buiten het hoogseizoen (en bij zonnig en warm van ong. 22° en bijna geen wind) is het gewoonweg zalig om daar te ontspannen
voila, dat wilde ik lezen.   Genieten moet je doen !   En de bluts met de buil nemen :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

Morgen samen met de echtgenote een dagje Shoppen en wandelen in Roosendaal
Gemakkelijk en (voor ons) goedkoop te bereiken met de trein want een rechtstreekse verbinding.
Opstappen op 100 m van de deur (station Hoboken-Polder) en af stappen in Roosendaal. Gemakkelijker kan het niet
Wel een vraagje: waarom rijdt er op het uur een AM 75 tot in Roosendaal en op het half uur een Desiro enkel tot Essen?
Mag de Desiro niet die 4 km tot in Roosendaal rijden?
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Ik denk dat de Desiro's nooit bedoeld zijn om in Nederland te kunnen rijden. De 08.xxx stellen zijn enkelvoudig 3000Vdc, en de 08.5xx stellen zijn zowel 3kV als 25kV/50Hz (voor een aantal lijnen in de Ardennen). In Nederland is de bovenleidingspanning 1500V. De elektronisch gestuurde aandrijving (thyristor ed.) die normaal op 3kV werkt, kan niet met 1500V om. Een elektromechanische aandrijving (AM75 varkensneus) kan daarmee op halve kracht rijden. Oude techniek is nog zo slecht niet.

Maar ik gis hier wel een beetje.  ::) ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

svvander

Ik denk Michiel dat je gelijk kan hebben... in NL is het inderdaad 1500V (op uitzondering van een stukje aan de grens).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Gerolf

Het AM75/Desiro verhaal klopt.
Daarenboven is de dienstregeling zo dat de Desiro geen tijd heeft om verder naar Roosendaal te rijden.
Die moet immers relatief snel terug richting Antwerpen
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Die Desiro rijdt ook terug tot in Puurs. Zowel de Am75 als de Desiro vertrekken uit Puurs (lijn 52) via Antwerpen naar Essen. Alleen de AM 75 rijdt dan verder naar Roosendaal.
Wij hadden (geluk dachten we) dat we een vernieuwde AM75 (althans het interieur) Helaas...van de twee middelste rijtuigen waren de zijwanden volledig met zilververf  en een aantal summiere tekeningen bespoten zodat je helemaal niet naar buiten kon zien.
Wanneer gaan ze daar eens aktie  over ondernemen en de daders eens goed straffen.We zijn dus in Antwerpen-Centraal naar een van beide stuurstand rijtuigen verhuisd, waar toen terug plaats was gekomen

Wat de stroomspanning betreft: In de nieuwe Rail Hobby (in Roosendaal gekocht...ja, ja) staat een artikel dat men bij de NS van plan is over te schakelen op 3Kv

Voor de rest ...een fijne dag gehad in Roosendaal
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Als ik tegen morgen enkele uren heb kunnen slapen ben ik tevreden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.