Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

De eerste loc serie 51 volgende week leverbaar

Gestart door BD1701, 02 april 2006, 15:07:37 PM

janjozef

Als ge pech hebt zoals in Gent 14 dagen [:0]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Trapjes vandaag ontvangen. Zo'n setje bevat de 4 laddertjes voor de zijkant van de neus en vier trapjes voor de zijkant van de draaistellen.
Ziet er op het eerste zicht goed uit, alhoewel de laddertjes toch nog iets fijner hadden mogen zijn (vind ik), maar dan zouden ze misschien te fragiel worden.
Aan alles zitten pinnetjes die precies in de gaatjes lijken te passen. Met het weekend eens proberen.
Nu nog de juiste verf vinden om ze bij te schilderen.(blauw, geel en groen dus drie loks)
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Het is duidelijk dat ze in Antwerpen belange zo goed niet kunnen staken als in Gent. [:D]

@Peter : laat ons als alles gelukt is eens wat foto's zien.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

theedooz

Ik ben benieuwd naar die nieuwe hekjes en treden. Weet trouwens iemand wanneer de versies van de 51 met rokken gepland staan bij Mehano?

FREMO e.V. - afd België

citaat:
Geplaatst door theedooz

Ik ben benieuwd naar die nieuwe hekjes en treden. Weet trouwens iemand wanneer de versies van de 51 met rokken gepland staan bij Mehano?

-----------------------------------------------------------------------------------------

Hier de info en al een voorsmaakje van dit uitgebrachte versupperings setje.

Mvg
Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

ysbeer

Heeft iemand die ladders e.d. als eens gemonteerd.
En hoe staat het????
Beter dan de orginele????
foto doet natuurlijk het meest.

wim ysbeer

Peter

Spijtig, spijtig!!!! Hoezeer ik de produkten van Paul ook apprecieer, in dit geval ben ik ontgoocheld. De ladder voor op de neus is na een (dun) laagje verf niet fijner dan de originele. De trapjes op de draaistellen zijn iets beter, maar, persoonlijk, vind ik ze de investering en werk, niet waard. Nogmaals "spijtig"

@Herman: Waarom kost jouw setje 7,50 euro, als de mijne bij Paul zelf maar 4,96 euro kosten. Een verschil van 2,54 euro is wel heel veel nietwaar?
Met vriendelijke groeten
Peter

FREMO e.V. - afd België

citaat:
Geplaatst door Peter

@Herman: Waarom kost jouw setje 7,50 euro, als de mijne bij Paul zelf maar 4,96 euro kosten. Een verschil van 2,54 euro is wel heel veel nietwaar?

-----------------------------------------------------------------------------

Dag,

Goede vraag [}:)] Ik heb die zaterdag in mijn handen van Paul ontvangen, met de prijs erop en een leveringsnota [:(].

Waar zit nu het verschil[?]

Niet bij mij !   !   !   !   ! Ik ben **G E E N** handelaar !

* - / * - / * - / * - / * - / * - / * - / * - / * - / * - / * - / * -

Nu als ik deze bekeken heb, zag ik toch meteen dat er nog moest aan gewerkt worden. Zeker de binnenzijden van de treden, lichtjes met een "Ratten staartje" uitwerken. Dat zal zeker een beter resultaat geven.

Had ook al gedacht aan het zelf bouwen van deze dingen, was al bezig met een "moule/vorm" te maken, om dan met messing draad van 0,2mm deze trapjes te solderen. Ga toch eerst de 1ste methode eens uitproberen.

Mvg
Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

theedooz

Vorig weekend waren er open deur dagen in Kinkempois met o.a. de 5142.
Omdat deze dagen o.a. op initiatief waren van Rocky Rail en Mehano vraag ik me af of er wellicht nieuwe versies van de reeks 51 (en dan de gerokte versie) in aantocht zijn.
De 5142 was immers de eerste gele 51 in proeflivrei.

Wie weet meer?

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ronny-vdv

De 51'ers met rokken zijn voorzien voor 2008.

Ik heb de foto's met de van alle 51'ers met rokken van Merelbeke aan Paul overhandigd.

Er zal wel een 51'er van Merelbeke bij zijn.

Gr.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Anarchy

Nog nieuws voor 2008? Wie houd het nog bij? [B)]

ERVIN

Zo kan er ook nog altijd ??ntje bij hier, ??ntje of mss wel twee of.....??[}:)]

mark7758

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Nog nieuws voor 2008? Wie houd het nog bij? [B)]

Genoeg. Maar je moet gewoon geduld hebben.
Bekend zijn al 7 NMBS items en 5 CFL items.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

theedooz

Uiteraard hebben we geduld; er is de afgelopen tijd zoveel moois uitgekomen dat even rust voor de portemonnee ook wel goed is! [:D]