Nieuws:

Nu in MSM 272 TEST: Märklin reeks 17 | L.S.Models 2707 Certus | Piko NS 7501 | P.I.R.A.T.A. NS-nachttrein

Hoofdmenu

NMBS Reeks 51

Gestart door centauri167, 06 mei 2015, 20:26:51 PM

centauri167

Nu ben ik de laatste dagen wat oudere uitgaven van msm aan het herlezen en in de nummers 99 & 100 lees ik over het uitbrengen van een super gedetailleerde versie van de reeks 51 door Vanbiervliet - B-models. Misschien lees ik het de volgende dagen wel als ik de iets latere msm'en lees, maar waarom zijn die er tot nu toe niet gekomen ?

Metpetergaathetbeter

waarschijnelijk omdat hij met zoveel andere dingen bezig is (geweest) 55, 60, 60proto, reeks 62, infra locs, .............,elektr.loc,treinstellen  en vele wagons !

groeten Peter ;)

centauri167

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 mei 2015, 20:38:05 PM
waarschijnelijk omdat hij met zoveel andere dingen bezig is (geweest) 55, 60, 60proto, reeks 62, infra locs, .............,elektr.loc,treinstellen  en vele wagons !

groeten Peter ;)

Kan best zijn, maar hoe ik het las, leek alles al in een vergevorderd stadium.

centauri167

Weten de heren van msm hier soms meer over, zij hebben uiteindelijk de aankondigingen gepubliceerd ,

LockyLuke

stuur eens een mailtje naar VanBiervliet , ze zullen je het best de info kunnen geven  8)

Rangeerduivel

Jacques Van Biervliet heeft mij ook (een paar jaar geleden) eens toevertrouwd dat er "ooit" een 51 zou komen,
maar andere projecten drongen hem steeds van de 1e plaats weg,zoals bvb de 59 waar veel (vooral op dit forum) vraag naar was/is.
maar hij komt er ook wel,je ziet dat ze het rijtje van de NMBS-diesels afgaan,de kast hebben ze al van de 60 proto,enkel een stukske ertussen om deze te verlengen...

;)

OlivierV

Dat heb ik ooit ook horen waaien. Nu laat ze maar op hun gemak doen, tevens is er een aantal jaren terug ook een goed model van mehano op de markt gekomen, dus veel mensen zijn reeds voorzien van een 51. Nu hij mag er ook komen, misschien als actie van 2016? :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

Dat is wel just Olivier, er staan hier ook 2 modellen van, een gele en groene versie, dus ook niet meteen nood aan de reeks 51...

bellejt

ik heb de 5172 van Mehano in AC.Rijdt perfekt en heel mooi geluid.Heb dus ook geen behoefte aan een nieuwe.

OlivierV

Citaat van: loebaske op 07 mei 2015, 14:11:33 PM
Dat is wel just Olivier, er staan hier ook 2 modellen van, een gele en groene versie, dus ook niet meteen nood aan de reeks 51...
Enige minpunt daar zou zijn dat de ruiten vooraan te klein zouden zijn en daar kan wel iets van waar zijn.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

centauri167

Mijn vraag ging er niet over dat er vraag naar zou zijn of niet, maar waarom er 4-5 jaar geleden 2 maanden achter elkaar in msm stond dat VBV - B-models een super gedetailleerde reeks 51 zou uitbrengen en waarom er dan uiteindelijk niets van gekomen is. 5 jaar geleden waren de modellen van mehano ook al verkocht en toen leek dat geen probleem, dus wat is er veranderd.
Heb trouwens 5 mehano's reeks 51 maar zou zeker niet nee zeggen tegen eentje van VBV.

loebaske

Tja ik ook niet Paul, er kan gerust nog een paar modellen bij...
wat betreft die ramen.....dat is te verwaarlozen, die relingen/ladders zijn veel lomper en dat val meer op...

Tenslotte waren we vroeger rap kontent, als je het draadje bekijkt van de kappen van Serge (Verborgh zaliger )

GDE

Ook al bij Vanbiervliet horen zeggen dat als Mehano dit jaar de 51 niet her zal uitbrengen ze bij vanbiervliet met de 51 zullen starten.  Hoewel de 51 van Mehano best wel mooi en voldoende gedetailleerd is storen de ferme ladders en te kleine raampjes.  Jammer dat dit toen zo is uitgebracht anders is het model van Mehano bijna perfect en voor een toen wel lage prijs.  Persoonlijk wacht ik op de 51 van Vanbiervliet  :D

doomslu

Volgens mijn informatie is het project in de koelkast gestopt toen Lemke terug Mehano modellen op markt begon te brengen.
Voorlopig hebben ze dat niet gedaan met de 51 en het is nog maar de vraag of alle mallen nog beschikbaar zijn.
Een reeks 51 komt er dus wellicht nog wel, hetzij van Lemke/Mehano, hetzij bij VBV.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

trainboattools

Laat maar komen die 51 van VBV maar dan wel in een VBV versie en geen Budget Line versie.
Anders heb ik weer een "Mehano" bij in de kast staan.
Maar het klassieke verhaal...  Komt het of komt het niet?   En wanneer......

YJ
2R Digitaal, Profi-rail, Loconet, TwinCenter, Koploper.
Duitse en Belgische baan, Tp IV-V, Duitse Stomers Tp II-III