Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

OlivierV

Dit stukje is zo goed als volledig voorzien van een eerste basislaag groen (toch op hoogte van de sporen en lager). Van hieruit kan ik verder gaan verfijnen. De hoger gelegen delen zullen direct struikgewas en bomen krijgen voor zover dat mogelijk is op de beperkte ruimte.

Mijn tijdperk 4 staaltrein kende vandaag een groei van 2 wagens, dat bracht het totaal op 10 stuks. Bolle neus 5315 kreeg de eer om er eens mee langs de lenzen van enkele fotografen aan de andere zijde van de Maas mee te passeren.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Cozzy

Ziet er goed uit Olivier, leuke sfeer!
Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

OlivierV

Bedankt Tom!

Zopas verbouwde ik mijn stuurstandrijtuig van mijn trek-duw set voor E-tractie van Marklin. Deze set kocht ik 2 jaar geleden op de beurs in Genk. Echter is er nog steeds geen mooi 2-rail model van de reeks 25 (en om nu een marklin van 300 euro te gaan kopen als student om te verbouwen naar 2-rail, dat is ook niet te doen) uit zodat ik in trek-duw met deze loc kan rijden.

Echter is de set ook geloofwaardig in te zetten achter tal van andere locomotieven zoals de reeks 62, 55, 51, 52, 53, 54, 23 ... en ga zo nog maar even door....

Getrokken rijden met stuurstand achteraan is tof, maar het is natuurlijk ook leuk wanneer het stuurstandrijtuig direct achter de loc hangt.
Standaard is dit niet mogelijk, omdat Marklin het rijtuig niet met koppelingschachten langs 2 kanten uitrust. Een eenvoudige oplossing is een Roco kinematik met nem-schacht onder de stuurstand plakken. Je dient hiervoor het draaistel wel aan te passen anders zal je trein in de bochten ontsporen door de kinematik die tegen je draaistel zit.

Deze set genoot alvast een geslaagde ombouw, mijn stuurrijtuig voor met een diesel uit de reeks 62 zal er ook aan moeten geloven.

Een ander nieuwtje losstaand hiervan is dat het team van "Op bezoek bij ... " van Beneluxspoor het stukje langs de Maas eens wil bezoeken (kreeg een pm van hen op het beneluxspoor-forum). De baan is lang nog niet klaar en zal dat ook niet zijn tegen wanneer zij hier langs komen, maar het is alvast een leuke bevestiging dat je toch goed bezig bent.

Groet,
Olivier

modelbaanHO

Citaat van: OlivierV op 10 november 2015, 12:32:08 PM
Een ander nieuwtje losstaand hiervan is dat het team van "Op bezoek bij ... " van Beneluxspoor het stukje langs de Maas eens wil bezoeken (kreeg een pm van hen op het beneluxspoor-forum). De baan is lang nog niet klaar en zal dat ook niet zijn tegen wanneer zij hier langs komen, maar het is alvast een leuke bevestiging dat je toch goed bezig bent.

Proficiat !
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

OlivierV

Dankjewel Luc

Misschien moet ik best eens gaan nadenken over de concrete uitwerking van de automatische treinbesturing met koploper, op deze manier is dat toch niet altijd even handig.

https://www.youtube.com/watch?v=5qdKcymsSio&index=2&list=PLnQUscVL_OZ8rncZstsAZa0NdrT3WQ5iD

:D

OlivierV

Vandaag nam ik nog even de moeite een uurtje wat aan modelbouw te doen. Dan maar aan iets begonnen wat mij al een tijdje stoort, de weg die langs de maas loop stopte abrupt voor de boog. Dus een plaat pluimkarton ter hand genomen en beginnen snijden, passen, meten. Een uurtje nadien krijg je dan dit resultaat. Wel zal er hier e ndaar nog een beetje moeten gegipst worden om de open ruimte onder de stukjes pluimkarton weg te werken.
Daarna kan ik weer verder met het schilderen van de begonnen weg om dan uiteindelijk verder te doen met de basis laag gras aan te brengen.

Wanneer de omgeving rond de weg klaar is kunnen er links en rechs wandelaars, fietsers, fotografen etc. geplaatst worden om de zaak extra leven te geven. Of ik hier verlichting ga plaatsen weet ik nog niet, het zou dan zeker niet meer conform de realiteit zijn ...

Groet,
Olivier

DFS

Als het niet conform realiteit is zou ik het niet doen...
Beter geld en tijd in andere zaken investeren.  ;D

raf

https://www.facebook.com/knock.broekvent/videos/vb.100001264753423/710571638994988/?type=3&theater

mijn zelfbouw fotograaf
deze reageert op een voorbij razende trein en neemt dan automatische een foto
een reedcontact in of langs de baan zorgt daar voor en een beetje elektronica.
met 1 processor kun je 3 zaken laten werken onafhankelijk van elkaar
interesse doe me een pb
want zo veel kost het niet om dit te maken

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

als je links plaatst naar dingen, dan is het natuurlijk nog eens zo fijn als ze werken en zichtbaar zijn....
Melding :

Sorry, this content isn't available right now
.

The link you followed may have expired, or the page may only be visible to an audience you're not in.

Go back to the previous page · Go to News Feed · Visit our Help Center
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Bij mij staat het er in het Nederlands op hoor Dani!(ze weten het waarschijnlijk dat mijn Engels niet zo vet is ! ;D)
Een gewone link,zonder dat onnozele facebook zou 'klantvriendelijker' zijn Raf! :)

;)

dani

dat is omdat jij Feestboek ingesteld hebt op NL, Rudy dat heeft hier niks mee te maken.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

ha ok dan zet ik de link naar joeptube over en dan van daar uit lukt het wel
maar eerst nu het filmpje op de hd gaan opzoeken en uploaden

tot zo
gr raf

raf

joeptube  zou moeten werken

https://youtu.be/ZWuV5c7n-Xc
al deze processoren die zelf een funktie uitvoeren die zitten vast aan een grotere processor "event processor "
deze doet over heel de baan allehande zaken bewegen en aan/uitgaan.
elke slaaf werkt na dat hij geactiveerd is geworden zijn eigen programma aflopen
zo kan 1 eventprocessor dus 37 dingen laten gebeuren random over heel de baan
de massa van de flits die via het reed relais gaat komt van de event processor
dus als deze de uitgang laag maakt en de trein rijd over het reedrelais dan flits het ventje
is de uitgang hoog dan gebeurt er niets als de trein voorbij komt gereden
er is een uitgang aan de processor die ik zelf aan massa kan leggen en dan loopt hij alle 37 functies achter elkaar af als test modus
maar dus als je de slaaf alleen gebruikt dan zet je gewoon de ingang zo dat hij aan de massa kan worden gelegd met BV een wip schakelaar en zo kun je dus ook 3 zaken aan/uit schakelen   
zo is er bij mij reeds een paar kleinere zaken klaar
kippen die op een mesthoop staan
een haan die achter een paal uit komt en dan kakelt (aldi mp3 spelertje)
een motor die niet wil starten ook aldi mp3
een meisje dat een paard laat rond lopen in een koraal
een vrouw die de venster open gooit en dan op haar dochter roept mp3
een boom die omgezaagd word en op een traktor valt (traktor nog kopen)
en zo zijn er nog wel wat zaken
gr raf

OlivierV

Citaat van: DFS op 16 november 2015, 07:19:50 AM
Als het niet conform realiteit is zou ik het niet doen...
Beter geld en tijd in andere zaken investeren.  ;D
Je hebt ergens wel gelijk maar op deze plek ligt er eigenlijk ook nog een autoweg tussen de rotsen en de sporen.

Indien ik mijn baan anders gemaakt had dan had dat allemaal wel gekund eigenlijk. Maar ja. Om nu weer te herbeginnen. Dat lijkt mij onnozel. :D

Michael

Raf ook op youtube krijg ik het niet te zien.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154