reeks 13

Gestart door dikken, 21 november 2004, 23:44:56 PM

Anarchy

citaat:
Geplaatst door Tom

citaat:
Geplaatst door Peter

Tja, het is een extra dure maand als je de nieuwigheden wil kopen, en helaas, met de beperkte reeksen wordt het er niet beter op. Dat min of meer "gedwongen" kopen is een doorn in het oog van velen.

Tja daar zeg je zoiets.
Toen de reeks 18 van LSM uitkwam kon ik mij die op dat moment toen niet veroorloven.
Maar een tijdje later waneer ik wel de middelen had kon ik deze nergens meer vinden, winkel niet, MSM expo niet,... [:(] snif...
Later mischien...

Ik heb op de MSM expo in Mechelen de versies van de 18 tegengekomen hoor. Zelfs die in recentste kleurstelling die zo vlug was uitverkocht.

chef garde

citaat:
Geplaatst door Anarchy

citaat:
Geplaatst door Tom

citaat:
Geplaatst door Peter

Tja, het is een extra dure maand als je de nieuwigheden wil kopen, en helaas, met de beperkte reeksen wordt het er niet beter op. Dat min of meer "gedwongen" kopen is een doorn in het oog van velen.

Tja daar zeg je zoiets.
Toen de reeks 18 van LSM uitkwam kon ik mij die op dat moment toen niet veroorloven.
Maar een tijdje later waneer ik wel de middelen had kon ik deze nergens meer vinden, winkel niet, MSM expo niet,... [:(] snif...
Later mischien...

Ik heb op de MSM expo in Mechelen de versies van de 18 tegengekomen hoor. Zelfs die in recentste kleurstelling die zo vlug was uitverkocht.

Das just, durf gerust eens naar een ruilbeurs te gaan ook, tijdje geleden naar Mechelen geweest, Mahatma Gandilaan, ook varianten van de 18 van LSM gezien ...  Niet getreurd, er komt idd veel uit de komende maanden, als je ze allemaal wilt, zal het kluitjes kosten.  Maar loop toch niet allemaal in die verkooptruukjes van "Beperkte oplage, tijdig bestellen, op is op".  En als men een beetje de werkelijkheid nabootst kan men op 1 dezelfde baan al moeilijk rijden met de 12 van Olaerts, de 60 van Van Biervliet en de 13 van LSM, niet??

Peter

Chef garde schreef:

citaat:
En als men een beetje de werkelijkheid nabootst kan men op 1 dezelfde baan al moeilijk rijden met de 12 van Olaerts, de 60 van Van Biervliet en de 13 van LSM, niet??

Ha nee??, en waarom dan wel niet.
De 12.004 is een van de weinige stomers die we hebben, volgens de laatste info, niet rijvaardig..
De reeks 60 is een prachtig gerestaureerde lok van de TSP?? die ook inzetbaar is.
En de reeks 13, tja die rijdt nog volop.
Dus je kan ze inderdaad allemaal tegelijk inzetten op je baan.
Ik zeg KAN, je MOET dit natuurlijk niet.[:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Anarchy

Ronny,

Kan je de site geven met foto's van de Rail Expo?

Sicco

citaat:
Geplaatst door Peter
De 12.004 is een van de weinige nog inzetbare stomers die we hebben, en die ook wordt ingezet bij speciale ritten.

En jij leeft in welke eeuw? [:D] (grapje he)

citaat:

De reeks 60 is een prachtig gerestaureerde lok van de TSP?? die ook inzetbaar is.

Ook fout, tenminste de TSP-nummers/versies worden vooralsnog niet uitgebracht

Dus dat valt dan alles mee [:p]
Maargoed, tenzij je voorbeeld: 'een plaats in Belgi? waar elke dag elke mogelijke extra trein, bijzondere versie en museumloc tegelijk langskomt' is, is het dus vrij makkelijk om je uitgaven te beperken lijkt me.

Peter

Tja, dan is er veel dat niet mag.
Geen reeks 18, geen reeks 80, 84, enz. samen met een 77 of een motorstel 41
We hebben in het dagelijkse leven al genoeg moeten/mogen/willen voorschriften. Moet dat dan in onze hobby ook?
Met vriendelijke groeten
Peter

Sicco

citaat:
Geplaatst door Peter

Tja, dan is er veel dat niet mag.
Geen reeks 18, geen reeks 80, 84, enz. samen met een 77 of een motorstel 41
We hebben in het dagelijkse leven al genoeg moeten/mogen/willen voorschriften. Moet dat dan in onze hobby ook?

Ehm sorry Peter, even goede forumgenoten, maar ik heb weinig begrip voor je reactie.

Jij beweert iets wat gewoon niet klopt, het enige wat ik doe is zeggen dat het niet klopt wat je zegt (de 12.004 is al 10+ jaar niet meer rijvaardig bvb) en jij doet voorkomen alsof ik beweer dat ik opdraag dat iets 'niet mag'??? Ik geef nergens een waardeoordeel over andersmans modelbouwwensen en idee?n, ik verbeter alleen een inhoudelijk foute opmerking, maar blijkbaar is dat nogal tegen het zere been. Bewijs mijn ongelijk maar eens denk ik dan...

Beetje rare reactie

NB reeks 80 en 84 kan toevallig w?l samen met reeks 41 en 77.

Peter

Even goede forumgenoten maar Sicco, het was "chef garde" die zei dat die niet samen konden. Nergens heb ik geschreven dat jij dat schreef.
Maar goed, ik hou mijn mond al.[:(!]
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

We zijn een beetje aan het afdwalen, maar goed, kijk, ieder zijn mening, of er nu stoomlocs tussen het super modern materiaal rijden of niet, het is een hobby h? mannen, en het is je eigen keuze wat je allemaal aan je neus laat voorbij rijden, dus laat je niet ophitsen door wat wel en niet kan, geniet van deze mooie hobby, er is al mis?rie genoeg de laatste tijd in de grote mensenwereld.[;)]

chef garde

citaat:
Geplaatst door Peter

Chef garde schreef:

citaat:
En als men een beetje de werkelijkheid nabootst kan men op 1 dezelfde baan al moeilijk rijden met de 12 van Olaerts, de 60 van Van Biervliet en de 13 van LSM, niet??

Ha nee??, en waarom dan wel niet.
De 12.004 is een van de weinige stomers die we hebben, volgens de laatste info, niet rijvaardig..
En de reeks 13, tja die rijdt nog volop.
Dus je kan ze inderdaad allemaal tegelijk inzetten op je baan.
Ik zeg KAN, je MOET dit natuurlijk niet.[:D][:D][:D][:D]

Tenzij men op zn modelbaan een opendeur bij TSP en een stoomdag in Maldegem nabootst kunnen ze allemaal op 1 dezelfde baan, dat bedoel ik.  De locs hebben in verschillende tijdperken "geleefd" en zeker een 12 en 13 hebben nooit op hetzelfde moment bestaan ... Soit, no hard feelings ? Peter, elk vlamt op zn baan waarmee hij goesting heeft!!

boke

citaat:
Geplaatst door 13erke

citaat:
Geplaatst door boke

Heeft iemand enig idee wanneer we deze 13-en in de winkels mogen verwachten?

Dat ze nog maar even wachten, mijnen ezel ligt hier met zijn 4 poten omhoog.[xx(]
Want ik heb hier zo de indruk dat alles weer tegelijk wordt uitgeleverd, de 12,21 en 27, de nieuwe modellen van de 13, de vbv 60'iger en seinen, olaerts zijnen 12...

Niemand enig idee wanneer we de dertienen in de winkel mogen verwachten? Mijn ezel heeft ondertussen een ander probleem: die probeert al meer dan twee jaar het voorziene geld voor deze loc op te houden! [:D] En het op de bank zetten is tegenwoordig ook al niet meer zonder risico... [}:)][;)]

tufken

Nog een kleien 3 weken  rond of juist na nieuwjaar.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "

boke

citaat:
Geplaatst door tufken

Nog een kleien 3 weken  rond of juist na nieuwjaar.

Bedankt, Patrick... [;)]

Anarchy

De 1307 en 1319 zouden beschikbaar zijn volgens TMM ... Weer geen 1352 [xx(]

thalysken

citaat:
Geplaatst door Anarchy

De 1307 en 1319 zouden beschikbaar zijn volgens TMM ... Weer geen 1352 [xx(]

Ik heb de 1319 een uurtje geleden in oostende zien staan (jah, in ho[:D]), en de 1307 zal er wel naast gestaan hebben. Maar van de tien locs waren er al drie met een mankementje zij de verkoper.[:(]