Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

(NO) Trains but Boats and Cars and Planes....

Gestart door dani, 22 juni 2018, 13:52:07 PM

raf

morge allemaal

veel gebeurt deze week maar hier een update

kreeg ik de vraag van "wat gaat er met de boot gebeuren als we die van 2 meter hoog laten vallen ????"
echt ??? gij meent da of watte
ja hoor gewoon smak van 2 meter we gaan er wel wat zand onder leggen want hij crasht in de zee bodem

echt ??? serieus dus van 2 meter hoog bwam de grond op en hij moet het overleven want take 1  take 2 take 3 jullie komen soms aan 12

ja gaat da lukken
denken die nu echt dat ik van mezelf een model ooit van 2 meter hoog de grond heb op gekwakt om te zien wat er mee gebeurt .
dus ja hart vast houden en betrouwen op je kennis die je er hebt ingestopt tijdens het bouwen een jaar geleden
BDW dit was niet gevraagd toen dat hij dat moest kunnen .daar kwamen ze dus gisteren mee af

maar laat me zeggen buiten een kleine beschadiging aan de verf heeft hij dus meerdere takes gewoonweg doorstaan en het is nog steeds een bruikbare boot
het meeste angst had ik voor de voorste duik roeren dat daar de beschermingen van gingen afbreken maar nee hoor alles goed doorstaan en zeer mooie beelden
nu vandaag vliegtuig actie en daar moet ik niet bij zijn (mag wel )
dan donderdag opnames met koen de bouw dus moet ik er ook niet zijn
en vrijdag bwoom ,knal ,spetter, blazen ze de VIJAND op en dan wil ik daar wel zijn LOL
heb de proef reeds gezien en die was toppie dus dit gaat ook zeer mooi worden
zo dat was de update en nu straks weer alle rotzooi op kuisen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

#136
vandaag word een destructieve dag
https://www.youtube.com/watch?v=TGtCwjBoeNc&feature=youtu.be

dit kunnen ze dus 3 keer doen dan zijn de boten op gebruikt

dus duimen jongens dat het lukt
onderwater camera opgeladen dus ik kan zelf ook beelden schieten
buiten een stijve nek die ik ergens gisteravond ben beginnen kweken gaat voorlopig alles nog goed
wel een sjaal aan doen want het is en blijft daar -2 à -3
daar zal ik dat wel van hebben

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Dat gaat zeker spannend worden. Alé veel succes (ook met uwen stijven hé)
Den Eric.

doomslu

Raf, ik weet niet of een sjaal onder water gaat helpen...
Succes er mee!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Geert

#139
Naar De film moeten we al niet meer gaan kijken, we weten al wat er gebeurd met de duikboot  ;)

De ontploffingen zijn wel realistisch, maar de stukken duikboot zullen nooit in het echt (schaal 1/1) zo snel door water vliegen, zal wel vertraagd worden zeker...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

raf

Hoi
Geert of je gaat kijken dat moet je eigenlijk zelf beslissen maar de duikboot is maar een klein deeltje en het is de vijand die explodeert .dwz der is nog van alles meer om het spannend te houden

wat de snelheid aan gaat kan ik zeggen een explosie is zeer snel als ik hier de B van Boom typ dan is de B reeds te lang als je ze uitspreekt

dus ja het word vertraagd en dit in elke film want echt B oom en gedaan maar de explosies zijn wel prachtig
als je dan op de speciale hoge snelheids- camera de beelden bekijkt niet normaal
deze kan maar 4 seconden op nemen en dan is het geheugen vol


het resultaat na twee keer testen
het is zoals een pakje chips bij die gasten ;eens het open is moet het leeg
dus ze hadden drie boten en na twee hadden ze mooie beelden maar ja den derde stond daar maar te staan dus hebben ze die ook nog maar opgeblazen

ik heb film maar ja daar gaan jullie voor naar de cinema moeten gaan om de gemonteerde beelden te kunnen gaan zien

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Raf, heb je geen spijt van al jou geleverde werk zo zien te vernietigen dan?
Den Eric.

raf

Hallo Eric

ja en nee dus gemengde gevoelens maar meer nee dan ja

kijk ik wist dat dit zou gebeuren met deze modellen dus daar zijn ze ook voor gebouwd
en als het dan gebeurt wil je ook dat ze goed performen en dat hebben ze meer dan gedaan
je ziet in de explosie de romp echt flexen en dan zo de toren er vanaf vliegen en dan het kanon van het dek geblazen worden en daarna het dek zelf enz.
en ja ze hebben dus gedaan wat ze moesten doen en dus toch wel eer van het werk gehaald
de rompen zijn zeer speciaal gemaakt maar daar kan ik niet meer over kwijt
als een normale boot  zouden ze ook geen lang leven hebben zeg maar

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Alé tis zo wat tussen "wal en schip", zoals ze zeggen.
Den Eric.

raf

een tijdje niets van me laten horen maar dat had zijn reden
hier een van de modellen op het film festival in Cannes
toch wel een beetje trots op








https://www.instagram.com/p/BxaiN8-IdND/?fbclid=IwAR3vKXQqOrvmOrYekpOenLEnRlAbibs6d1rhW3z8h-KMFJatvGoQwCWfBXo

hopelijk is het filmpke ook te zien
ik die een beetje vrolijk is groet u en wens u een prettige verder zetting van de avond LOL

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

vraagje van een niet-kenner wat zijn die blokjes op die gespannen draden richting vooraan en naar achteren ?

raf

Hoi Peter

die kabels zijn eigenlijk lange golf antennes
die blokjes noemen ze kokosnoten omdat ze er zo een beetje uitzien en dit zijn eigenlijk isolatoren om de eigenlijke antenne te scheiden van de rest van de boot
onder het dek zat een dikke veer in een cilinder die de kabels altijd gespannen hield
zie het zoals de isolatoren aan de hoogspanning masten dat is zowat vergelijkbaar


op deze foto zijn ze beter te zien
dit is een WWI boot bij de WWII boten zat er bij sommige een rubber coating overheen .daar is voor de gebouwde model boten voor gekozen omdat dan het bouwen sneller ging
als ook minder uitval met het printen van de kokosnoten
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

inderdaad op/met een foto van een echt model zou ik het alvast gedacht hebben  :) ;)

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: evan op 17 mei 2019, 22:39:14 PM
Je mag er echt fier op zijn!
't ja, 't is niet voor niets dat ze Raf den Evan van de duikboten noemen hé ?  ;D ;)