Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

raf

Alee ik ben niet de enige met zulk of een ander computer probleem zo te zien.
Het spelleke was eigenlijk nog niet gedaan want na een avg update op alle systemen werd opeens het programma wat ik gebruik om de software in de processoren te branden als een troian aanzien en meteen verwijderd
Dus mensen die microbrn.exe gebruiken die gaan prijs hebben

Blijkt dat er bepaalde personen die file bij zo goed als alle virus programma makers heeft gemeld als dat er een virus in zit
En de reactie daar op is dus dat mirobrn mee op de lijst staat van gevaarlijke programma's .
De andere fora die echt over deze zaken gaan staan de laatste dagen vol met meldingen dat mensen problemen hebben
DIYPack25ep.zip de laatste versie van dit programma zou dus een virus bevatten maar na de mails terug van symantec en andere virus goeroes blijkt er dus niets aan de hand te zijn
Het vermoeden is volgens de mensen op de forums dat een concurrent die ongeveer gelijkaardige software de diypack dus als gevaarlijk zou gemeld hebben maar ???? als ze dan bij die virus goeroe's dat zo maar lukraak aan nemen vind ik er dan wel over

Dus nu is het kiezen of avg draaiende houden en op een off grid laptop  de processoren programmeren
Of avg van de pc halen en gewoon aan de desk verder programmeren .
Ik denk dat ik voor de eerste ga en wacht tot AVG een update doet waar na alles terug normaal gaat werken

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Is der geen whitelist? Bij de meeste av programmas kan je toch bepaalde directories en/of files laten overslaan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

apenkop

Raf, of je kiest voor de best of both world. Want het is in AVG mogelijk om bepaalde bestanden en directories uit de scan te halen.
Zodat AVG de directory waar microbn.exe staat niet meer gecontroleerd wordt door AVG. Dan blijft je computer dus beschermd waar dat nodig is en kun je wel je programma gebruiken. via de volgende link kun je vinden hoe dit in te stellen is https://support.avg.com/SupportArticleView?l=nl&urlName=How-to-exclude-file-folder-or-website-from-AVG-scanning
Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval

dani

Citaat van: raf op 18 juli 2017, 19:08:13 PM
Dus Dani als expert ken jij de oplossing ????
Want aan uw skills te zien "Computer hardware and software" zou dat een makkie moeten zijn

JA ik ken de oplossing en NEEN ik ga geen nutteloze tijd meer spenderen aan jouw pietluttige problemen met een dinosaurus van een OS op een ongetwijfeld even oud wrak van een laptop.  Ik heb meer moderne technologie beschikbaar en verdien er goed mee.

www.obsoletewindowsversions.org
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

Wat avg aan gaat nee ik kan daar niets op instellen
Het is de free versie maar anderen die de betaalde versie hebben die geraakten er ook niet uit
En het is niet alleen avg het was ook norton ,mcaffee ,bull gard ,norman ,bitdefender enz.
Maar kitrus de ontwikkelaar van het programma heeft een oplossing gevonden en dat zijn we nu allemaal aan het installeren en dan werkt het weer wel .
Alleen een kwestie van het nieuwe stukje micrbrn.exe downloaden en plakken in de directory
Maar nu blijken er weer andere te zijn die met fixhex2.exe een probleem te hebben en ook daar zit geen enkel virus in dus het spelletje begint weer opnieuw van voor af aan .alleen heb ik dat niet nodig want als je programma wel goed geschreven is heb je die fixhex niet nodig .
fixhex2 is ook een onderdeel van het DIYPack25ep pakketje
Voor die gene die hebben proberen te helpen bedankt .
gr raf

Stieven76

Ik heb op al mijn pc's thuis Free AVG draaien en daar kan je wel degelijk ergens zeggen welke files of folders niet moeten gescand worden.
Dan heb je daar geen last meer van.

dani

AVG draait niet onder Windows Millennium Edition, te oud .
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

nee ik ga niet reageren  ik ga geen nutteloze tijd meer spenderen aan jou

Havoc

Raf, soms zijn zaken echt wel over tijd. Je bent langer bezig om die draaiend te houden dan om iets nieuws te leren. Als er echt geen alternatief is, zet dan een nieuw os op en draai de ouwe zaken in een vm die je van het netwerk houdt en niet meer aanpast of update. Voor elk van die ouwe programmas een aparte vm. De files zet je geshared op het nieuwe os. Dat kan dan met een moderne av software de files in de gaten houden terwijl de exe's onder de vm blijven. Doe ik ook voor een oud programma. Dat verhuist zelfs zo mee met de hele vm van pc.

raf

Johan je hebt gelijk maar er is altijd een maar

1 laptop is aangekocht door de vereniging en die word gebruikt om 3 modelboten aan te sturen via de printer poort
daar we met deze laptop op tentoonstellingen staan mag er alleen maar aangekochte software op staan .
zomaar veranderen kost dus een pak geld en de vereniging is niet zo rijk dus we proberen dit zolang als mogelijk uit te stellen .
blijf zitten want deze draait op win 98 se .Het voordeel der zit weinig op dus er kan niet veel kapot gaan .
deze komt NOOIT online dus er is geen antivirus nodig .
tweede zaak is probeer maar eens met een win 10 die sturing aan te sturen ik denk da ge een koude douche gaat krijgen
want dat programma werkt nog onder GWBASIC en is in de vorige eeuw geschreven.maar het werkt reeds jaren naar volle tevredenheid en je moet geen cursus volgen om er mee te kunnen werken.

2 laptop van mezelf met ME er op (die moeilijk deed).zit normaal alleen aan een plotter snijder en komt ook niet online dus geen agv
daar ik deze nu mee naar de HTC wil nemen om de leden aldaar de mogelijkheid te geven het programma dat ze geschreven hebben te testen software matig moest deze dus in orde gemaakt worden .er staat ook alleen legale software op

3 ,4,5,
staan aan de frees machine en draaibank is een mengeling van olimpia en dell draait Xp op en besturing programma serieel voor de draaibank en usb voor de freesmachine (stepcraft)

6,7 en 8
hp laptops met vista er op zowel van mij als van mijn madam die ook mee gaan naar de HTC en voor de rest voor mijn madam staan er offline spelletjes op dus deze komt ook niet online

9 acer aspire met win 7
zelfde verhaal maar deze neem ik soms mee op verlof of als ik in het buitenland zit op een tentoonstelling dus deze komt wel online dus agv er op en de rest skype en facebook en office 97 legaal

de andere 3 die ik hier thuis heb staan zijn allemaal win 7 pc's die op het netwerk hangen en samen aan box waar 8 T aan harde schijven in zitten

nu die ME gaf een probleem en dat is dus opgelost
mijn win 7 gaf dus dat probleem met de AVG maar dat is ook opgelost

dus de eerste 9 die gaan op 18 augustus mee naar de HTC en worden daar gebruikt de rest ja daar ga ik niet mee rond slepen das een beetje te veel werk

hopelijk begrijp baar

Havoc

Allé, hele HD kwijt met corrupt filesysteem. Zeker 10 jaar geleden dat ik dat nog voorgehad heb. Eigenlijk grappig, je zet dan alles in raid5 omdat HD's "onbetrouwbaar" zijn en dan gaat het nog de mist in want tegen zoiets helpt dat niet. Waarschijnlijk gebeurd toen het vorige moederbord enkele malen tegen de vlakte gegaan is.

Data heb ik nog wel, maar de hele herorganisatie ervan die ik bezig was is kwijt.

raf

das ook shit om mee te maken
hier een paar dll  files missing op een xp cd
het werkt wel maar bij het opstarten steeds ???.dll missing of corrupt
wachten tot morgen dan heb ik een andere cd die wel goed moet zijn
hopelijk wel de pro versie want daar heb ik alleen maar de licenties van

3 computers die in orde gemaakt worden voor ofline werkzaam heden
gr raf 

Peter

Vanmorgen even naar (het) stad geweest want mijn restje Tamiya plamuur was uitgedroogd. Kan gebeuren natuurlijk.
Groot was mijn verwondering (bij Verschooten) dat mij verteld werd dat deze plamuur niet meer verdeeld mag worden in Europa omdat deze Tolueen bevat. Dan maar een ander merk gekocht (in dit geval Revell) maar geen ander merk kan op tegen die van Tamiya.
Weet er iemand een winkel die nog stock heeft van dat 'verboden' ?? produkt

PS: de beide andere soorten van Tamiya blijven wel te koop.
PS: Je moet de veiligheids info van de Revell plamuur eens lezen  :o :o :o :o
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Ben je bij die andere "grote" in Antwerpen (Baillien) ook geweest?
Die heeft waarschijnlijk zelfs nog meer alternatieven die kwalitatief een evenknie zijn van die Tamiya Plamuur.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

marc goovaerts

Die andere is al lang gesloten hoor (de treinvariant tenminste), maar zijn broer wat verderop heeft inderdaad een mooi aanbod aan werkmateriaal.