Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

reeks 13

Gestart door dikken, 21 november 2004, 23:44:56 PM

treinliefde

Onlangs nog gehoord van een boekhouder: modelbouwartikelen worden verkocht met een winstmarge van ongeveer 2,5...

Boke, bedoelt de boekhouder hier dat een trein die de winkelier aan 100 EURO aankoopt  voor 250 EURO wordt verkocht ???

Als dit de winstmarge is, en dan nog de BTW erbij 21%
dat is 302,50 EURO.

Dat kan toch haast niet.....

En anders begrijp ik waarom iedereen plots een nieuwe en grotere winkel begint.

In kledij is dit de marge, dat weet ik.

Peter

Vorig jaar heb ik van Bemo de Regio-shuttle in de kleuren van de BSB, de Breisgau S bahn, (zwarte woud) gekocht. De aangedreven versie kost ongeveer 70 euro meer dan de dummy.
Dat is toch al meer verschil dan enkele euros waar hier over gesproken wordt.
Bij Amerikaanse modellen heb je van ALLE diesels wel een dummy model, dus waarom hier niet. Het isz niet omdat ik digitaal rij dat ik twee (of drie) aangedreven loks aan elkaar moet koppelen. Zo zwaar zijn (modeltreinen) nu ook weer niet.
Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

citaat:
Geplaatst door treinliefde

Onlangs nog gehoord van een boekhouder: modelbouwartikelen worden verkocht met een winstmarge van ongeveer 2,5...

Boke, bedoelt de boekhouder hier dat een trein die de winkelier aan 100 EURO aankoopt  voor 250 EURO wordt verkocht ???

Als dit de winstmarge is, en dan nog de BTW erbij 21%
dat is 302,50 EURO.

Dat kan toch haast niet.....

En anders begrijp ik waarom iedereen plots een nieuwe en grotere winkel begint.

In kledij is dit de marge, dat weet ik.

Ik zou dit nog eens narekenen.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

boke

Ja, hoe de vork juist aan de steel zit, weet ik ook niet, aangezien ik geen boekhouder ben. Maar ik weet toch zeker dat de boekhouder 2,5 gezegd heeft. En als dit de marge is in de kledingsector, neem ik aan dat dit zeker een minimummarge is voor onze modeltreinen. Alle Belgen hebben trouwens kleding nodig, maar belange geen 10% koopt modeltreinen! Ik had dus eigenlijk een vele kleinere marge verwacht voor kledij. Maar ja, wie ben ik, h?... [:I]

tonycabus

[:o)]Ik denk dat die boekhouder er een faktor TIEN naast zit, het is geen 2.5 maar 25[:o)]

Die boekhouder zal het wel over een andere branche hebben, gewoon speelgoed bvb (waar winstmarges ivm seizoensgebondenheid groter zijn), of groothandelaars en fabrikanten.
De kleinhandel verdient lang niet zoveel (al heeft die de grootste voorraad en het meeste risico's en onkosten!)
Trouwens, mooie boekhouder die zomaar even de marges van zijn klanten rondstrooit! Was zat zeker?

Fabeltjes zijn dus de wereld nog niet uit...!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

ronny-vdv

En hier zijn ze :

ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Anarchy

Is die foto in een winkel genomen Ronny? Maw zijn ze te koop?

ronny-vdv

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Is die foto in een winkel genomen Ronny? Maw zijn ze te koop?

Deze foto komt van Railexpo in Frankrijk.

Neen, ze zijn nog niet te koop, maar hou uw portemonee maar in de aanslag.[;)]

ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Brunel

citaat:
Geplaatst door Peter

Vorig jaar heb ik van Bemo de Regio-shuttle in de kleuren van de BSB, de Breisgau S bahn, (zwarte woud) gekocht. De aangedreven versie kost ongeveer 70 euro meer dan de dummy.
Dat is toch al meer verschil dan enkele euros waar hier over gesproken wordt.
Bij Amerikaanse modellen heb je van ALLE diesels wel een dummy model, dus waarom hier niet. Het isz niet omdat ik digitaal rij dat ik twee (of drie) aangedreven loks aan elkaar moet koppelen. Zo zwaar zijn (modeltreinen) nu ook weer niet.

Dat is dan het prijsbeleid van Bemo en Amerikaanse fabrikanten.
Zeker is dat de kosten voor het maken van een dummy voor de fabrikanten nauwelijks lager zijn.

boke

Heeft iemand enig idee wanneer we deze 13-en in de winkels mogen verwachten?

13erke

citaat:
Geplaatst door boke

Heeft iemand enig idee wanneer we deze 13-en in de winkels mogen verwachten?

Dat ze nog maar even wachten, mijnen ezel ligt hier met zijn 4 poten omhoog.[xx(]
Want ik heb hier zo de indruk dat alles weer tegelijk wordt uitgeleverd, de 12,21 en 27, de nieuwe modellen van de 13, de vbv 60'iger en seinen, olaerts zijnen 12...

ERVIN

Ja 13erke, zo is dat, en ik heb net nog een bestelling geplaatst om mijn vloot 77/78ers nog wat te gaan uitbreiden, je weet nooit h? hoelang die locs nog te verkrijgen zijn met al die geruchten over Mehano,maar mijn 13de maand gaat er aan komen en mijn bonus moet ik ook nog krijgen, dus hier voorlopig nog geen probleem.

boke

Regelmatig ook al eens neen kunnen zeggen, help om je budget in evenwicht te houden!
Van de reeks 13 is dit mijn eerste loc! Geloof me: ik heb tijd genoeg gehad om hiervoor geld opzij te zetten! [:I][;)]

Peter

Tja, het is een extra dure maand als je de nieuwigheden wil kopen, en helaas, met de beperkte reeksen wordt het er niet beter op. Dat min of meer "gedwongen" kopen is een doorn in het oog van velen.
Wij, hier op het forum en in MSM, hebben dan nog het voordeel dat we weten dat er een nieuw model is. Voor de doorsnee modelspoorder is het een verrassing dat er een nieuw model is. Als hij het dan een paar weken of maanden later wil kopen, is het uitverkocht.
Rare manier van werken, maar ergens heb ik er begrip voor in deze tijden van recessie, maar toch......
Wat is er dan nieuw op korte tijd:

Olaerts type 12
Van Biervliet/LSM reeks 60
LSM reeks 21 en 27
LSM reeks 13 (beperkte oplage)
LSM reeks 15
LSM reeks 18 (nieuwe kleurstelling tegen ???)
En dan spreken we nog niet over rijtuigen, goederenwagens, Mehano modellen is aanbieding en, en, en...
We hebben dus de keuze, beperkte keus maken, een bank beroven, of....de lotto winnen[:D][:D][:D]
Dat laatste lijkt me het leukste, maar niet het eenvoudigste[:I][:I]
Met vriendelijke groeten
Peter

Tom

citaat:
Geplaatst door Peter

Tja, het is een extra dure maand als je de nieuwigheden wil kopen, en helaas, met de beperkte reeksen wordt het er niet beter op. Dat min of meer "gedwongen" kopen is een doorn in het oog van velen.

Tja daar zeg je zoiets.
Toen de reeks 18 van LSM uitkwam kon ik mij die op dat moment toen niet veroorloven.
Maar een tijdje later waneer ik wel de middelen had kon ik deze nergens meer vinden, winkel niet, MSM expo niet,... [:(] snif...
Later mischien...
Tom