reeks 13

Gestart door dikken, 21 november 2004, 23:44:56 PM

i11

citaat:
Geplaatst door Anarchy

citaat:
Geplaatst door boke

Op de site van Tufken heeft loc 1352 (artikel nr. 12006) de vermelding "...levertijd onzeker" geruild voor "... snel leverbaar"! Heb je ze bij LS aan 't werk gekregen, Patrick? [;)]

Aha die loc heb ik al vele maanden geleden besteld. Komt er schot in de zaak?

Dat is ook toevallig. Ik heb afgelopen week eens navraag gedaan bij de zaak (in BRD) waar ik hem heb besteld (idd hetzelfde nummer). Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat hij alsnog gaat komen en wel in de maand mei.

Trouwens, worden er aan deze loc's verbeteringen doorgevoerd t.o.v. de eerste serie. Bijvoorbeeld betere pantograaf. Weet iemand daar iers over?

boke

Hallo,

Van de reeks 13 is niets meer opgenomen in de lijsten met nieuwigheden 2008. Ik begin gaan te twijfelen of deze nog wel ooit geleverd zullen worden... [:(]

Groetjes,

Jurgen

Weet er iemand of de opschriften "Saint Louis" en "L2" nog op de locs vermeld zijn of niet?
Of zijn de locs ondertussen allemaal uitgerust om deze diensten te verzekeren?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Weet er iemand of de opschriften "Saint Louis" en "L2" nog op de locs vermeld zijn of niet?
Of zijn de locs ondertussen allemaal uitgerust om deze diensten te verzekeren?

Nee, de opschriften staan niet meer op de locs.

Locs 1301-1340 doen nog alleen aan goederen treinen (en niet meer tot Saint Louis).
Los 1341-1360 doen nog alleen aan reizigers treinen, dit meestal op HSL2.

Als ik me niet vergis.

Jurgen

OK, bedankt voor de info.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

i11

Hoewel er veel mooie dingen in het verschiet liggen volgens de laatste update (20 mei 08) op de webpagina van LS Models, staat er niks meer over de nog uit te leveren modellen van de reeks 13 (o.a. L2 en Saint Louis, ref 12006). Mijne is al 2 jaar in bestelling bij een handelaar in Duitsland. Laatst mailde de handelaar  me terug met de mededeling dat ze vanaf mei 2008 zouden worden uitgeleverd. Nog staat ze nog niet bij de uit te leveren modellen. Weet iemand of dat nog goed gaat komen?

Anarchy

citaat:
Geplaatst door i11

Hoewel er veel mooie dingen in het verschiet liggen volgens de laatste update (20 mei 08) op de webpagina van LS Models, staat er niks meer over de nog uit te leveren modellen van de reeks 13 (o.a. L2 en Saint Louis, ref 12006). Mijne is al 2 jaar in bestelling bij een handelaar in Duitsland. Laatst mailde de handelaar  me terug met de mededeling dat ze vanaf mei 2008 zouden worden uitgeleverd. Nog staat ze nog niet bij de uit te leveren modellen. Weet iemand of dat nog goed gaat komen?

Vraag ik mij ook af. Ik heb ook een nummer in bestelling dat nog moet geleverd worden. Maar aan de leveringslijsten van LSM te zien zal dat toch meer eind van het jaar zijn DENK IK.

tufken

Normaal de 12004  tegen eind dit jaar, de rest naar volgend jaar.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "

Anarchy

citaat:
Geplaatst door tufken

Normaal de 12004  tegen eind dit jaar, de rest naar volgend jaar.

Voila, iets wat ik in gedachten had. Langs ??n kant niet slecht natuurlijk met al dat materieel dat aangekondigd staat weten we reeds genoeg wat te kopen. [:)]

EDIT:

Info op een website gevonden ...

In december:

- HLE 1319
- HLE 1307
- HLE 1352
- Set HLE 1328 + 1360

Modellen zowel in AC als DC

ERVIN

Die set lijkt mij wel wat, ze hadden mss beter ??n loc als dummy gemaakt.Is daar trouwens in het verleden geen sprake van geweest??

doomslu

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Die set lijkt mij wel wat, ze hadden mss beter ??n loc als dummy gemaakt.Is daar trouwens in het verleden geen sprake van geweest??

Daar is sprake van geweest, Erwin. Maar een dummy is niet echt een kostenbesparing. Zo'n motortje kost bijna niks.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

boke

En zeker als je digitaal rijdt, zou ik nooit opteren voor een dummie. [;)]

13erke

citaat:
Geplaatst door boke

En zeker als je digitaal rijdt, zou ik nooit opteren voor een dummie. [;)]

Je kan toch meer besparen dan dat:[?]
geen motor
geen printplaat
geen verlichting
twee gewone draaistellen zonder tandwieltjes
Dit zou toch al een hele besparing kunnen zijn, dit mag dan eigelijk niet meer bedragen dan de prijs voor een veredelde wagon.

doomslu

Ik gok, dat zoiets voor de fabrikant een besparing is van 1 ? 2 euro ? Zoiets be?nvloed de kostprijs van een lok in de winkel amper... helaas.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

boke

Onlangs nog gehoord van een boekhouder: modelbouwartikelen worden verkocht met een winstmarge van ongeveer 2,5... Is dit werkelijk zo? [:I] Dan weet je direct dat dummies de prijs niet drukken. Als je dan toch twee locs wil, koop dan 2 "echte" locs, dan heb je nog de luxe van ze ook afzonderlijk te kunnen inzetten... [;)] Trouwens iedereen wil alles precies zoals in werkelijkheid en ik ken geen ??n spoorwegmaatschappij die met dummies werkt. Als hun budget op is, dan worden er geen nieuwe locs aangekocht. En zo werk ik ook: net echt! [:D]