Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Chrisrail

.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

OlivierV

Weldra is het er mee gedaan ... Om welbekende redenen uiteraard.
Allemaal niet zo erg, ik heb weer heel wat geleerd en daar draait het toch om.

Rails worden voorzichtig losgehaald en zoveel mogelijk stukjes scenery worden bewaard (toch degene die ik zelf heel mooi/geslaag vind.
Deze zomer vangen we dan de bouw aan van een nieuwe baan. Maar daarvoor moet nog wat hout, kurk, een wissel of 2-3 en nog enkele rails bijeen geraapt worden.

groet.

krisds

Mij lijkt dat die posters zeker hergebruikt kunnen worden voor de nieuwe baan.

SuSke

Je vraagt je inderdaad af waar Olivier op uitgekeken geraakt  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Citaat van: krisds op 17 mei 2015, 21:14:14 PM
Mij lijkt dat die posters zeker hergebruikt kunnen worden voor de nieuwe baan.
Denk niet dat ik de moeite zal doen om ze af te doen, eerder de moeite om ze goed in het zicht te houden en ze desnoods boven de achtergrond te hangen.

Trouwens hier het nieuwe baanplan, in de bocht komt er voor de halte nog een stel overloopwissels (uit flexibele bouwsets van tillig), zo kan ik van links naar rechts en van rechts naar links overlopen.

Het rangeerstukje ben ik nog aan het uitwerken in mijn hoofd, maar dat moet echt iets minimaal gaan worden, 2 sporen, aftakking naar een bedrijfje, ...

Opmerkingen zijn welkom.

Groet.

niko

Het kan zijn dat ik er ergens heb gemist , maar wat was de reden van de afbraak van de baan ?

Mvg NiKo
mvg Niko

OlivierV

Citaat van: niko op 18 mei 2015, 22:24:09 PM
Het kan zijn dat ik er ergens heb gemist , maar wat was de reden van de afbraak van de baan ?

Mvg NiKo
Te groot voor de ruimte, niet 100% mijn ding want ik rij ook graag rond met mijn personentreinen, lichtknop onbereikbaar, zolder onbereikbaar zonder telkens de hele boel te verschuiven/half uit mekaar te halen en als je zelf nog in de kamer bij de baan zat dan voelde het gewoon te vol aan. Je voelde je niet echt welkom bij een volledige opstelling. ;)

Dat zijn euvels die zouden moeten verholpen zijn met de bouw van de nieuwe baan.

niko

Als het niet goed aanvoelt is het best dat je er op tijd de stekker uit trekt en iets nieuws begint .

Mvg Niko
mvg Niko

Martin Welberg

Olivier, waarom ga je niet in niveaus werken als je lengte wilt, er is in principe denk ik ruimte voor 2 krappe klimspiralen..

OlivierV

Aan 2 klimspiralen heb ik ook al zitten denken maar lager dan een Boogstraal van 48 cm r3 ga ik niet, dan nog een R4 ernaast van 54cm en je hebt al weer 2 flinke spiralen staan waarmee de ruimte l weer goed gevuld zal zijn. Ik laat het nieuwe plan nog wel even bezinken. Op deze manier heb ik wel wat leuke zichtbare rijlengte. Maar werken ik niveaus zou ook wel een oplossing kunnen zijn....

loebaske

Maak je modulles ook perfect, kleef er niets op, als je dan nog eens iets gaat veranderen blijven je frames bestaan, let ook op de overgang van de modulles, gebruik eventueel geen schragen maar verstelbare poten, of schragen waar je bij kunt centreren, anders heb je al vodden voor je een meter spoor legt....

Vermijdt zo een resultaat...

raf

je kunt een schaduw station maken met een soort lift
treinstel rijd op de lift en je laat ze zakken en daaronder kun je dan een schaduw station maken
zo een lift hoeft niet breed te zijn en de bovenkant kan meteen een stuk van het decor zijn .
alleen als ze beneden staat heb je een opening
niet zo gemakkelijk als een spiraal maar je krijgt wel 100 % meer ruimte

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

@raf, een lift zal het niet worden, want dan wordt mijn vereiste om te kunnen rondrijden niet gerespecteerd (de mogelijkheid om de hele baan af te rijden zonder horten of stoten, zo blijft mijn materiaal voldoende gerodeerd.

@Eric, ik zal zeker mijn best doen om alles zo goed te maken zoals mogelijk deze keer :D

2 spiralen had ik al eens voor gemeten en dat paste niet met die zoldertrap.

Groet,
Olivier

raf

?? als de lift omhoog staat kun je gewoon rond rijden tot de stroom op is
alleen bij het wisselen van materiaal gaat de lift omlaag
ik moet zo iets bouwen voor het faller car systeem
ik heb geen plaats om de auto's een bocht te laten maken
dus er komt een dubbele lift
aan een kant rijd er een auto in dan gaat de lift omlaag
de auto rijd er vanaf en een andere rijd er op
dan de lift naar boven en de auto rijd er terug af (komende uit een tunnel
en onder de baan is er plaats genoeg om de auto's een rondje te laten rijden
misschien later een laad station waar ze tegelijk laden als ze voorbij komen rijden
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.