Nieuws:

Nu in MSM 272 TEST: Märklin reeks 17 | L.S.Models 2707 Certus | Piko NS 7501 | P.I.R.A.T.A. NS-nachttrein

Hoofdmenu

NMBS Reeks 51

Gestart door centauri167, 06 mei 2015, 20:26:51 PM

centauri167

Citaat van: doomslu op 07 mei 2015, 20:01:09 PM
Volgens mijn informatie is het project in de koelkast gestopt toen Lemke terug Mehano modellen op markt begon te brengen.
Voorlopig hebben ze dat niet gedaan met de 51 en het is nog maar de vraag of alle mallen nog beschikbaar zijn.
Een reeks 51 komt er dus wellicht nog wel, hetzij van Lemke/Mehano, hetzij bij VBV.

Thx voor de info.

Thommy

Citaat van: loebaske op 07 mei 2015, 14:11:33 PM
Dat is wel just Olivier, er staan hier ook 2 modellen van, een gele en groene versie, dus ook niet meteen nood aan de reeks 51...

ne gele van Mehano
ne groene (zelfbouw) van Jocadis
ne Joc bouwkit in doos van een 51...

dus waarom nog een "nieuwe"?.
Greetz

Thommy

GDE

Ik heb ook nog een 51 van jocadis om af te werken en 2 van mehano gehad die ik heb verkocht. Als je de kop van de proto 60 van vanbiervliet met de 51 van Mehano vergelijkt dan is er toch wel een groot verschil.  Daarom heb ik de 51 ers van mehano verkocht.  Mehano heeft ook maar 1 loc met de rokken rond de buffers uitgebracht en geen enkele met enkele koplampen.  Dus vanbiervliet laat maar komen die 51 en het liefst met een detaillering zoals de proto 60. Roosters in messing op de zijkanten hoeven niet want ik geloof niet dat dit zo mooi en fijn kan als de mee gegoten zoals de 60 ers.

dieselfreak

Volkomen mee eens Geert. Enkele jaren geleden heb ik Jaak over de plannen om de 51 uit te brengen gesproken en hij zei mij toen dat ze eerst de versies zouden uitbrengen die Mehano nog niet heeft gemaakt dus de versie met enkele koplampen en de Tijdperk 3 versie zou daar zeker bijhoren. Het zal ooit wel gebeuren denk ik, de vraag is alleen wanneer, maar we hebben geduld.
MC

loebaske

Gewoon goed nieuws, maar denk dat VBV andere paardjes heeft te temmen dan zich nu toe te spitsen op de reeks 51, denk maar aan de Desiro en de nog te leveren Sprinter,het strijkijzer 91 en wat we niet weten,  zullen dit draadje eens opnieuw leven inblazen als het zover is....zo over een dik jaar misschien  :) :) :)

dieselfreak

Eric, je vergeet ook nog de 59 waarvan er ook wel verschillende versies zullen uitkomen. Een dik jaar lijkt mij iets te optimistisch, maak er maar minstens 2 of 3 jaar van. Niet erg, dan kunnen we nog wat sparen voor al dat moois.
MC

loebaske

just, daar had ik nog niet aan gedacht   

+1

centauri167

Citaat van: dieselfreak op 12 mei 2015, 17:30:19 PM
Eric, je vergeet ook nog de 59 waarvan er ook wel verschillende versies zullen uitkomen. Een dik jaar lijkt mij iets te optimistisch, maak er maar minstens 2 of 3 jaar van. Niet erg, dan kunnen we nog wat sparen voor al dat moois.

Denk dat jij vergeten bent om mijn eerste post te lezen, 5 jaar geleden was het al in een zeer gevorderd stadium, hoogstwaarschijnlijk zal het eerder een kwestie zijn van het goede moment te kiezen.

Vind het gewoon spijtig dat ze hier zelf niet wat over communiceren.

GDE

Citaat van: centauri167 op 12 mei 2015, 18:09:16 PM
Citaat van: dieselfreak op 12 mei 2015, 17:30:19 PMtja vergevorderd stadium kan ook betekenen dat ze de nodige voorstudie hebben gedaan en ook de koppen hebben ze van de proto 60 maar daarmee is die nog ni klaar. K denk niet dat vanbiervliet grote investeringen zou doen in een model om die dan in de koelkast te steken ten voordele van een ander model. Toch wel een beetje jammer dat andere modellen voor genomen worden maar dat zal wel op vraag van de klanten zijn geweest. Toch hoop ik stiekem dat de 51 er spoedig komt bij van vanbiervliet en het liefst zonder al teveel toeters en bellen.... Hiermee bedoel ik,  zonder rookgenerator of messing roosters op de zijkanten,  opengaande deuren....  Gewoon een mooi model perfect zonder toegevingen, net zoals de 60 en iedereen is content  ;)

stevend

Niet AL te veel hopen op een model in tp 3.
Ben zo een tijdje aan het wachten op een reeks 62 tijdperk 3 ( 6 delig nr.)
Heb er navraag gedaan en deze worden niet uitgebracht .
Nochtans heeft Roco maar 2 nr.varianten uitgebracht ( 6 cijfers).
Vandaar voeg ik me volledig bij Eric aan.
Troo is troo en het blijft biesnies  ;D

GDE

Citaat van: stevend op 12 mei 2015, 19:39:47 PM
hmmm dat is wel heel eigenaardig, waarom zouden ze dat niet doen? Een investering moet toch opbrengen en een tijdperk 3 versie is toch maar gewoon een andere schildering net als een ander.

Sicco

Nou ja plus wel wat details die anders zijn.

Wat ik begrijp verkopen eerdere NMBS tijdperk III modellen uitermate slecht
En het is niet zo dat er niks komt natuurlijk, zo komt er dit jaar een tijdperk III type 205 en erna ook een CFL 1800

Over de 51 nog: het is nooit de bedoeling geweest deze loc op korte termijn te gaan maken (ik heb ook eerlijk gezegd nooit ergens gelezen of begrepen dat een en ander al in een 'ver gevorderd stadium' was, dat is volgens mij gewoonweg niet zo). Ik denk wel dat het aantal projecten wat inmiddels tussendoor is gekomen groter is dan indertijd gedacht.

Brossel

Citaat van: geert desc op 12 mei 2015, 19:52:03 PM
Citaat van: stevend op 12 mei 2015, 19:39:47 PM
hmmm dat is wel heel eigenaardig, waarom zouden ze dat niet doen? Een investering moet toch opbrengen en een tijdperk 3 versie is toch maar gewoon een andere schildering net als een ander.

Het antwoord op die vraag kan ik uiteraard niet geven....dat zal enkel de fabrikant kunnen.

Wat ik wel weet is dat kijkend naar de producties van Van Biervliet de tijdperk III modellen wezenlijk minder goed verkocht worden dan de tijdperk IV tot VI modellen. Bijvoorbeeld van de reeks 60 en de proto 60-ers raakt Van Biervliet de tijdperk III versies niet afdoende kwijt.
Daar waar van die modellen de tijdperk IV versies allen uitverkocht zijn, zijn alle tijdperk III versies noch voorradig.

Misschien te weinig vraag dus naar tijdperk III modellen???

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn steengroeve in planning!

OlivierV

Vraag is er wel naar hoor (misschien niet zoveel als naar de IV en V modellen), in zo'n type 205 heb ik wel interesse en een 60 prot in TPIII ook, maar ja, als student moet je goed afwegen wat je koopt vind ik. Het zal dit jaar allicht enkel bij de MSM actie blijven wat locs betreft...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

niko

Citaat van: OlivierV op 12 mei 2015, 20:08:06 PM
Vraag is er wel naar hoor (misschien niet zoveel als naar de IV en V modellen), in zo'n type 205 heb ik wel interesse en een 60 prot in TPIII ook, maar ja, als student moet je goed afwegen wat je koopt vind ik.

Dit geld zelfs voor veel werkende mensen hoor. Er komt zoveel en zo snel achter elkaar uit dat je inderdaad keuzes moet maken (zowel voor locomotieven als wagons).
Nu ja ik hoop ook dat ze een 51 uitbrengen , maar dat hoeft voor mij nog niet voor morgen te zijn want er staat nog genoeg in bestelling en op de verlanglijst  ;)

mvg NiKo
mvg Niko