Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

De eerste loc serie 51 volgende week leverbaar

Gestart door BD1701, 02 april 2006, 15:07:37 PM

Jurgen

citaat:
Geplaatst door janjozef

ja geduld is een mooie deugd en troost u ge zult een zeldzamer stuk hebben dan de 5183

Jan

All?, dan zal ik het daar nog maar efkes mee doen zeker?
Maar ik bestel precies altijd de verkeerde modellen, want ik moet ieder jaar zo lang wachten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

theedooz

Minder verkopen? Meer juist, lijkt me. Alleen de mensen die niet met transfers/decals weten om te gaan zullen liever een loc hebben met opgedrukt nummer. Daarom zeg ik; breng naast loc's met opgedrukt nummer ook van alle kleurstellingen ??n nummerloze loc uit met losse transfers/decals erbij. Dan kunnen de nummerfreaks hun eigen nummer kiezen, en zie je inderdaad niet 3 5183's op een baan rijden. Als je nu een loc wilt vernummeren zal je het oude nummer moeten verwijderen en de loc (gedeeltelijk) moeten herspuiten/schilderen. Lijkt mij een gat in de 51 markt... [:D][:)][:p]

Tom

55erke heeft eens een 5541 vernumerd als ik me niet vergis.
Tom

ERVIN

Ja Tom,maar 55erke is ook gene simpele zalle!![:D]
Zoals die een loc-park heeft,amaai,zo zijn er niet veel.[:I]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ja Tom,maar 55erke is ook gene simpele zalle!![:D]
Zoals die een loc-park heeft,amaai,zo zijn er niet veel.[:I]

Is dit nu zoiets als de pot verwijt de ketel? [}:)][:D]

55erke heeft zijn 55 vernummerd ja, maar ik geloof dat het maar 1 cijferke was. Hij had zijn 5541 omgenummerd naar 5531 dacht ik.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Zou kunnen Jurgen,als je zoveel 55ers ziet in model weet je op de duur niet meer welke hij nu vernummerd heeft en welke niet,en dat wil natuurlijk zeggen dat hij het heel goed gedaan heeft.[;)]

Ik begin er in ieder geval niet aan,als ik graag een bepaalde nr.wil dan stuur ik wel een mail naar Mehano en tegen een meerprijs zullen ze dan dat wel even doen zeker?[:I]

Ik zou heel graag de 5101 hebben,die heb ik hier in Mol mss wel honderd keer gezien,net zoals de 7870,die is hier ook bijna dagelijks te gast,vandaag nog met een lange sleep wagons beladen met profielen.Hij moest nogal sleuren,amaai.[:p]

Anarchy

55'erke heeft een 5541 omgenummerd naar een 5521. De 5531 die is standaard door Marklin uitgebracht in de blauwe versie

55erke

Hoy
Ja juist ik heb nen 5541 naar 5521 omgenummert. Dus de 4 verwijderd en vervangen door een 2. De decals plaatsen valt dan nog mee , allhoewel je goed moet oefenen tot je ze mooi recht  kan plaatsen en op de juiste plaats! , maar de oude nummer erafkrijgen [V] Dat is pas miserie. Nu is dit bij mij op de zijkanten redelijk gelukt maar ik raad het tog niemand aan hoor. Je hebt veel kans dat je je loc terug opnieuw kunt spuiten , wat je dan ook nog moet kunnen [;)]
Ik wou nu eens proberen met een gele decal met daar de nummer op en dan in zen geheel op de loc, maar ik vind geen geel decalpapier[:(]  en dan moet het nog de juiste kleur zijn. Maar ook deze manier kan een slechte zijn , ik probeer het ook maar eh[;)]  Dan zou een loc zonder nummer idd wel gemakelijk zijn , hup nummer erop en klaar.
Groeten
Johan

theedooz

Vernummeren lukt iemand die redelijk geoefend is ook zelf wel hoor. Zo heb ik m'n 5504 vernummerd in .5502 (maar dan wel alle cijfers omdat je anders verschil ziet) en m'n 6274 in 6247. Maar ik denk dat veel mensen er niet aan willen/durven beginnen. Vandaar de suggestie een nummerloze loc uit te brengen (Roco deed dat in het verleden ook vaak...).

Anarchy

Kan je eens een foto online plaats van die omgenummerde 55'er daar Reeks 55 mijn favoriet is [:I]

Tom

citaat:
Geplaatst door Anarchy

daar Reeks 55 mijn favoriet is [:I]

Zo ken ik er nog een. [;)]
Tom

Peter

Heb gisteren ook een 51 besteld bij Tufken (DC sound) en als ik terug uit verlof ben ga ik hem daar halen. (bij Verschooten kosten ze 40 euro meer) Voor mij is het trouwens niet ver naar Beveren. Met de trein ong. 20 min. overstap op Antw. zuid inbegrepen.
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Hoi Peter,daarom ben ik dus zo blij dat ik Tufken heb leren kennen,ik kocht vroeger al mijn materiaal bij Verschooten,als je ziet wat hij voor zijn locs vraagt[:0]!!!
Ik heb daar toen 5 locs van de Reeks 77/78 in ??n keer gekocht(bij Verschooten h?)er kon nog geen percentje af!!
Je moet je niet afvragen hoeveel winst die maakt,maar dit blijft niet duren hoor.

Peter

Ja, de prijs van loks ligt er gemiddelt 40 tot 60 euro hoger dan bij Tufken, Olaerts, of Jocadis. Zelfs als je het laat opsturen ben je nog veel goedkoper af dan bij Versch.
In de tijd dat Herman (zaliger) er nog de plak zwaaide waren ze ook al iets duurder, maar niet zoals de laatste jaren
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Om even een voorbeeld te geven,de Reeks 51 digitaal gelijksttroom met sound kost bij Verschooten 300?,de Class 66 "full option"313?,en ik heb mijn Reeks 77/78 gekocht bij Verschooten, voor.....283,75?!!!,doe dit getal x5,dat was ik toen kwijt toen ik er daar 5 in ??n keer heb gekocht!!!En geen euro-cent korting.[V]

Die ziet mij daar niet meer.

Lang leven Tufken!![8D]