Modul-H0-rail

Gestart door renstimpie, 10 maart 2019, 19:57:47 PM

Klaas Zondervan

Zijn er op dat evenement ook foto's gemaakt? Zou graag een beeld hebben van hoe het er uitzag.
Het is voor mij niet makkelijk om in een weekend "even" naar België te gaan.

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 08 april 2019, 10:53:18 AM
Citaat van: SuSke op 08 april 2019, 10:25:30 AM
Dus eigenlijk is het "rijden zoals we gewoon zijn" vlotter en beter te behappen door rijders en publiek dan het streng gereglementeerde "diensttijd-rijden".

Dat zal voor een groot deel wel liggen aan het feit dat de hobby een bepaalde vrijheid moet hebben en ieder die vrijheid op zijn eigen manier moet kunnen invullen.
Ik had de indruk dat het na de montage eerder de militaristische toer op ging, streng en vooral géén fouten maken of... >:(!
Daarom dat ik er ook na het opzetten van de baan de brui heb aan gegeven. (ik ben in slaap gevallen tijdens de briefing!!! ;D ;D)
Intressant misschien voor mensen die bezig zijn met electronica, computers enz, maar gewone leken (en zo zijn er nog meest van al) hebben hier niets aan.
Wat niet wil zeggen dat ook ITers zich eens niet mogen uitleven in hun genre.
Er moet voor elk wat wils zijn...

;)

- Het (vrij) rijden met de GSM moet voor iedereen wel lukken, dat is geen probleem. Iemand vragen om een station binnen te mogen rijden is ook niet zo moeilijk.

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 08 april 2019, 11:46:51 AM
ik was er niet,maar als men de hobby wil propageren moet men eigenlijk rijden zoals het publiek het graag ziet (lees heel veel treinen).
Laat het op schemarijden van treinen over voor de die-hard modelspoorfans(in gesloten kring) want vaak hoor je op en na Open deurdagen zo'n mooie baan en geen trein gezien/zien rijden en de volgende keer komen die mensen niet meer terug.

Ik dacht hier (en in MSM) en elders al meerdere keren  de vraag gelezen te hebben :"Hoe maakt men het publiek warm voor modelspoor?"


- De mensen van de baan Kanaal en lokdepot (team buitensporig), die lieten mensen ook rijden over hun baan, vooral bij de kinderen die langskwamen wekte dat zeker de interesse en dat vonden ze ook leuk, want met een slimme gsm zijn ze toch al vertrouwd, deze als handheld gebruiken om met te trein te rijden wekt ook bij hen de interesse, zeker als dat over een hele baan kan.

Citaat van: Klaas Zondervan op 08 april 2019, 12:31:08 PM
Zijn er op dat evenement ook foto's gemaakt? Zou graag een beeld hebben van hoe het er uitzag.
Het is voor mij niet makkelijk om in een weekend "even" naar België te gaan.
- Die zijn er gemaakt door verschillende mensen, maar die zullen wel online komen in de komende dagen en weken. Ik kan verstaan dat mensen zoals Mark7758 na naar Nederland te rijden niet meer echt de zin hadden nog plaatjes te bewerken en online te plaatsen.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

daarom gaan wij met de club naar scholen toe
treinen boten en auto's hebben we dan bij en daar kan dan onder begeleiding mee gereden worden
blijkt daaruit dat meisjes het over het algemeen beter doen dan de stoere gasten
de verdeling die we meten aan het aantal jetons gaf aan dat er met de drie disciplines evenveel deel nemers hadden gereden/gevaren


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

#18
Citaat van: Klaas Zondervan op 08 april 2019, 12:31:08 PM
Zijn er op dat evenement ook foto's gemaakt? Zou graag een beeld hebben van hoe het er uitzag.
Het is voor mij niet makkelijk om in een weekend "even" naar België te gaan.
Ik heb zaterdag een paar foto's gemaakt met de smartphone, de kwaliteit is er dan ook naar...

voila;









Nota;
Voor deze foto's heb ik echt mijn leven gewaagd door met mijn ouwe stramme knoken op een hoge barkruk te klauteren terwijl zogezegde vrienden liever aan de kruk kwamen waggelen ipv mij een beetje vast te houden...!!  ::) ;D

Klaas Zondervan

Rudy, bedankt voor de foto's. Zo te zien wel de moeite van een bezoek waard, zeker voor de medehobbyist.

loebaske


Zo rustig dat het was....in vergelijking van zondag...een drukte van je welste.

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 08 april 2019, 13:29:47 PM
Citaat van: Klaas Zondervan op 08 april 2019, 12:31:08 PM
Zijn er op dat evenement ook foto's gemaakt? Zou graag een beeld hebben van hoe het er uitzag.
Het is voor mij niet makkelijk om in een weekend "even" naar België te gaan.
Ik heb zaterdag een paar foto's gemaakt met de smartphone, de kwaliteit is er dan ook naar...

voila;


Nota;
Voor deze foto's heb ik echt mijn leven gewaagd door met mijn ouwe stramme knoken op een hoge barkruk te klauteren terwijl zogezegde vrienden liever aan de kruk kwamen waggelen ipv mij een beetje vast te houden...!!  ::) ;D

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

renstimpie

Blijft een mooi initiatief van Het Lokje!  Rijden op tijd vraagt gewoon oefening,  iets dat elke club op zich kan doen.  Voor een 2de officiële versie vond ik het zondag geslaagd.  Dankzij een goede debriefing op de vorige versie heeft het Lokje de fouten van toen eruit gehaald.   Op deze debriefing kwamen er goede punten naar voor, waarmee naar een volgende editie rekening kan worden gehouden.   Dus oefenen, oefenen, oefenen maar... ;)

Tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

mark7758

#23
https://www.flickr.com/photos/137828132@N08/albums/72157706433921851

Hier zijn mijn foto's. 
De reclame trein is bewust zo gefotografeerd. Zonder sponsors kan men helaas zo iets niet meer betalen. (evenement)

Nogmaals Hartelijk Dank aan iedereen. Wij (BELUX) hebben geweldig genoten van weer een ouderwets gezellig weekend België.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Snobby Crash

Mark, super bedankt voor de momie foto's!
Ikzelf heb niet de tijd gehad om wat fotos te nemen...

Wat betreft het evenement, naar mijn mening alle lof voor Het Locje !
Na 4 jaar deel te nemen zijn, naar mijn mening, alle kinderziektes eruit...
de WiFi was stabiel, de logistiek was perfect, tevens was de bedrading perfect,
elke baan kreeg een kabel met de nodige aansluitingen voor telefoon, dcc enz...
Naar mijn mening toch een flinke investering van Het Locje.

Wat betreft de rijdende treinen... zondag heb ik bijna de gehele dag gereden als machinist, en heb ongeveer een 10tal mensen mijn gsm uitgeleend om met een trein te rijden! Allen waren super enthousiast en verbaasd hoe je met je mobieltje een trein kon besturen. Ik ben er zeker van dat dit evenement gaat resulteren bij heel wat mensen dat ze op zolder hun oude trein gaan opzoeken en terug hun oude, vergeten, hobby gaan heropbouwen...

Tijdens het rijden had ik niet de indruk dat er te weinig treinen aan het rijden waren, telkens ik naar een andere baan keek was er wel beweging... als we de bezoekers vragen wat ze ervan vonden denk ik dat iedereen volop genoten heeft...

Wat de dienstregeling betreft... Het Locje wil rijden met een dienstregeling, prima laat dat dan ook zo zijn, deze mensen hun opzet is te rijden volgens schema, maar vergeet niet dat er verschillende keer gezegd is dat locale treinbewegingen perfect mogelijk zijn, alsook dat je met een trein doorheen de dienstregeling mag rijden, maar dat de dienstregeling voorrang heeft... ikzelf heb bijna de gehele dag gereden doorheen de dienstregeling, en dat ging perfect !

Ik zou zeggen dat indien er clubs zijn, die denken het beter te kunnen ze zich dan aanbieden voor het volgende evenement binnen 2 jaar, maar ik vrees dat, ondanks de commentaren van sommige mensen, er momenteel geen enkele club is die de kennis in huis heeft om dit te organiseren.

Het Locje, doe zo voort het was een aangenaam en zeker geslaagd weekend voor mij.

Geert

renstimpie

Foto's door onze huisfotograaf Bruno Marschang:







14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

Herwig

'Desondanks'  al dat aanwezig computer- & digitaal geweld,   was het zeker-en-vast een leutig en leerrijk weekeinde in Op-Ale, pardon Opwijk.                     
Merci aan de Locje-planners & -organisatoren en de gezellige troep mede-spelers.

SuSke

Een practisch vraagje voor de organisatoren.

Hoe lossen jullie "grote" niveauverschillen (>50mm) tussen de banen op?

Vaerwegh Dok was ook geconsulteert om deel te nemen, maar helaas door
1) een revisie van de baan die momenteel aan  de gang is en
2) het niveauverschil in de hoofdbaan
is het er niet van gekomen.
Op Vaerwegh Dok zit op de hoofdbaan een hoogteverschil van ongeveer 80mm en ligt het laagste deel ook nog eens 80mm boven de havenbaan.
Dus aan een kant 80mm en aan de andere kant 160mm naar beneden om terug aan te sluiten op het niveau van de haven baan op +/- 1,25m hoogte = +/- 9m helling aan 3%.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Herwig

#28
Tussen Tilf-Amylum en Büllingen was er eveneens nog een hoogteverschil.
Was voor deze bijeenkomst opgelost met hellende, opeenvolgende, blote tussenbakken, stijgend naar Büllingen,  dacht 'k.

https://www.flickr.com/photos/137828132@N08/32623858377/in/album-72157706433921851/

op deze foto van Mark Belux:   vooraan links Amylum,   achteraan links:    inrij Büllingen

mark7758

Geplande hoogte was 1.30 meter.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.