De eerste loc serie 51 volgende week leverbaar

Gestart door BD1701, 02 april 2006, 15:07:37 PM

rixke rail

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Alhoewel ik toch nog een beetje twijfel,ik ben eigenlijk een tijdperk IV-V rijder,ik weet eigenlijk niet of de 5001 in het tijdperk IV heeft gereden?[:I]
Wie kan mij hiermee even helpen?[8)]

Ik heb een korte beschrijving van zijn carri?re proberen te geven in het draadje "Grootbedrijf : volgende week in Kinkempois", op pagina 9.[:I] Ik hoop dat dit je kan helpen, Ervin.  Ga daar even kijken.[;)]
modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ERVIN

@Rixke rail,heb ik bij deze gedaan.

Bedankt.[;)]

rixke rail

Mocht het je interesseren, om het hele verhaal te lezen, wil ik het wel inscannen en doormailen. ('t Is wel in het Frans, [:I] mijn vader zaliger was franstalig)
Het intereseert misschien wel meer mensen ?
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

dieseltje

Sinds gisteren mijn eerste 51 in het bezit (5102); op de reeds herhaaldelijk aangehaalde detailfouten een prachtig model voor zijn prijsklasse...
Snel een Zimo-decoder ingebouwd en even laten rijden ....  Wat me opvalt is dat deze 51 veel lawaai maakt vanuit zijn eigen aandrijving / wielstellen ???  Is dit normaal / heeft iedereen dat (het is natuurlijk een zwaar model)  In vergelijking met de nieuwe Roco motoren is dit toch wel een brombeest op de rails ....
Je kan met de Zimo frequentie-parameters gaan sturen om eventueel het geluidsniveau naar beneden te brengen, iemand daar al enige ervaring mee ??  (beste parameters ?)

Benny

janjozef

Wel ik heb ook de 5102 en die is bijna even geruisloos als mijn vlottende kabine van roco, ik heb hem wel een beetje gesmeerd

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Anarchy

Voor mij komt de derde 51'er (5102) donderdag erbij. Ivm met geluidsproductie: Bij mij 5183 (en in mindere mate bij de 5172) heb ik het zo dat hij langs de ene kant muisstil draait, langs de andere kant redelijk wat meer lawaai ...

Roderik

Ik heb dit weekend bij Jocadis een Mehano 51 zien staan ZONDER nummer. Is dat dan een speciale editie?
Always be modelling!

Tom

Het is mischien de 51 van Jocadis zelf of het is nog een prototype van de 51 van Mehano.
Tom

theedooz

citaat:
Geplaatst door Roderik

Ik heb dit weekend bij Jocadis een Mehano 51 zien staan ZONDER nummer. Is dat dan een speciale editie?

Dat zou wel heel mooi zijn als Mehano dat deed; kan je zelf je locnummer bepalen als je je niet kunt vinden in de uitgebrachte nummers. [;)][:D]

Roderik

Waarom doen fabrikanten dat niet standaard?
De cijferloze loc en een blaadje decals of afwrijfletters?
Dat kan nu toch niet zo moeilijk zijn? Bij het eenvoudigste plastiek-vliegtuigje zitten zelf decals en die moet je zelf ook nog plakken?
Als je kopers bereid zijn om sommige onderdeeltjes zelf te gaan monteren, gaan ze toch ook zien zitten om die letters te zetten?

Of ben ik daarin mis?
Always be modelling!

Peter

Roco heeft het jaren geleden gedaan met hun 59. Kon je kopen zonder  numer, zowel de groene als de gele uitvoering.
Als je zelf gaat nummeren moet je wel rekening houden met de verschillen die er zijn tussen de verschillende nummers (niet gemakkelijk)
Het kan zijn dat dat van die 59 een initiatief was van Jocadis, want hij verkoopt (verkocht) ook de afwrijf-cijfers in goren en geel
Met vriendelijke groeten
Peter

Roderik

citaat:
Dat zullen ze volgens mij niet doen, want dan verkopen ze zeker minder loc's tegenover het huidige systeem.

Ze beschermen zo ook hun verkoop volgens mij

Stel dat ik een 3-tal locs wil aanschaffen en ze hebben alle drie hetzelfde nummer? Dan koop ik er 1 en moet dan wachten tot Mehano een ander nummer uit brengt..., als ze het nummer dat ik wil al uit brengen...

Of, als ik een voorbeeld neem uit onze club, iemand heeft vroeger zelf met een type 51 gereden en wil DAT nummer?

Afschuren, afplakken, grondlaag en finishing laag schilderen, en je letters toch nog moeten kopen. Het risico dat er iets fout loopt, is toch net iets te groot als je niet genoeg ervaring hebt...
Always be modelling!

janjozef

zo eigenlijk niet slecht zijn. Zeker voor clubleden. Met locs waar ge uw eigen nummer moet opzetten kunt ge veel meer verschillende locs maken, nu rijden er in elke club een pak met de 5183 en de 5172 al minder met de 5102. als ieder zijn eigen locnummer kan creeren zullen er weinig dubbele nummers zijn.
Of ze meer of minder zullen verkopen laat ik in het midden.

Jan

Jurgen

Het kan mij eerlijk gezegd allemaal niet schelen wat die loc daar stond te doen zonder nummer.
Ik begin stilaan gefrustreerd te geraken dat ik zo lang moet wachten op mijn 5166. [:(!] Ik word echt wel ongeduldig.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

ja geduld is een mooie deugd en troost u ge zult een zeldzamer stuk hebben dan de 5183

Jan