Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

De eerste loc serie 51 volgende week leverbaar

Gestart door BD1701, 02 april 2006, 15:07:37 PM

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Waarschijnlijk een stomme vraag: Waren de rokken er al/nog in TPIII (6-cijferig?)

Ja.

Andere foto's : HIER

Gerolf

Bedankt voor de info. Als ze een 6-cijferige "ROK" maken, is daar eentje bij met mijn naam er op [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Ik wacht ook zolang als gerolf, maar kom toch naar kinkempois
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Anarchy

Foto's zijn nu wel in de vlugte genomen, ze zijn niet zo heel duidelijk maar kom.

Verschillen met de "offici?le" gele livrei:

- Fijne groene band ipv een dikke
- Groene deuren ipv gele
- Cijfer op zijkant groot ipv middelmatig
- Gele neus ipv groene

En natuurlijk tov de vorige Mehano modellen bevat deze bufferkasten oftewel 'rokken'. Mooi model, geslaagde operatie! Enkel nog onderdeeltjes monteren.

theedooz

Van welke stelplaats is deze 5142 eigenlijk? In MSM staat Kortrijk, maar dat kan ik in de diverse boeken niet terugvinden; die spreken over Monceau.

Fretbol

En is deze loc ook te krijgen voor iemand die niet naar het opendeurweekend kan komen?

De oplage is wel klein dus hij zal wel zo goed als zeker uitverkocht zijn denk ik

Fretbol [;)]

Sicco

citaat:
Geplaatst door theedooz

Van welke stelplaats is deze 5142 eigenlijk? In MSM staat Kortrijk, maar dat kan ik in de diverse boeken niet terugvinden; die spreken over Monceau.

Loc is in deze toestand van Kortrijk geweest.

NB mooi model, hoop hem komende week via mark7758 te kunnen overnemen (alvast bedankt)

groeten Sicco

Anarchy

Stelplaats is inderdaad Kortrijk, zoals de eerdere 5109 van Mehano. De oplage telt 300 stuks.

Anarchy

Paar nieuwe foto's geprobeerd, wat lichter.

B-Modelbouw

Ik wist niet dat die loc een wereldreiziger was, voorassen in Afrika en achterassen in Zuid-Amerika [:o)]

Mooi gerief, en strak in de verf ... Bij de groene variant met gele lijnen is dat helaas minder, vandaar dat ik nooit de 5166 heb gekocht.
Let wel op want ons model is bij 't poseren een onderdeeltje kwijt gespeeld.

theedooz

citaat:
Geplaatst door Sicco

Dank je Sicco; het staat inderdaad ook op de omgeschilderde loc in NK. Het model heb ik uiteindelijk vanwege de hoge aanschafprijs niet gekocht, al twijfel ik nog steeds of ik daar goed aan doe...

mark7758

NB mooi model, hoop hem komende week via mark7758 te kunnen overnemen (alvast bedankt)

groeten Sicco

Loc is heel goed aangekomen. Je heb nummer 49 van de 300.[^]
Was een mooi en goed weekend. Bedankt iedereen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

theedooz

Zijn ze uitverkocht inmiddels? En is er al iets bekend over de versies/nummers die Mehano zelf verder nog gaat uitbrengen met rokken/bufferkappen?

mark7758

Nee volgens mij waren ze niet uitverkocht.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Fretbol

citaat:
Geplaatst door mark7758

Nee volgens mij waren ze niet uitverkocht.

En weet iemand hoe we eventueel nog een exemplaar kunnen bemachtigen?

Ik werk momenteel zelf als treinbestuurder in Kortrijk, dus zo'n loc zou ik ook wel willen hebben [:D]

Weet iemand hoeveel een AC-Sound versie kost?

Fretbol [;)]