Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uw nieuwste (Belgische) N schaal aanwinst

Gestart door 59erke, 25 december 2018, 14:36:17 PM

59erke

In navolging van de HO jongens leek het mij wel tof om een topic te openen waar de N'ers onder ons hun nieuwe aanwinst kunnen tonen !

En ik ga onmiddellijk van start met een eigen omgebouwd model van een NMBS HLR 85 op basis van een Hobbytrain 236 van de Italiaanse spoorwegen.



De decals zijn er nog niet op wegens het feit dat het geel van de nummers niet geel genoeg is om zichtbaar te zijn op de groene verf.
Iemand een oplossing ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

OlivierV

Printen op wit decalpapier. Druk je groen ook op het wit. Zo doe ik het in H0.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

59erke

#2
Olivier, bedankt voor de tip.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Ik heb m'n nieuwste loc (zie ook hier), een Belgische stoomloc type 26 van Minitrix (12407), voorzien van een decoder (Trix 66841), en heb er een filmpje van gemaakt.


groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Mooie aanwinst, al eens geprobeerd decoders van Kuehn of D&H te gebruiken in verband met het stotteren ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Peter

Prachtig model Michiel. Om fier op te zijn, net als de rijtuigen trouwens
Met vriendelijke groeten
Peter

59erke

Omdat de honger naar een B Colli wagen in schaal N niet te stillen heb ik geprobeerd om zelf iets te maken dat er op lijkt.
Resultaat ... ik denk dat er nog veel werk aan is...  oordeel zelf maar

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Meteen herkenbaar, de verhoudingen zitten goed. Zeker van een afstand erg overtuigend, maar van dichtbij is er inderdaad nog niet helemaal ok. Het lijkt alsof er een laag plasticine op zit of zo. Maar in elk geval een goede eerste poging, en zeker een uitgangpunt om de volgende nog beter te maken. Goe bezig!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Die laag plasticine is mij ook opgevallen nochtans is er niks van dat op.

Ik heb van de originele houten wagens de groeven afgeschuurd en dan vervolgens een paar laagjes verf er opgezet.
Blijkbaar toch teveel verf ...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

bollen neus

Geel is steeds een moeilijke kleur om netjes op een stukske te zetten.
Den Eric.

Jappy

Die colli wagen is leuk gedaan! Mag ik vragen op basis van welke je deze hebt gemaakt? Ik zou zelf ook nog wel willen proberen enkele te maken voor mijn project...

Enkele van m'n nieuwste aanwinsten op m'n baan in aanbouw: Arnold's type 81 die ik onlangs op eBay op de kop heb getikt, plus enkeleK-rijtuigen van Shapeways. Foto's zijn niet de beste, snel-snel genomen met m'n gsm...





Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

59erke

Hey Jasper, De colliwagen is gemaakt op basis van een Duitse Gmhs35  goederenwagen o.a te vinden bij Brawa

Die K rijtuigen zien er wel niet slecht uit, waar heb je de decals gehaald voor de rijtuigen ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Jappy

Als ik mij goed herinner heb ik deze gekocht op een beurs bij Van Biervliet. Het is een vel decals met cijfers in het typische NMBS-font, enkele B-monogrammen op schaal en wat 'ne pas fumer'-tekstjes. Helaas wel geen rijtuignummering zelf.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

59erke

Hierbij de nieuwste aanwinsten van de voorbije maanden



2de hands kunnen scoren een set van 6 NMBS Eurofima rijtuigen van Ibertren. Te groot voor op La Gleize maar kon ze niet laten liggen !



2 Fleischmann Nmbs eaos wagens dewelke samen met mijn oudere Fleischmann Eaos wagens ondertussen een mooie set vormen, ideaal voor achter de 59
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan