Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

Rangeerduivel

Citaat van: Michael op 17 november 2015, 13:33:10 PM
Raf ook op youtube krijg ik het niet te zien.

Zal dan niet aan de link liggen Michael,
hier werkt die nu perfect

;)

Metpetergaathetbeter

OlivierV

De zolder moest daarnet open, dus maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens van daaruit een foto te nemen van de modelbaan.
Links een stukje van het rechte spoor dat naar de tunnel leidt, links bovenin de relatief ruime boog met stralen van 90 en van 85cm (bij rijtuigen op schaal komen de rails niet in het zicht te liggen). Het liefst had ik het allemaal nog ruimer gehad, maar de baan is hier ingesloten tussen de muur en de muur van de dakkapel, de ruimte hiertussen is 1m70. De bocht kon niet ruimer omdat ik rechts nog moet kunnen overschakelen naar 6cm hart-op-hart afstand en ook voldoende plaats nodig heb voor bochten met minimumstraal van 48cm.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

DFS

SuSke

Het voordeel van de zoldertrap in je baan  ;)
Mooi stukje.

Ik hoop dat aan het gat onderaan rechts ook nog iets wordt gedaan, of idat het stuk dat er uit moest voor de zoldertrap  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

weer eens mooie plaatjes !

ik maak me de bedenking met al dat niet zo fraai nieuws (afgelopen week)dat we hier binnenkort ook wel eens een stukje langs de Tigris en de Eufraat gaan moeten lezen ! :-X

dani

Altijd fijn zo een "helicopter shot" van de baan !!!

Ik overweeg stilletjes om een Drone te kopen, voor die doeleinden :-) :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: dani op 19 november 2015, 14:39:02 PM

Ik overweeg stilletjes om een Drone te kopen, voor die doeleinden :-) :-)
op 1/87 ? ;)

dani

moet dat echt, Peter ?     NEEN, niet op 1:87 want dan zie ik hem niet meer met mijn oude ogen.

Trouwens,  hetgeen me nog tegen houdt nu is de "stabiliteit" van de meeste "betaalbare" drones bij het filmen die nog te wensen over laat.   En als je er eentje wil die de beelden ook nog in real time door stuurt naar een scherm of smartphone, dan betaal je je blauw.

terug ON TOPIC
De kruik is niet meer.

Chrisrail

.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

dani

De kruik is niet meer.

Chrisrail

.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

OlivierV

Citaat van: SuSke op 19 november 2015, 13:40:47 PM
Het voordeel van de zoldertrap in je baan  ;)
Mooi stukje.

Ik hoop dat aan het gat onderaan rechts ook nog iets wordt gedaan, of idat het stuk dat er uit moest voor de zoldertrap  8)

Jups, dat is dat stuk landschap dat uitneembaar is en daar ligt te slingeren op de bureau die de steun geeft voor de 2 segmenten in de bocht.

Misschien moet ik toch maar eens een artikeltje voor MSM schrijven naar analogie van Gerolf's reactie een tijd geleden.
Citaat van: Gerolf op 08 juli 2015, 00:34:32 AM
Dit vind ik een coverfoto voor MSM: Geen schrik hebben om op een onmogelijke plaats toch een treinbaan te bouwen  :D
Hoe kom je van die trap af? Onder of over de baan  ;)

OlivierV

Hoi piepeloi (GM motorgebulder moet je er maar bijdromen)

'k Moet ze wel nog eens wat verder gelijk afregelen, maar eens ze een bepaalde snelheid bereikt hebben lopen ze redelijk gelijk.

Doei.

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 23 november 2015, 18:00:36 PM
Hoi piepeloi (GM motorgebulder moet je er maar bijdromen)

Door er één van sound te voorzien kunnen er hier twee een opwaardering krijgen...

;)