Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

bellejt

toch maar gekocht in AC omdat er al sound en power pack inzit en ik deze versie nog niet had (buiten mijn marklin oudjes)


Robrecht

Ik blijf em toch ook mooi vinden hoor  8)
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

bellejt

#4547
heel mooi maar er zit weer zo een klote piko sound decoder in de AC versie die geen hoge adressen aan kan.Mettertijd dus eruit gooien,verkopen en een esu v5 inzetten.
Ps: staat niet in handleiding maar zou toch kunnen op de oude manier via de cv programming .Niet via de locprogrammer.

Gevonden link die het makkelijk maakt : http://www.amerikaanse-treinen.nl/smf/DCC-Long-adrress.html

Rangeerduivel

Citaat van: bellejt op 20 maart 2019, 17:31:57 PM
heel mooi maar er zit weer zo een klote piko sound decoder in de AC versie die geen hoge adressen aan kan.

Wat bedoel je Johnny met "een klote piko sound decoder" ?
Is het niet zo'n goedkopere Esu-versie zoals in de 82/73? :-\
Dezelfde kan het niet zijn want hier bedient hij een power pack, en in de 82/73 was dat niet het geval...

;)

bellejt

neen ,want die waren uitleesbaar en deze niet.Is een eigen kreatie van piko.Functies staan ook raar want als je F0 indrukt krijg je onmiddelijk rangeerlicht (wit beide kanten) .Gelukkig zit er een boekje bij waar de AUX uitgangen instaan en is een andere decodeer goed programmeerbaar dus.Denk dat ik die piko decoder 56424  sound ga verkopen voor 65 eurootjes (kost nieuw 110) en er een esu v5 ga insteken.Wacht nog ff om te zien of PaulC zijn 72 in orde krijgt met de V5.

PS : ga eerst proberen lang adres 8045 erin te zetten want dat is het belangrijkste.Die functies kan ik in koploper juist zetten

Jurgen

Heb jij geen MFX Johnny? Want daar beschikt de decoder wel over.

Dan heb je geen problemen met dubbele adressen enzo.

Dat de loc op functie F0 een rangeerlicht heeft lijkt mij ook niet zo abnormaal aangezien dit een rangeerloc is. Je kan dit ook meteen omschakelen met 1 van de functies die de loc heeft (weet zo niet direct welk nummertje).
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

bellejt

MFX of M4 is hetgene wat ik juist niet wil.Hij meld zich mooi aan op de ecos maar dat is alles.Heb het liever zelf in de hand kwa programmatie.Ik rij met koploper en dan is die luxe alleen maar problemen.

nmbssncb

Ik heb onlangs vernomen dat Piko zijn decoders betrekt van ESU, maar die ook laat "vergrendelen".  De Piko-ESU decoders zijn, alweer volgens de informatie, blijkbaar nu alleen uit te lezen en te programmeren met de Piko Smart Control set, en niet met de ESU LokProgrammer of andere apparaten.

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

bellejt

spijtige is dat ze AC rijders verplichten hun decoders te nemen want ze leveren geen AC model zonder decoder

Klaas Zondervan

3-rail (AC) modellen worden door alle fabrikanten met decoder geleverd. Je kan hem er natuurlijk uit slopen en er een decoder van je keuze in zetten.

bellejt


Jurgen

Citaat van: bellejt op 20 maart 2019, 21:10:19 PM
MFX of M4 is hetgene wat ik juist niet wil.Hij meld zich mooi aan op de ecos maar dat is alles.Heb het liever zelf in de hand kwa programmatie.Ik rij met koploper en dan is die luxe alleen maar problemen.

En zo heeft ieder zijn voorkeur, daar valt niet over te twisten.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Thommy

#4557
lotje gekocht Vooral de 26 wou ik (mss niet deze blauwe schildering met de trapezium op de neus, maar soit).
Paar K en M rijtuigen. ook meer dan gedacht, maar was vooral een "liefst allemaal ineens" kopen. Dusja... :D





Dus moest iemand interesse hebben in een paar wagons...
Greetz

Thommy

Rangeerduivel

Citaat van: Thommy op 24 maart 2019, 13:44:50 PM
Vooral de 26 wou ik (mss niet deze blauwe schildering met de trapezium op de neus, maar soit).

Als hij je niet aanstaat moet je de kast ruilen hé!
Ik heb een (gewoon) blauwe 2623 en een gele 2610.
je roept maar....hebben wij nog gedaan ooit, niet?

;)

Thommy

Citaat van: Rangeerduivel op 24 maart 2019, 13:53:39 PM
Citaat van: Thommy op 24 maart 2019, 13:44:50 PM
Vooral de 26 wou ik (mss niet deze blauwe schildering met de trapezium op de neus, maar soit).

Als hij je niet aanstaat moet je de kast ruilen hé!
Ik heb een (gewoon) blauwe 2623 en een gele 2610.
je roept maar....hebben wij nog gedaan ooit, niet?

;)

Het was hem vooral te doen omdat het een blauwe was. Maar heb niet verder gekeken dan m'n neus lang was (heb al te vaak getwijfeld en dan ernaast gegrepen). Dus nu wou ik een blauwe persé.
Momenteel aan de kant. Alle treintjes moeten toch ff verhuizen, zolder afwerken enzo. Dus terug naar m'n oudjes (vanmorgen snel ff m'n oude Lego mee genomen, ofja snel... 6 grote Ikea bakken vol en tis nog ni al weg  :o

Maar ik hou het in dachte...
Greetz

Thommy