Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

Verkiezing model 2015

Gestart door doomslu, 03 januari 2016, 11:04:08 AM

doomslu

Een beetje off-topic, mijn excuses hiervoor, maar het is wel iets menselijks: veel commentaren geven, maar als er dan de gelegenheid gegeven wordt om echt de mening te zeggen, dan zwijgt men.
Een voorbeeld? Onze verkiezing van het model van het jaar. Geen 10% van de lezers doet de moeite, maar hoe kunnen de fabrikanten dan weten wat er echt leeft onder de modelspoorders?  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

Luc daar wil ik voor mij zelf antwoord op geven want ik heb ook niet gestemd

eerst mijn voorkeur gaat uit naar stoom en diesel tractie tijdperk 3 met heel vroeg 4
de loco's die ikzelf niet 1-1 heb kunnen bekijken die zeggen mij niets al vallen ze onder mijn voorkeur
de prijs is wat de zot er voor wil geven en als ik een loc te duur vind dan blijft hij gewoon staan maar ik ga er dan ook geen commentaar over geven
er worden mooie zaken aangeboden en hoe meer snufjes hoe interessanter denk ik maar niet voor mij want ik moet al die mooie elektronica er uit slopen om er dan een fru 5550 in te zetten of een marklin omschakelaar
dit is eigen aan mijn baan besturing en heeft niets te maken met de fabrikanten
eigenlijk zouden ze een gemotoriseerde loco moeten uit brengen waar je dan nadien zelf kunt kiezen wat je der in wil zetten
sommige worden uitgeleverd met een uhlenbrock decoder en de eigenaar vervangt deze door een esu decoder zo ????

dit is mijn visie op waarom ik niet gestemd heb en zo zullen er ook wel andere mensen een andere visie hebben
oeps ben ik nu off topic dan was dat niet de bedoeling

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Persoonlijk vind ik het spijtig dat, als de mogelijkheid er is, zo weinig leden de kans benutten om te stemmen. Niet enkel op de keuze van het model van het jaar, maar ook bv. over de mogelijkheid veranderingen aan te brengen aan een gepost draadje enz.
Ik heb geen flauw benul hoeveel leden er op dit forum zijn, maar ik vermoed dat nog niet 1% meedoet aan het stemmen.
Ikzelf koop geen reeks 59 lok, of Belgisch (enkel per uitzondering) maar dat weerhoud me niet om toch te stemmen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Citaat van: doomslu op 03 januari 2016, 11:04:08 AM
Een beetje off-topic, mijn excuses hiervoor, maar het is wel iets menselijks: veel commentaren geven, maar als er dan de gelegenheid gegeven wordt om echt de mening te zeggen, dan zwijgt men.
Een voorbeeld? Onze verkiezing van het model van het jaar. Geen 10% van de lezers doet de moeite, maar hoe kunnen de fabrikanten dan weten wat er echt leeft onder de modelspoorders?  :-\
Zojuist gestemd, Luc!
Het commentaar van Raf kan ik gedeeltelijk bijtreden. De keuze is moeilijk voor degenen die al een tijdje met modelspoor bezig zijn.
Er is veel opgewarmde kost; de echt mooie nieuwigheden zijn voor mij gewoon onbetaalbaar, met één grote uitzondering.
Er is veel langebaanmateriaal, watertandmateriaal en waterdampmateriaal (drie mogelijkheden voor woord-van-het-jaar)
Mijn keuze in de verkiezing is dan ook meer een "ik-wou-dat-ik" keuze, ik kan het materiaal niet vergelijken (met weer die uitzondering)
En om maar weer eens een steen in de kikkerpoel te werpen: Als een producent een mooi model kan aanbieden voor een lage prijs, waarom kunnen er dat dan niet meer? Het probleem van het beperkte afzetgebied is voor iedereen hetzelfde!

OlivierV

Citaat van: doomslu op 03 januari 2016, 11:04:08 AM
Ik ben al een paar keer op zoek geweest naar die pagina en kan ze niet vinden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Homepagina van MSM, en dan een beetje naar beneden scrollen. Heb ik ook net gedaan (en gestemd)

Mijn bedenking: In nogal wat categorieën was de keuze wel heel beperkt. Is er zo weinig nieuws, of zijn er teveel categorieën ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Sicco

En waar is de categorie 'elektrische locomotieven'?

59erke

Citaat van: Gerolf op 03 januari 2016, 12:54:17 PM
Homepagina van MSM, en dan een beetje naar beneden scrollen. Heb ik ook net gedaan (en gestemd)

Mijn bedenking: In nogal wat categorieën was de keuze wel heel beperkt. Is er zo weinig nieuws, of zijn er teveel categorieën ?

Als N rijder heb je zelfs geen keuze....
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

doomslu

Wie het artikel leest zal zien:
Geen lijst elektrische tractie dit jaar omdat wij van oordeel zijn dat in deze categorie niet echt iets nieuws is gepresenteerd.
Nieuw is ook dat we een categorie voorzien voor tractiematerieel in andere schalen dan H0. Helaas moeten we vaststellen dat er hier weinig nieuws onder de zon is, de N-rijders naar Belgisch voorbeeld werden afgelopen jaar door de fabrikanten echt in de steek gelaten.

Sicco

Ik vind de 25.5 van Van Biervliet anders toch wel nieuw en in staat de titel weg te slepen  ;D

stoomlokje

IKKE OOK  ;) ;) ;D ;D ;D ;D ;D 
Ik heb hem verleden week aangekregen en moet zeggen: EEN SUPER MODEL , wat de klinknageltellers ook mogen beweren . ;D ;D ;D ;D ;) :)

OlivierV

Die was nogal op het einde van 2015 he, allicht staat hij er op voor 2016.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

stoomlokje

doomslu

Citaat van: OlivierV op 03 januari 2016, 15:21:48 PM
Die was nogal op het einde van 2015 he, allicht staat hij er op voor 2016.
Klopt. Simpelweg een kwestie van timing.
Een ernstige kandidaat voor 2016 dus.

thor

Heb eveneens niet gestemd, geen van de modellen (met uitzondering van één) hebben mijn voorkeur gevonden en heb deze als dusdanig ook niet aangeschaft.
Die ene die ik dan wel heb aangekocht, (lees Piko reeks 82) was en is een teleurstelling, mooi model weliswaar, doch kwalitatief niet het niveau dat ik mocht verwachten. Rekening houdend met voorgaande, is het dus uit den boze om een stem uit te brengen en als dusdanig de fabrikanten op een verkeerd been te zetten en de illusie te verwekken tevreden te zijn met hun realisaties.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5