Nieuws:

Nu in MSM 270 TEST: NMBS reeks 17 van A.C.M.E./Treinshop Olaerts | L.S.Models I11 OUIGO | L.S.Models I11 EuroCity | NMBS stortwagen type 1212H van REE | Autotransporter TA52 van Makette | Kato Class 66 Lineas met geluid | Stoomloc nummer 4 VSM van ESU

Hoofdmenu

... Sint-Maarten... schrootverwerking... in progress

Gestart door mnieuwlaet, 27 juli 2012, 17:35:10 PM

mnieuwlaet

Nog een beetje verder gedaan aan de brug, de betonblokken om de twee rijrichtingen te scheiden zijn geschilderd. Ik heb ze uit architectenkarton gemaakt en met ronde staaf plat gedrukt zodat ze een lichte gebogen vorm hebben.

En de veiligheidshekkens op de brug geplaatst zodat er hopelijk niet te veel springers zijn.
Ondertussen ben ik bezig met een Kleinbaan loc in orde te zetten. Ik ben begonnen met de demontage en alles terug te monteren in het nieuwe chassis. Achteraf ga ik er smd's in solderen.
En alle andere tijd is het studeren...

Voila misschien later nog andere foto's van de KBM-loc en de rest van de baan.

Stedahult

Citaat van: mnieuwlaet op 16 januari 2015, 21:56:04 PM

Eindelijk iemand die het gaas op de juiste manier aanbrengt tegen de palen.
Ik word er blij van....  ;D
Mvh. Steef

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

mnieuwlaet

We zijn bezig tussen de betoncentrale en het stuk container en truck handling. De kaaimuren aan het plaatsen en uitplamuren.
Het is zo'n werkje waarin je snel iets kan zien evolueren!

De muren zijn gemaakt van bouwplaatisolatie, soort die ook kan inkrassen als je wilt.

Voila eens links en rechts en een overview.
Er moet nog heel veel gebeuren, ondertussen zijn we de oneffenheden aan het plamuren en moet het haventerrein straks zijn betonlaag krijgen. Dan wil ik nog zo'n oprit om de vrachtwagens op de boot te rijden, dit wordt zelfbouw natuurlijk.

Voila straks met de grote treintjes gaan rijden...

raf

styrodure gebruik ik reeds jaren voor mijn rompen van mijn boten te maken
mooi spul dat zich makkelijk laat schuren, zagen en vijlen.
ik zet er eerst altijd een epoxy laagje op om nadien met goedkopere en makkelijker te schuren polyester plamuur op verder te werken

maar ik blijf die boten in HO echt lelijk vinden daar kan ik als boten mens niet aan onderuit
ik heb geen haven gebied gepland op mijn baan en ook geen waterloop (buiten een plasje en een vijver)
zo een vlottende stijger gaat ook nog een heel werkje worden
ik blijf volgen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

mnieuwlaet

Voila zie het is al een hele tijd geleden dat er nog iets op deze post werd gezet. Mijn examens zijn voorlopig voorbij (treinbesturing) heb nu veel praktijk en tussen het rijden, studeren door moet eens ontspannen worden.
Ik heb verder gewerkt in de haven en water gemaakt van plamuur en meerdere lagen bootvernis die op donkere verftinten werd aangebracht.

Daarnaast had ik ook de ballastwagonnen aangekocht en mijn opmerkzame zoon (5,5 jaar) ziet bij VBV een sleepboot staan in het rek. "Papa die boot heb je echt dringend nodig"... papa heeft nu niet zoveel tijd..." geen probleem ik help wel bouwen hoor".  We zeggen dan; een 'jongetje'naar mijn hart.

Voila dat is het zowat.
Nu zal ik mijn 8217 onderhanden nemen want het stemt mij zeer triest dat deze loc zo prachtig is en zo slecht rijdt.

Goeie avond nog.

mnieuwlaet

De 82 rijdt iets beter maar eigenlijk is het nog redelijk erbarmelijk... Maar hij is en blijft wzl prachtig...

Verder ben ik nu bezig aan mijn schrootbedrijf en ook aan het nadenken om eventueel aan de minibaantjeswedstrijd deel te nemen met zulk een thema.

voorste muur is uit gips en de zijmuren uit architectenkarton. ingekrast en gerukt, laagje verf en dan krijg je dit resultaat.

En om af te sluit nog een fotootje van de sleepboot... met werkende bemanning.

Voila kga nog een beetje verderdoen.

mnieuwlaet

De vorige dagen nog een beetje geknutseld aan de baan en een hoekcafe.
Hier de resultaten. Ook nog een verloren opgevuld met een lichtjes verborgen huisje.

Voila nu ga ik slapen... Schotland here we come...

eve

Citaat van: mnieuwlaet op 11 juli 2015, 21:19:46 PM
De 82 rijdt iets beter maar eigenlijk is het nog redelijk erbarmelijk... Maar hij is en blijft wzl prachtig...

Heb je nu de taps al eens bekeken ?

Erik

mnieuwlaet

de taps in de wielen onder de korte huif zitten er diep genoeg in, geen versmalling die nog zichtbaar is.

mnieuwlaet

Recentelijk zeer druk gehad met aanvullende opleidingen voor de verschillende treintypes en babykamer schilderen enz.
Maar gelukkig waren er ontspannende bouw, knutsel, prutsmomentjes!
Hier het resultaat van een tankinstallatie voor de locs aan mijn TW, ook een defecte lima werd ontdaan van de motor en schrootklaargemaakt, hij kreeg ook een sluitlichtje. Ook nog een ketelwagen werd grondig aangepakt voor een collega.

De omheining van de schroothandel is opgestart en moet nog verder afgewerkt en geschilderd worden.

De HLE 23 en de ketelwagen

Hieronder de evolutie van de tankinstallatie

http://i1294.photobucket.com/albums/b610/maartennieuwlaet/zelfbouw%20en%20uit%20den%20doos/gebouwen/WP_20160131_003_zpsmvccuoyc.jpg

Voila, laat maar horen.

59erke

Die 23 en 78 zijn wel heel vuil hé, je zou bijna denken dat ze klaar zijn voor de sloop
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

RD25

Citaat van: 59erke op 31 januari 2016, 15:51:41 PM
Die 23 en 78 zijn wel heel vuil hé, je zou bijna denken dat ze klaar zijn voor de sloop

ja,  :)  :)  :)   :)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

mnieuwlaet

23 is ook voor de sloop... de schroothandel is in aanbouw. Momenteel bezig een hoopje schroot aan het maken!
Foto's volgen wel eens.
En de 7858 is een echt werkpaard, er is ook geen wasplaats aanwezig dus moeilijk proper te houden.

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about