Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

De eerste loc serie 51 volgende week leverbaar

Gestart door BD1701, 02 april 2006, 15:07:37 PM

ERVIN

En ook de reeks 51(5172) heeft zijn kleurtje gehad, de andere gaan eveneens volgen.
Ook hier weer niet teveel verwering aangebracht, ziet er heel anders uit zo.

janjozef

Ik vind dat een een loc eens goed mag doorverweerd zijn, maar op een ganse baan volstaat 1 zo een loc. Dit vind ik de beste verhouding, knap werk.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

rixke rail

Ziet er z??r realistisch uit, Erwin.
Hier er paar (detail)foto's door mijn pa gemaakt in 1996, station Haacht, van een toenmalige P-trein, gesleept door een 51-er. Misschien kan dat nuttig zijn ?

De locs van Merelbeke waren toen blijkbaar vrij proper !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ERVIN

Peter

Tussendoor probeer ik wat van mijn loks af te werken door de onderdeeltjes er op te monteren.
In het geval van de 50/51 heb ik toch wat vragen:
Welke ruitenwissers (zilverkleurige of zwarte) horen bij welke versie, en met welke lijm? Geeft sekondenlijm geen dampen op de ruiten bij het monteren van de ruitenwissers? of gebruik ik beter Faller express of zoiets?
En waar dienen in godsnaam al die andere dingen voor???
Buiten die leidingen voor onderaan en de steuntjes onder de lampen heb je eigenlijk toch niets anders nodig, nietwaar?
Voor de verlichting is het nog wachten. (heb drie setjes besteld, enn voor mijn 5001, een voor de groene51 en een voor de gele versie.)
Met vriendelijke groeten
Peter

Arbeco

Peter,

Ook ik zat met die vragen over de ruitenwissers, heb zoveel als mogelijk foto's opgezocht van alle uitvoeringen van de 51, en toch zie ik volgens mij telkens de zilverkleurige wissers op de loc's zitten. Misschien heb ik wel een beetje gezondigd, maar bij de 5001 heb ik de zwarte gemonteerd. Dit was echter een beetje noodzaak, omdat er twee van de zilverkleurige wissertjes in het tapijt van de huiskamer verdwenen..[}:)]

Zelf heb ik ook nog een vraagje over de opstapjes aan het draaistel van de 51; en dan gaat over die 2 rare dwarsverbindinkjes hierin. (de omgekeerde 'V'). Op de modellen zijn deze overduidelijk aanwezig, terwijl ik ze in het grootbedrijf nog nooit op een loc heb kunnen ontdekken (kijk maar eens naar de eerste foto van Eric, kun je het het beste op zien). Mijn vraag is dus, is dit bij de modellen zo meegegoten voor stevigheid of zo, of gewoon een foutje??
Alvast bedankt,

Groetjes Len.[;)]
Old diesels never die...

Peter

Inmiddels heeft Paul Bellon van PBmessingmodelbouw een setje uitgebracht met zowel de fijne laddertjes voor op de zijkant van de neus, als met de juiste trapjes voor op de zijkant van de draaistellen
Met vriendelijke groeten
Peter

Arbeco

Heb reeds bij 2 van mijn 51'ers die 'V'-tjes weggesneden, en dit ziet er al een stuk beter uit. Waarschijnlijk ga ik de opstaptrede's ook nog zilver schilderen, wordt het misschien nog wat realistischer. Dat van die trapjes voor op de neus ga ik zeker in de gaten houden Peter, dank voor de tip![;)]

Groeten Len.
Old diesels never die...

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Peter

Inmiddels heeft Paul Bellon van PBmessingmodelbouw een setje uitgebracht met zowel de fijne laddertjes voor op de zijkant van de neus, als met de juiste trapjes voor op de zijkant van de draaistellen

Waar vind ik dat setje(zie niks op zijn site)
En Duur ????????????????
of valt dat mee

wim ysbeer

Peter

Wim, de setjes staan nog niet op zijn website, maar de set kost
4.96 euro. en is voldoende voor 1 lok.
Dus helemaal niet duur h??
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

peter
Dat is inderdaad niet duur,
Heb jij er al een gemonteerd,en zoja hoe ziet het er uit.
Ik heb 3 stuks 51 ,en als het werkelijk voldoet dan koop ik meteen.

wim

ERVIN

Net als Ysbeer zou ik dit ook graag even willen weten.[:I]

Peter

Heb daarstraks een mailtje van Paul gehad dat ze onderweg zijn. Zo gauw ik ze heb laat ik iets weten, alhoewel ik helemaal niet twijfel aan de kwaliteit van de sets van hem. Zijn altijd zeer goed.
Met vriendelijke groeten
Peter

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Arbeco

Peter,

Ook ik zat met die vragen over de ruitenwissers, heb zoveel als mogelijk foto's opgezocht van alle uitvoeringen van de 51, en toch zie ik volgens mij telkens de zilverkleurige wissers op de loc's zitten. Misschien heb ik wel een beetje gezondigd, maar bij de 5001 heb ik de zwarte gemonteerd. Dit was echter een beetje noodzaak, omdat er twee van de zilverkleurige wissertjes in het tapijt van de huiskamer verdwenen..[}:)]

Zelf heb ik ook nog een vraagje over de opstapjes aan het draaistel van de 51; en dan gaat over die 2 rare dwarsverbindinkjes hierin. (de omgekeerde 'V'). Op de modellen zijn deze overduidelijk aanwezig, terwijl ik ze in het grootbedrijf nog nooit op een loc heb kunnen ontdekken (kijk maar eens naar de eerste foto van Eric, kun je het het beste op zien). Mijn vraag is dus, is dit bij de modellen zo meegegoten voor stevigheid of zo, of gewoon een foutje??
Alvast bedankt,

Groetjes Len.[;)]

Geen foutje ....

Die 'V'kes zijn moeilijk te zien omdat ze niet geel zijn en erg fijn zijn [:)]

ps.: foto niet van mij [:(]

Peter

Nu zal ik verd.... nog een dag langer op die setjes moeten wachten want de Post in Antwerpen-X is weeral is geblokkeerd door stakers.
Met vriendelijke groeten
Peter