Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

loebaske

Ziet er geslaagd uit Olivier, wat betreft zo een koffie molen, die op uw schouw, daar ben je niets mee...een oude elektrische...
Zoek er er nog zo (moeten wel nog werken) zeer zelden vind je die op rommelmarten..

Idd. je kan perfect nog wat heel fijn zand op je pad naast spoor strooien en zal er stukken beter uit zien...

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

loebaske

da zal wel Dani, ze gaat me hier graag zien komen dat ik de blender gebruik, misschien wel te overwegen om eens een deftige occasie te kopen...

dani

waarom in occasie ? bij Blokker, Action en zo , kan je er regelmatig kopen spiksplinternieuw voor 20 euro of minder !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

loebaske

Die van o.a. Action en Aldi heb ik al gehad en vrij snel stuk, dus al veel geld ( +/- 42 ) uitgegeven, kan dan beter meteen een duurdere kopen op termijn gezien....
maar zolang die oude (+/- al 20j oud ) het nog doet ben ik content....

Peter

Ik gebruik ook zo'n elektrische koffiemolen om mijn rode "Iro ore" van Woodland fijner te malen voor gebruik op perrons naar Belgisch voorbeeld, of om echte kolen fijner te malen voor op de tender van mijn H0 stoomloks.
Een handig ding
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

ha kun je dat rood spul vermalen ????? wist ik niet dus ook eens proberen want inderdaad voor mijn peron is de korrel wat grof
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Even weer iets anders dan dienstpad met struikelstenen.

Afgelopen week kocht ik een M1 in bouwkit van OVB voor de voordelige prijs van €20 via eBay. Echter 1 klein mankement, de kast was kapot, de eigenaar had er niet opgemerkt blijkbaar want staat was nieuw en het rijtuig was wel in nieuwstaat.

Enige uurtjes knutselplezier brachten nadat ik met de hulp van mijn soldeerbout en diens hitte de kast terug in normale vorm gekregen heb bovenstaand resultaat op.

De verkoper in kwestie wil mij de helft van de prijs van het rijtuig terugstorten, dat is ook mooi meegenomen. Al bij al ben ik wel tevreden met de aankoop.

Tevens is het ook mijn eerste tijdperk 3 rijtuig, ik moet nog eens een keertje een AB rijtuig scoren en in mekaar plakken dan heb ik reeds een leuk kort personentreintje.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Is het bedrog van de foto of sluit het dak niet goed aan op de kast?
Als dat zo is zal je dat zelf wel al gezien hebben zeker...

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 18 september 2015, 20:07:53 PM
Is het bedrog van de foto of sluit het dak niet goed aan op de kast?
Als dat zo is zal je dat zelf wel al gezien hebben zeker...

;)
Dat is ook zo want het is nog niet definitief gemonteerd, er komen nog mannekes, samen met binnen -en sluitverlichting, daarna gaat hij voorgoed dicht. :)

OlivierV

chef garde

OlivierV

Citaat van: chef garde op 03 oktober 2015, 17:28:11 PM
Mooi filmpje met uw HLE 16!
Bedankt Wouter, met een 16 zijn veel leuke combinaties mogelijk!

't Was al een tijdje geleden dat ik nog wat gedaan had (2-tal weken) en bij mijn laatste kortste rijsessies was ik me een beetje gaan ergere in sommige rotsen die nog altijd hun standaard gipskleurtje hadden. Bij deze heb ik maar eens het woord bij de daad genomen, of eerder de penseel in de hand en ben ik een metertje opgeschoven. Wanneer ik hiermee rond ben kan ik alles nog eens gaan bijwerken.

Tevens heb ik nog 4 oude Roco wissels code 100 met aandrijvingen voor een prikje op de kop getikt, die zijn goed voor een dubbel stel overloopwissels in het schaduwstation, dan hoef ik in principe geen enkele wagen nog met de hand te verplaatsen. :D

Groet,
Olivier

SuSke

Geeft dat gerstenat een "dieper" kleurtje aan de verf ??  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

onze Olivier is een echt duvelke uit een doosje  ;D ;)